Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

21 hours ago, Zappod said:

Hvis dette virkelig er tilfellet vil jeg vurdere å bestille den på nytt fra en annen forhandler.. kan jo evt bare bestille ny og kansellere den som får prod dato senest... Om de som bestilte jan 22 bestilte en m50 og ikke bare en i4 blir jeg jo litt snurt 😂

I går spurte jeg om min selger kunne avklare rundt kø systemet, fordi det virker som om den del lurer på dette. Da fikk jeg til svar at det kunne de dessverre ikke.. De har spurt BMW om det samme og de vil ikke svare..

Så da får vi vel bare akseptere at når du bestilte ikke nødvendigvis har sammenheng med når du får levert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Zappod skrev:

I går spurte jeg om min selger kunne avklare rundt kø systemet, fordi det virker som om den del lurer på dette. Da fikk jeg til svar at det kunne de dessverre ikke.. De har spurt BMW om det samme og de vil ikke svare..

Så da får vi vel bare akseptere at når du bestilte ikke nødvendigvis har sammenheng med når du får levert..

Jeg bestilte 3.6 fra Bavaria Alna som kanskje er Norges største forhandler(?) og får først bil nå til uken. Ikke skuffet over de, men BMW. Selvfølgelig flere ting utenfor deres kontroll, men dårlig informasjonsflyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, fupsaker said:

Jeg bestilte 3.6 fra Bavaria Alna som kanskje er Norges største forhandler(?) og får først bil nå til uken. Ikke skuffet over de, men BMW. Selvfølgelig flere ting utenfor deres kontroll, men dårlig informasjonsflyt. 

Samme forhandler som meg, så med de forsinkelsene som har vært i år ser det dårlig ut med leveranse i år for min del.. Bestilte i slutten av oktober.

Jeg fikk forøvrig 4 års service avtale til 6684,-. Jeg har ingen rabatter eller storkunde fordeler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en runde i i4 M50 i påsken og ble imponert over denne bilen her - så til dere som har bestilt er det bare å glede dere til en bil som leverer godt totalpakkemessig.

Fronten er helt OK, klarer ikke bli helt vant med den, med totalt sett synes jeg bilen er pen. Litt høy, så senk vil gjøre susen. 19" Style 861 som stod på denne oppleves altfor smått, i4 er en bil som trenger (og kler) større felger, helst noen konkave. 

Flott førermiljø, selv om jeg klarer å styre min begeistring for "planken". Noe små bakdører, men plassen bak oppleves god. Og praktisk med GT-bakluke for lettere innlasting. Kjøreegenskaper som kamuflerer vekten godt. Godt drag, men etter 5-10 ganger oppleves ikke det spesielt inspirerende lengre (kontra fossilbil med gir og eksoslyd). 

Som familiebil/daily driver: Meget bra saker. Som entusiastbil/sportsbil: Not my cup of tea. 

A1235CBF-EEEF-425F-9CBC-92A2B4A3BAD8.jpeg

2735E21D-7331-4070-BC63-F94B6928C6E8.jpeg

6B43749D-D8D3-44DF-A87B-F3DD0D77C24E.jpeg

6F74CAC7-3091-4A49-A513-DA36EBA15FB0.jpeg

B4A5FA9B-1E67-4AC4-AFDB-ED7A7E02A902.jpeg

C57EF454-2A3C-4F18-B154-C5BF808B84FC.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Zappod skrev:

Samme forhandler som meg, så med de forsinkelsene som har vært i år ser det dårlig ut med leveranse i år for min del.. Bestilte i slutten av oktober.

Jeg fikk forøvrig 4 års service avtale til 6684,-. Jeg har ingen rabatter eller storkunde fordeler..

Jeg har dyrere serviceavtale, men igjen er ikke summene på kontrakten representative for rabatten jeg har fått på alt. Jeg har vært storforlangende og slengt på alt utstyr. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serviceprisen på kontrakten er et enkeltpunkt som må ses i sammenheng med eventuell rabatt på hele kjøpet.  Man kan sikkert overstyre enkeltprodukter prismessig og så kan man gi totalrabatt, så det er sikkert litt forskjeller i hvordan den enkelte forhandler har løst det.  Jeg vet i hvert fall ikke helt nøyaktig hva min serviceavtale koster, vet bare hva hele bilen koster.

Fikk for øvrig beskjed om at min bil utleveres på tirsdag, så da er det endelig noe konkret å forholde seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, fupsaker skrev:

Jeg bestilte 3.6 fra Bavaria Alna som kanskje er Norges største forhandler(?) og får først bil nå til uken. Ikke skuffet over de, men BMW. Selvfølgelig flere ting utenfor deres kontroll, men dårlig informasjonsflyt. 

Enig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Walkabout skrev:

Hadde en runde i i4 M50 i påsken og ble imponert over denne bilen her - så til dere som har bestilt er det bare å glede dere til en bil som leverer godt totalpakkemessig.

