Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde avtalt utlevering i dag kl 16, men fikk i formiddag telefon om at bilen dessverre ikke var kommet inn til forhandler enda, så da blir det i beste fall i morgen.  Er visst mye logistikk- og transportkaos etter ATS-konkursen, så de hadde enda ikke fått bilen fra klargjøring til avtalt tid og da rekker de ikke å gjøre sin del av klargjøringen heller.  Forplanter seg sikkert greit hos forhandler også som sikkert hadde satt av tid til klargjøring idag og kanskje ikke satt av tid til de i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, gregus skrev:

Jeg hadde avtalt utlevering i dag kl 16, men fikk i formiddag telefon om at bilen dessverre ikke var kommet inn til forhandler enda, så da blir det i beste fall i morgen.  Er visst mye logistikk- og transportkaos etter ATS-konkursen, så de hadde enda ikke fått bilen fra klargjøring til avtalt tid og da rekker de ikke å gjøre sin del av klargjøringen heller.  Forplanter seg sikkert greit hos forhandler også som sikkert hadde satt av tid til klargjøring idag og kanskje ikke satt av tid til de i morgen.

Kjedelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Årsland skrev:

Jeg bestilte bilen 11.06. Vi gikk først gjennom service avtale når bilen fikk stipulert produksjon.. dvs. at vi gjor det nå for ett par uker siden.

 

 

Min service avtale ble lagt inn nå på slutten. Hadde allerede pris med rabatter fra før. ingenting ble endret på den fronten. Selger sa jeg hadde for god pris til at han kunne gi noe mer rabatter, og mente de som ga lavere pris på service mest sannsynlig gikk i minus på den. Ser dog. at jeg har fri KM. i motsetning til hva det står på @mslello sin avtale. mulig det har noe å si for prisen? 

Herligt! Har stipulert levering i uke 24 jeg! :D
 

service.png

Tror det er fri km på alle serviceavtaler på i bilene nå. De har jo uansett bare service hvert andre år. Har logget inn på portalen og sjekket, står 4 år og fri km der. 
Men det er jo veldig rart at det er forskjellige priser på denne avtalen. Finnes jo en pluss avtale som inneholder bremsedeler også, men tror jeg er ganske mye dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, mslello skrev:

Tror det er fri km på alle serviceavtaler på i bilene nå. De har jo uansett bare service hvert andre år. Har logget inn på portalen og sjekket, står 4 år og fri km der. 
Men det er jo veldig rart at det er forskjellige priser på denne avtalen. Finnes jo en pluss avtale som inneholder bremsedeler også, men tror jeg er ganske mye dyrere.

Ja enig der.. Hvilken portal snakker du om? har ikke fått noe info om portal jeg 🤔 Ja den avtalen var vesentlig dyrere. Mener å huske de kostet noe rundt 25k 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Så en i4 med vanlige skilter i dag, det sitter nok i huet mitt men jeg synes bilen ser bedre ut med vanlige skilter kontra EC som "alle" har. 

Er litt på tanken selv. Selgeren min mente jeg ville skape mye trøbbel i forbindelse med bompasseringer (ved manuell sjekk), parkeringshus, ferjer, osv.. ved valg av "vanlige" skilter. Kommer dog. snart EE skilter slik jeg forstod det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Årsland skrev:

Er litt på tanken selv. Selgeren min mente jeg ville skape mye trøbbel i forbindelse med bompasseringer (ved manuell sjekk), parkeringshus, ferjer, osv.. ved valg av "vanlige" skilter. Kommer dog. snart EE skilter slik jeg forstod det.

Nja det stemmer ikke helt lenger. I starten var det mye trøbbel rundt dette, men her har elbilforeningen fått ryddet opp slik at det skal være ganske uproblematisk å kjøre med vanlige lokale skilt eller personlige skilt 😀 Ser stadig flere elbiler med dette, særlig Taycan.

I følge Veidirektoratet så vurderes det nå at alle elbiler skal over på vanlige skilt når man går tom for "E" kombinasjoner. Og med farten i salget så tar jo ikke det mange åra før det er tomt for "E" kombinasjoner. Da blir det litt som for dem som kjører Tesla Model S med EL skilter, da vet man at det er blant de eldste elbilene på veien 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Nja det stemmer ikke helt lenger. I starten var det mye trøbbel rundt dette, men her har elbilforeningen fått ryddet opp slik at det skal være ganske uproblematisk å kjøre med vanlige lokale skilt eller personlige skilt 😀 Ser stadig flere elbiler med dette, særlig Taycan.

