Gå til innhold

Ny G21, felger og trim


Ringer
 Share

Anbefalte innlegg

På tide å bytte ut dieseldyret.(F31 320dt)

Har bestilt meg ny 330e xdrive Touring med M-sport pakke inkl Msport bremser og connected pakken. Portimao Blau med "High Gloss" sorte detaljer inkl sort grill og mørke vinduer.

Tenker jeg setter vinterdekk på 18" hjulene som følger med M-sport pakken, trenger da et sett med 20" sommerhjul, f.eks 8,5" og 9,5". Litt svak for mørke felger, dvs gun metal eller sort på en blå bil. Har noen gode forslag til kvalitetsfelger som ser bra ut til en fornuftig pris ?

Etterhvert må jeg vel få litt mer effekt, men må være litt varsom, greit å beholde garanti på en ny bil. Ser BSR lover 401 hk / 702 Nm med mulighet for garanti på motor og drivlinje. Noen synspunkter på denne ? Eventuellt bedre forslag ?

Får tørke støv av banesykkelen og kjøre noen treninger, slå ihel litt tid mens jeg venter på levering :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en utrolig flott bil du venter på der, nydelig farge 👍 330e Touring med xDrive er absolutt noe som bør treffe bra for veldig mange. 

Jeg har ikke noen formening om felgvalg, her kjører jeg stort sett fabrikkoppsett selv. Men jeg graver litt ett tuning om dagen til min G30 540d. Da har jeg vært borti BSR, som til min bil lover 408 hk og 800 nm. Dette er ett godt stykke over hva alle andre profesjonelle aktører får til, derfor begynner varsel lampene å blinke. Jeg har alltid sett på BSR som en seriøs aktør, men her har jeg også hørt litt av hvert etter som jeg har gravd i dette. Tror jeg ville forhørt meg litt rundt med proffe aktører på tuning. Over 400 hk på en toliters firer høres ut som fantasitall for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk www.br-performance.com 

De er gode på turning til bmw og e modeller. 

Jeg tror nok det er mye fint å velge av originalfelger. Men det er fort 50.000kr når du kjøper det utenom bilens utstyr hos bavaria. 20" ville ikke jeg valgt da det ødelegger komforten samt at i 19" så har du allerede mye fine original felger å velge mellom i konfiguratoren. Hvor du skal kjøpe 20"? Det blir vel enten å se på finn eller å gå i nettbutikken som selger felger. 

Nydelig farge du har valgt btw :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill. Kanskje jeg bør holde meg til 19 tommere ja, dette er tenkt som daglig bruksbil. Ang effekt, så er nok 400 hk inkludert hjelp fra 113 hk elmotoren, ikke så ekstremt da. Ser BR performance opererer med ca samme siffer. Venter uansett litt med tuning, kjøre bilen litt i orginalstand først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt Evopowers innspill til følge, fikk byttet felger til sorte 19" M LT/Aly wheels double spoke 791, se bilde under.

Har liggende noen 18" M double spoke felger jeg kan sette vinterdekk på.

Bilde fra konfigurator, syns det ble ganske greit, om enn litt høyt, får vurdere senking etterhvert.

 

image.thumb.png.42f6db71b88331d81fd9dfe31d308ccd.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg ikke fått med meg, takk for tipset ! Ser nå at G20/21 har 5-112 med 66,5 mm nav, mot 5-120 / 72,5 på E90/91 og F30/31. Jaja, da får jeg justere budsjettet igjen :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående tuning på motoren vil jeg ikke si at det er usannsynlig med 401 hk etter tuning. Du har jo tross alt nesten 300 hk med XtraBoost som standard. At det er en 2.0 liters motor skal nok ikke være noen hindring. Man kan f.eks. sammenligne med Mercedes sin nye CLA 45 S som er godt over 400 hk med motor av samme størrelse, og da snakker vi om en ren bensinbil. 

Bilen din er uansett pigg fra før av, så det kan være greit å få bilen først og få kjørt den i et par uker før du eventuelt velger å gå for en tuning.