Fronten er helt OK, klarer ikke bli helt vant med den, med totalt sett synes jeg bilen er pen. Litt høy, så senk vil gjøre susen. 19" Style 861 som stod på denne oppleves altfor smått, i4 er en bil som trenger (og kler) større felger, helst noen konkave. 

Flott førermiljø, selv om jeg klarer å styre min begeistring for "planken". Noe små bakdører, men plassen bak oppleves god. Og praktisk med GT-bakluke for lettere innlasting. Kjøreegenskaper som kamuflerer vekten godt. Godt drag, men etter 5-10 ganger oppleves ikke det spesielt inspirerende lengre (kontra fossilbil med gir og eksoslyd). 

Som familiebil/daily driver: Meget bra saker. Som entusiastbil/sportsbil: Not my cup of tea. 

A1235CBF-EEEF-425F-9CBC-92A2B4A3BAD8.jpeg

2735E21D-7331-4070-BC63-F94B6928C6E8.jpeg

6B43749D-D8D3-44DF-A87B-F3DD0D77C24E.jpeg

6F74CAC7-3091-4A49-A513-DA36EBA15FB0.jpeg

B4A5FA9B-1E67-4AC4-AFDB-ED7A7E02A902.jpeg

C57EF454-2A3C-4F18-B154-C5BF808B84FC.jpeg

Den der er Portimao blå med Shadowline? Er det jeg har bestilt, men har ikke sett den "live" på i4 (bare på andre modeller). Synes det ser bra ut 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ViKi skrev:

Den der er Portimao blå med Shadowline? Er det jeg har bestilt, men har ikke sett den "live" på i4 (bare på andre modeller). Synes det ser bra ut 😍

Ja, tror det. Var fin farge som kler bilen! Men personlig liker jeg M50-detaljene, skaper litt mer liv i fronten og ellers - denne hadde shadow line over alt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, ViKi skrev:

Som om ikke problemer med produksjon og båtfrakt er nok - Nå kan det nå bli problem med å få biler som ankommer ut til forhandlerne også? Ref: https://creditnews.no/News.php?recordID=14172  😪

Axess Logistics ser ut til å ha overtatt/videreført driften, så det er ikke sikkert dette får så store konsekvenser heldigvis.  Dette kan fort være et av de første ofrene for økte energikostnader, så blir vel reforhandlet noen avtaler og høyere fraktkostnader fremover, men er nok så mange som har interesse av at driften ikke stopper opp her at det løses.  Konkursen skjedde omtrent samtidig som min bil kom til Drammen, men har ikke fått noen beskjed om at det har skapt forsinkelse, så det er i hvert fall lov å håpe at det ikke påvirker så mye, selv om Oslo ligger så nært Drammen at det ikke nødvendigvis er representativt for hele landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2022 den 17.23, mspec skrev:

prisene har blitt endret fra nyåret? slik at de som bestilte bil etter dette får dyrere avtale.

Vet dog ikke om det er dette som er forskjellen i pris dere snakker om.

Jeg bestilte bilen 11.06. Vi gikk først gjennom service avtale når bilen fikk stipulert produksjon.. dvs. at vi gjor det nå for ett par uker siden.

På 20.4.2022 den 10.25, fupsaker skrev:

Jeg har dyrere serviceavtale, men igjen er ikke summene på kontrakten representative for rabatten jeg har fått på alt. Jeg har vært storforlangende og slengt på alt utstyr. :) 

 

På 20.4.2022 den 13.10, mslello skrev:

Fra kontrakten min. Sulland i Trondheim:

image.png.becd71e93bc872e8a06bfdff962c1088.png

 

På 20.4.2022 den 15.21, gregus skrev:

Serviceprisen på kontrakten er et enkeltpunkt som må ses i sammenheng med eventuell rabatt på hele kjøpet.  Man kan sikkert overstyre enkeltprodukter prismessig og så kan man gi totalrabatt, så det er sikkert litt forskjeller i hvordan den enkelte forhandler har løst det.  Jeg vet i hvert fall ikke helt nøyaktig hva min serviceavtale koster, vet bare hva hele bilen koster.

Fikk for øvrig beskjed om at min bil utleveres på tirsdag, så da er det endelig noe konkret å forholde seg til :)

Min service avtale ble lagt inn nå på slutten. Hadde allerede pris med rabatter fra før. ingenting ble endret på den fronten. Selger sa jeg hadde for god pris til at han kunne gi noe mer rabatter, og mente de som ga lavere pris på service mest sannsynlig gikk i minus på den. Ser dog. at jeg har fri KM. i motsetning til hva det står på @mslello sin avtale. mulig det har noe å si for prisen? 

Herligt! Har stipulert levering i uke 24 jeg! :D
 

service.png

Endret av Årsland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...