I følge Veidirektoratet så vurderes det nå at alle elbiler skal over på vanlige skilt når man går tom for "E" kombinasjoner. Og med farten i salget så tar jo ikke det mange åra før det er tomt for "E" kombinasjoner. Da blir det litt som for dem som kjører Tesla Model S med EL skilter, da vet man at det er blant de eldste elbilene på veien 😅

Hmm.. godt poeng. Der havnet jeg litt tilbake i tenkeboksen.. 🥵😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Årsland skrev:

Ja enig der.. Hvilken portal snakker du om? har ikke fått noe info om portal jeg 🤔 Ja den avtalen var vesentlig dyrere. Mener å huske de kostet noe rundt 25k 

Der du registrerer connected drive brukeren din. Kommer også dit fra MyBMW appen etter at du har fått laget deg en bruker: https://www.bmw.no/no/topics/tjenester/digitale-tjenester/bmw-connected-drive-oversikt.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, mslello said:

Der du registrerer connected drive brukeren din. Kommer også dit fra MyBMW appen etter at du har fått laget deg en bruker: https://www.bmw.no/no/topics/tjenester/digitale-tjenester/bmw-connected-drive-oversikt.html

"Opprett din BMW-ID" står det... men linken er død 😂

Og på "Registrer deg på BMW ConnectedDrive" havner du på de tyske sidene... Jaja.. EDB er jo vanskelig..

Endret av Zappod
Lagt til info om en link til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker her, sikker på at du er rett? Denne går rett på norsk registrering: 

https://customer.bmwgroup.com/oneid/#/register?client=bmwwebcom&language=no&country=NO&brand=bmw&scope=svds authenticate_user remote_services vehicle_data smacc fupo cesim&response_type=token&redirect_uri=https%3A%2F%2Fwww.bmw.no%2Fno%2Fshop%2Fls%2Ftoken&state=onelogin_aHR0cHM6Ly93d3cuYm13Lm5vL25vL3Nob3AvbHMvY3AvY29ubmVjdGVkLWRyaXZl

 

Du gjør det fra privattelefon/data? Ikke via firmaenhet som tilfeldigvis er tysk? Jeg jobber i et franskeid firma og alt jeg tar for meg på slik kommer jeg til fransk utgave.


Edit: Testet linken flere ganger nå etter posting fra pad og telefon og det funker :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Marius2002 said:

Funker her, sikker på at du er rett? Denne går rett på norsk registrering: 

https://customer.bmwgroup.com/oneid/#/register?client=bmwwebcom&language=no&country=NO&brand=bmw&scope=svds authenticate_user remote_services vehicle_data smacc fupo cesim&response_type=token&redirect_uri=https%3A%2F%2Fwww.bmw.no%2Fno%2Fshop%2Fls%2Ftoken&state=onelogin_aHR0cHM6Ly93d3cuYm13Lm5vL25vL3Nob3AvbHMvY3AvY29ubmVjdGVkLWRyaXZl

 

Du gjør det fra privattelefon/data? Ikke via firmaenhet som tilfeldigvis er tysk? Jeg jobber i et franskeid firma og alt jeg tar for meg på slik kommer jeg til fransk utgave.


Edit: Testet linken flere ganger nå etter posting fra pad og telefon og det funker :) 

Så rart.. linken min er:

https://customer.bmwgroup.com/oneid/#/login?client=bmwwebcom&brand=bmw&country=DE&language=de&scope=svds remote_services vehicle_data authenticate_user smacc fupo&response_type=token&redirect_uri=https%3A%2F%2Fwww.bmw.de%2Fbin%2Fpublic%2Fbusiness%2Fformgcdm%2Fgcdmredirect-servlet&state=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%3D)

Men det fungerte fint når jeg brukte linken du postet.. Jeg skal sjekke fra en annen pc. Dette er en jobb pc, så det kan jo være noe i det du skriver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...