Gå til innhold

Vurderer kjøp av Bmw 550D


Oriv320
 Share

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Prøvesitt og ikke minst prøvekjør en med Comfortseter før du bestemmer deg. Comfortseter er nærmest vanedannende. Skulle jeg brukt over en halv mill på brukt F11 så er også Harman/B&O ett must.Tenk også att godt utstyrte biler er mye lettere og selge igjen engang og verditapet mindre. Tror også stor Dieselmotor blir etterspurt på brukt’n fremover også 😊 Lykke til i jakten 👍

Harman ser eg den har. Føler den har det meste borsett fra det som er kommentert lenger oppe av @papertiger 🙂? Ble veldig betenkt angående det med komfortseter 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Oriv320 said:

Harman ser eg den har. Føler den har det meste borsett fra det som er kommentert lenger oppe av @papertiger 🙂? Ble veldig betenkt angående det med komfortseter 😁

Når det er sagt - komfortseter er ikke for alle. Jeg har prøvd både med og uten, men kun på korte prøveturer. Du må nesten prøve å se hva som passer for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her, prøv begge setetypene før du bestemmer deg. Du kan ikke være betenkt på noe før du har prøvd begge mener da jeg 😅 Komfortseter er kanskje ikke automatisk best til din kropp. Jeg prøvesatt en f10 og der var sportssetene bedre enn komfort setene mente jeg. Smak og behag. :)

Komfort setene bygger også seteryggen mer ut bak på. Så det blir litt mindre plass til bakovervendt barnesete for eksempel. 

Hengerfeste kan ettermonteres. Den perfekt utstyrte bilen finnes jo ikke. Utenom saltkjelen så er det vil ingen som bestiller nytt med ALT eller ettermonteres det i ettertid. Man må svelge en kamel eller to og ta bilen som den er. Men kul farge på den da siden den er litt uvanlig på F11. 535d har en tøff bankende også, passe diskret men likevel 2 enderør for de som vet hva det betyr ;)

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Evopower skrev:

Enig her, prøv begge setetypene før du bestemmer deg. Du kan ikke være betenkt på noe før du har prøvd begge mener da jeg 😅 Komfortseter er kanskje ikke automatisk best til din kropp. Jeg prøvesatt en f10 og der var sportssetene bedre enn komfort setene mente jeg. Smak og behag. :)

Komfort setene bygger også seteryggen mer ut bak på. Så det blir litt mindre plass til bakovervendt barnesete for eksempel. 

Hengerfeste kan ettermonteres. Den perfekt utstyrte bilen finnes jo ikke. Utenom saltkjelen så er det vil ingen som bestiller nytt med ALT eller ettermonteres det i ettertid. Man må svelge en kamel eller to og ta bilen som den er. Men kul farge på den da siden den er litt uvanlig på F11. 535d har en tøff bankende også, passe diskret men likevel 2 enderør for de som vet hva det betyr ;)

 

Å finne ein bil som har alt er nok ikke enkelt, som du skriver må ein svelge en kamel el to 😁

Har ein liten som sitter i bakovervendt sete, så akkurat det er ein fordel med sportstolene 🤙

Tenker du bilen ser grei ut ellers, spes med tanke på pris i forhold til det man får?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Oriv320 skrev:

Hei. 

Prøver finne utstyrsliste på denne siden:

https://www.rubmw.ru/vincode/

Taster inn de 7 siste sifrene i Chassis nr. (VIN) WBA5K7100GG295820

og det er GG295820 som skal skrives inn i feltet vin kode?🙄

De fleste utstyrs decoder sidene er blitt sperret/lagt ned de siste månedene. Etter kommando fra bmw sentralt? 🤔

Gå inn hos din bmw forhandler så skriver de nok ut utstyrsliste til deg :)

Litt mer tungvint men det går

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Oriv320 skrev:

Hei. 

