Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, Marius2002 skrev:

Chipmangelen tar nok slutt, men det kan ta tid. En kan bygge ny fabrikk, men kilder sier det tar ca. to år fra en fabrikk står ferdig til den første chippen er laget. Pandemien har fucket opp mye, det er mange ledd og helt til utvinning av råvarer. Hvor alle er berørt av oppsigelser eller permiteringer. Det som allerede finnes på markedet "brukes opp" og når alle vil ha så blir det begrenset. Det er vel smått åpnet igjen, men som sagt, mange ledd som skal få hjulene i gang og hele verden vil ha. I tillegg kreves det mye vann i produksjonen, men i østen har det vært tørke. Og noen fabrikker hadde vel brent ned. Så har vi transportsiden, det er heller ikke ukjent at internasjonal transport er under press, det er containermangel verden rundt og båter/biler for å ta de med. Tja.. hva mer… under pandemien har etterspørselen etter hjemmeelektronikk skutt i været, alt fra kjøkkenmaskiner til spillkonsoller. Så situasjonen er ikke firkantet… 😕 

njaaa.... det tar ikke to år fra en fabrikk står ferdig til første chip er laget. Det brukes under normale omstendigheter ca. 18-24 mnd. fra fabrikken påbegynnes til første chip er laget. Det er nå veldig unormale omstendigheter og ekstremt mange/store internasjonale bransjer som taper penger. Da er det også veldig mange penger å tjene for chip-produsentene i å få disse nye fabrikkene ferdig så fort som mulig og det er garantert mulig å få disse tidligere ferdig ved hjelp av kreativ planlegging, skiftordninger, overtid o.s.v. 
Jeg har stor tro på en bedring allerede fra våren 22 når mange av våres etterlengtede i4`er skal i produksjon 🙏😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Juul skrev:

njaaa.... det tar ikke to år fra en fabrikk står ferdig til første chip er laget. Det brukes under normale omstendigheter ca. 18-24 mnd. fra fabrikken påbegynnes til første chip er laget. Det er nå veldig unormale omstendigheter og ekstremt mange/store internasjonale bransjer som taper penger. Da er det også veldig mange penger å tjene for chip-produsentene i å få disse nye fabrikkene ferdig så fort som mulig og det er garantert mulig å få disse tidligere ferdig ved hjelp av kreativ planlegging, skiftordninger, overtid o.s.v. 
Jeg har stor tro på en bedring allerede fra våren 22 når mange av våres etterlengtede i4`er skal i produksjon 🙏😊

Vel, 18-24 måneder er vel ca. 2 år ? :) Jeg har selvsagt tro på bedring og at tinger blir som man forventer. Likevel er det greit at man er opplyst over situasjonen og ikke tror det er så A4 som at f.eks. BMW eller Porsche kan hoste opp nye på sekundet. Litt som i sommer da det var manko på trelast i landet, hørte stadig "jammen, Norge er jo bare skog, er bare å hogge"… er ikke det… :)  Og nei, dette er ikke forsvar til BMW eller noen andre, men det er konsekvensen av å sette bort slike tinger til fjerne land. Eksempelvis BMW kunne sikkert produsert selv, men prisen hadde også vært deretter. Men igjen, hvem i all verden kunne spå dette? :) 
 

Edit: Jeg må understreke at jeg virkelig håper på snarlig bedring. Min far snuser på iX50 og i4M50, men leveringstiden holder igjen, så spørs det om det blir bedring :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Geir Anders skrev:

Orker ikke lese gjennom 64 sider med I4 info, noen som er snille å kaster ett lys mot mitt spørsmål.

Jeg har bygd sammen en M50, fullspeccet til ca 740000,-

Hva av dette utstyret får man ikke pdd?

- eSIM er fjernet uavhengig halvledermangel
- Setebreddejustering på passasjerside
- Korsryggstøtte på passasjerside

I tillegg er ladeplate, gesture control og oppgradert stereo fjernet på mange andre modeller, og det er derfor ikke utenkelig at dette også kan skje på en i4 dersom halvledermangelen viser seg å bli verre.

Dette gjelder uavhengig om du velger vanlige sportsseter eller M-sportsseter. Dette er bekreftet fra selgere hos Bilia Skøyen, Bavaria Oslo og Bavaria Lillestrøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får heller ikke Setebreddejustering for fører på M-sportsetene (grunnen til at jeg ikke velger de...) Er dog ikke sikker på om det har vært det fra begynnelsen av, men det er det kanskje noen her som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle fall den siste måneden så forsvinner "Setebreddejustering" hvis jeg velger M-sportsete på konfiguratoren. "Velger" jeg justeringen "tilbake" igjen når sportsetet er valgt, blir jeg nødt til å velge bort M-sportsetet...😥
Jeg har derfor ikke valgt dette setet før jeg har fått muligheten til å prøvesittet et uten "Setebreddejustering" for å se om den "defaulte" bredden passer meg....🧐

(ble kanskje litt rotete forklart....😄)

 

Endret av Juul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nop.... fikk bekreftet av selger at man nå ikke får setebreddejustering på M-sportssetene🥺

Merkelig at det blir beholdt på "orginalsetene" og tatt bort på dyrere M-sportseter...🤔

Endret av Juul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Noob1 skrev:

Er ikke det fordi setebreddejustering uansett er inkludert i setet?

 

834ACB6A-0397-4170-8522-2B77EAE7AF6F.png

hmmm.... når jeg ser nærmere på denne begynner jeg å lure på om selgeren jeg pratet med rett og slett tar feil her.... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper inderlig dere har rett, men får denne når jeg velger å oppgradere til M-sportseter.

 

Må få sjekket ut dette til i morgen da jeg har tenkt meg til min forhandler på Bilia i Skien i morgen og forandre farge fra Tanzanite Blue til Portimao Blue. Skal også legge til M Carbon utvendig og Carbon innvendig pluss noe annet snacks. Må da eventuelt oppgradere setene også...

Sportssete.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...