Gå til innhold

Vurderer kjøp av Bmw 550D


Oriv320
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Oriv320 said:

Ja føler det samme eg og, så prøver prute litt. Er denne lik 2014 modellen, eller den hat kanskje facelift i forhold til 2013 mod?🙄

2013 er pre-facelift, facelift kom på 2014 modellene. Du ser det enklest på rattet som er annerledes, metallramme rundt naviskjermen på LCI, samt lykter foran (pre-LCI kom kun med xenon, ikke LED, og har mange små LED-blinklysdioder i hovedlykta, kontra LCI med xenon som har halogenblinklys. Du ser det enklest dersom du sammenligner bilder av en LCI og pre-LCI ved siden av hverandre om du ikke er kjent med disse detaljene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, papertiger skrev:

2013 er pre-facelift, facelift kom på 2014 modellene. Du ser det enklest på rattet som er annerledes, metallramme rundt naviskjermen på LCI, samt lykter foran (pre-LCI kom kun med xenon, ikke LED, og har mange små LED-blinklysdioder i hovedlykta, kontra LCI med xenon som har halogenblinklys. Du ser det enklest dersom du sammenligner bilder av en LCI og pre-LCI ved siden av hverandre om du ikke er kjent med disse detaljene :) 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=190043539

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=196457624

Er disse kanskje eit betre kjøp 😊?

Endret av Oriv320
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, Oriv320 said:

Nei det vil jeg ikke si, mtp utstyr og km. Du bør sette deg noen kriterier; Max pris, Max km, minimum årsmodell, utstyr (krav om adaptiv cruise? Komfortseter? ), så kan du sortere deretter. Ønsker du råd og tips/anbefalinger her inne kan det være lurt å dele disse kriteriene her for at vi skal ha bedre mulighet for å hjelpe. Er også lurt å ta høyde for maskinskadeforsikring, stort sett Max 8år /200k km. Hvor lenge går det på aktuelle biler? 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, papertiger skrev:

Nei det vil jeg ikke si, mtp utstyr og km. Du bør sette deg noen kriterier; Max pris, Max km, minimum årsmodell, utstyr (krav om adaptiv cruise? Komfortseter? ), så kan du sortere deretter. Ønsker du råd og tips/anbefalinger her inne kan det være lurt å dele disse kriteriene her for at vi skal ha bedre mulighet for å hjelpe. Er også lurt å ta høyde for maskinskadeforsikring, stort sett Max 8år /200k km. Hvor lenge går det på aktuelle biler? 

Med det i tankene så er jo ingen av disse m550d bilene aktuelle da alle nærmer seg 8 år og ikke vil få gode av maskinskadeforsikringen. Ser den at det kan være lurt på en såppas komplisert maskin, men samtidig for en 17 modell så er jo disse gjerne 300k dyrere enn 13 modellen. Vil 13 modellen få 300k i feil? Vanskelig kabal, men å få mest mulig bil for minst mulig penger, da mener jeg at km. Stand ikke har noe å si så lenge det er under 230.000km ca. Det begrunner jeg i den klassiske tanken om at en bil på 150k kilometer har alle feilene i vente, mens en som har passert 200k har nettopp fått disse byttet. Bare 4 dempere til en slik med edc er 40.000kr og ikke uvanlig at de ryker på 150-200k kilometer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Evopower said:

Med det i tankene så er jo ingen av disse m550d bilene aktuelle da alle nærmer seg 8 år og ikke vil få gode av maskinskadeforsikringen. Ser den at det kan være lurt på en såppas komplisert maskin, men samtidig for en 17 modell så er jo disse gjerne 300k dyrere enn 13 modellen. Vil 13 modellen få 300k i feil? Vanskelig kabal, men å få mest mulig bil for minst mulig penger, da mener jeg at km. Stand ikke har noe å si så lenge det er under 230.000km ca. Det begrunner jeg i den klassiske tanken om at en bil på 150k kilometer har alle feilene i vente, mens en som har passert 200k har nettopp fått disse byttet. Bare 4 dempere til en slik med edc er 40.000kr og ikke uvanlig at de ryker på 150-200k kilometer. 

Gode poeng der ang. alternativkostnad. Hva koster mest? Generelt sett kan en vel si at en må regne med litt utgifter på en så avansert bil som M550D er motormessig, spesielt når de kommer litt opp i åra og har litt km bak seg. Men den vurderingen regner en med trådstarter har gjort :) . Og om det er tatt med i beregningen er det jo ikke noe å lure på, men jeg ville nok heller gått for en velholdt 535 eller 530 i midten på 400-tusen-tallet. Som denne f.eks, gått litt langt kanskje. 
https://www.finn.no/195343241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Gode poeng der ang. alternativkostnad. Hva koster mest? Generelt sett kan en vel si at en må regne med litt utgifter på en så avansert bil som M550D er motormessig, spesielt når de kommer litt opp i åra og har litt km bak seg. Men den vurderingen regner en med trådstarter har gjort :) . Og om det er tatt med i beregningen er det jo ikke noe å lure på, men jeg ville nok heller gått for en velholdt 535 eller 530 i midten på 400-tusen-tallet. Som denne f.eks, gått litt langt kanskje. 
https://www.finn.no/195343241

Tusen takk for nyttig og god info. 😊 ser også på 535, så er godt mulig eg lander der. Er klar over de utgifter som vil kunne dukke opp med km og alder, og 550'en er vell ikkje akkurat det billigste der. Er ein 535 ein "billigere" bil å vedlikeholde? Motoren har etter som eg forstår ikke like avansert som 550? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, papertiger skrev:

Den såg veldig fin ut - men mangler "kun" i mine øyne hengerfeste, surround view og komfortseter (om dette er noe trådstarter bryr seg om). Har det meste av det andre, :) og gjenværende garanti.

Enig i deg angående hengerfeste, det er det eg eventuelt vil savne mest. Komfortsetene har eg aldri prøvd, men sikkert verdt savne. De bmw'ene eg har eigd har hatt sportstolene som i denne 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, papertiger skrev:

Den såg veldig fin ut - men mangler "kun" i mine øyne hengerfeste, surround view og komfortseter (om dette er noe trådstarter bryr seg om). Har det meste av det andre, :) og gjenværende garanti.

Noen som eventuelt veit kor mange lapper det koster å ettermontere hengerfeste? 

Eller er det like greit å finne en med? Føler prisen på denne i forhold til mange andre er "rimelig", og kanskje verdt å eventuelt ettermontere. Eller er eg heilt på jordet her😬🙄?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Oriv320 skrev:

Noen som eventuelt veit kor mange lapper det koster å ettermontere hengerfeste? 

Eller er det like greit å finne en med? Føler prisen på denne i forhold til mange andre er "rimelig", og kanskje verdt å eventuelt ettermontere. Eller er eg heilt på jordet her😬🙄?

Skal du ha OEM må du regne fort ca. 20 + for , deler og arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvesitt og ikke minst prøvekjør en med Comfortseter før du bestemmer deg. Comfortseter er nærmest vanedannende. Skulle jeg brukt over en halv mill på brukt F11 så er også Harman/B&O ett must.Tenk også att godt utstyrte biler er mye lettere og selge igjen engang og verditapet mindre. Tror også stor Dieselmotor blir etterspurt på brukt’n fremover også 😊 Lykke til i jakten 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...