Ellers synes jeg det så bra ut med 19" felger i sort, man trenger egentlig ikke 20" på en 3-serie. Fint å se flere andre her på forumet som sverger til sorte felger som meg. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

papirtiger; nei, det ble runflat dekk, 10’ billigere. Er tross alt en hverdagsbil. For gammel til å leke meg på veien. Om jeg vil kjøre fort, foretrekker jeg heller sykkel på bane, ingen bil uten downforce som henger med en superbike på slicks :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ringer said:

papirtiger; nei, det ble runflat dekk, 10’ billigere. Er tross alt en hverdagsbil. For gammel til å leke meg på veien. Om jeg vil kjøre fort, foretrekker jeg heller sykkel på bane, ingen bil uten downforce som henger med en superbike på slicks :-)

 

Sant nok. Jeg kjøpte de stjernemerka Michelin-PS4S dekka uten RFT til vår 4-serie kun pga komfort; støy og sporing, da de var det eneste non-RFT-alternativet på markedet. Blir ikke akkurat leking på veien her heller med baby i baksetet. Min egenerfaring med RFT på BMW tilsier at slike dekk aldri skal på bilen igjen, men det kan jo være at det har kommet bedre alternativer enn de horrible Bridgestone S-001-dekka jeg har hatt på to biler :) 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skift ut Run Flat dekkene om mulig. Som dem andre skriver i tråden her så gir det bare dårlig komfort og mer støy, og masse sporing. Ble en helt annen bil å kjøre på min 2013 5 serie da jeg gikk fra orginale 17" runflat til 19" "vanlige" dekk. Ikke noe fancy og dyre dekke (bare vredestein ultrac Vorti), betydlig bedre komfort enn dem halvslitte bridgestone runflat  som stod på bilen da jeg kjøpte den.

 

Du kan jo ha en boks med pungteringsfiks spray og en mini kompressor i barasjerommet. Det har jeg.

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert endel frem og tilbake på dette med dekk. Ved kjøp av ny bil går dette på pakkeløsninger, kan ikke velge helt fritt. Run flat dekkene er Goodyear F1 Assymetric, påstås å være mye bedre enn tidligere run flat dekk. Er skeptisk, men oppgradering til "performance" dekk koster 10' , sannsynligvis pga av andre endringer det drar med seg. Valgte derfor denne hjulpakken, syns det var mest "value for money", om det blir for galt får jeg vel bytte dekk (og ta med en boks spray og minikompressor) Uansett for sent å endre noe nå, får ta det som det kommer ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trøste deg med at det koster ca de samme 10 lappene å bytte til de nevnte PS4S med stjernemerking ved en senere anledning hos hvilken som helst dekkforhandler ;) . Så har du i hvertfall muligheten til å prøve de nye Eagle F1 RFT og potensielt «spare» de lappene. Var et smart valg synes jeg. Jeg har et sett med Biltemas lappesaker og en 12v kompressor fra Jula (den med display som kan pre-settes til ønsket trykk og som kan brukes til alt) liggende under gulvet i bagasjerommet. 
 

edit: og gratulerer med utrolig stilig bil! Har siklet mye på denne selv, og hadde nok konfigurert eksteriøret akkurat selv, mulig med unntak av Dravitgrå i stedet for Portimaoblå - det er et utrolig vanskelig valg så svak som jeg er for fine BMW-blåfarger. 
Hvordan har du spec’et interiøret?

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde ingen endringer på interiøret, det ble "standard" M Sport, se under.

Alcantara var uansett mitt førstevalg,  godt fornøyd med setene i min F31, bedre enn skinnsetene jeg hadde i E91'en

image.png.e568b5c35230141603274e507b48f981.png

image.png.5bdf9028e9ad8c8038dfafab6349bb14.png

 

Ellers må jeg takke for alle tilbakemeldinger, tips og forslag, nå er det for sent å endre noe, bare vente på levering.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...