Prøver finne utstyrsliste på denne siden:

https://www.rubmw.ru/vincode/

Taster inn de 7 siste sifrene i Chassis nr. (VIN) WBA5K7100GG295820

og det er GG295820 som skal skrives inn i feltet vin kode?🙄

Her har du den

http://bimmer.work/vin/g2d85db7bca141d4a57e9471a53238c4b.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2020 den 16.21, Evopower skrev:

Enig her, prøv begge setetypene før du bestemmer deg. Du kan ikke være betenkt på noe før du har prøvd begge mener da jeg 😅 Komfortseter er kanskje ikke automatisk best til din kropp. Jeg prøvesatt en f10 og der var sportssetene bedre enn komfort setene mente jeg. Smak og behag. :)

Komfort setene bygger også seteryggen mer ut bak på. Så det blir litt mindre plass til bakovervendt barnesete for eksempel. 

Hengerfeste kan ettermonteres. Den perfekt utstyrte bilen finnes jo ikke. Utenom saltkjelen så er det vil ingen som bestiller nytt med ALT eller ettermonteres det i ettertid. Man må svelge en kamel eller to og ta bilen som den er. Men kul farge på den da siden den er litt uvanlig på F11. 535d har en tøff bankende også, passe diskret men likevel 2 enderør for de som vet hva det betyr ;)

 

Hei igjen.

Må gi eit svar på denne iløpet av dagen

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=197361639

Må bare dobbelt sjekke med dere eksperten hva dere mener 😊?

Føler denne er eit godt kjøp ut fra pris, utstyr, alder og km. Eller er eg heilt på jordet her 😊?

En annen ting. Er det dyrt å ettermoneter shadow line lister ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd bilen? Dersom du har en god følelse og synes den er riktig for deg er det ingen her som skal kunne si noe annet :). Personlig synes eg den virka veldig fin, og som nevnt tidligere er ikke "mangelen" på komfortseter nødvendigvis ein mangel - spørs hvilke seter som passer deg best. Har du sjekket med selger (privatmann som jobber på Sulland ser det ut som?) om mulighetene og pris for ettermontering av hengerfeste om det er ønskelig da?

Finn.no er det beste sammenligningsgrunnlaget for sjekk på pris kontra km, alder og utstyr. 

Det billigste er nok å få de foliert.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, papertiger skrev:

Har du prøvd bilen? Dersom du har en god følelse og synes den er riktig for deg er det ingen her som skal kunne si noe annet :). Personlig synes eg den virka veldig fin, og som nevnt tidligere er ikke "mangelen" på komfortseter nødvendigvis ein mangel - spørs hvilke seter som passer deg best. Har du sjekket med selger (privatmann som jobber på Sulland ser det ut som?) om mulighetene og pris for ettermontering av hengerfeste om det er ønskelig da?

Finn.no er det beste sammenligningsgrunnlaget for sjekk på pris kontra km, alder og utstyr. 

Det billigste er nok å få de foliert.

Hei. Nei har ikke prøvd den. Pr nå kan eg få den for -10k for prisen den ligger ute til. For montert hengerfeste ville den komme på 510k. 

Men ja, sitter med en god følelse på denne. Det blir utført full service og skifte av ene baklykta pga dugg, før eventuelt salg.

Sportsetene har eg hatt på biler tidligere og synes de er bra. Uten att eg kan sammenligne da eg ikke har prøvd komfortseter 🤪 

Foliering, er det overkommelig å gjøre selv eller er det best å overlate det til noen som driver med det🙄?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Oriv320 skrev:

Hei igjen.

Må gi eit svar på denne iløpet av dagen

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=197361639

Må bare dobbelt sjekke med dere eksperten hva dere mener 😊?

Føler denne er eit godt kjøp ut fra pris, utstyr, alder og km. Eller er eg heilt på jordet her 😊?

En annen ting. Er det dyrt å ettermoneter shadow line lister ?

Jeg ville bedt om bilder av servicehistorikken i iDrive’n. Alle servicene skal være grønne. Hvis de er gule eller står med utropstegn kan d bli problemer med garanti/forsikring. Også ville jeg bedt om tid og km til hver av de neste servicene. Hjelper ikke at selger tar bremseservice til 1900,- ved salg også kommer d en hovedservice til 20.000,- i januar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jarod skrev:

Jeg ville bedt om bilder av servicehistorikken i iDrive’n. Alle servicene skal være grønne. Hvis de er gule eller står med utropstegn kan d bli problemer med garanti/forsikring. Også ville jeg bedt om tid og km til hver av de neste servicene. Hjelper ikke at selger tar bremseservice til 1900,- ved salg også kommer d en hovedservice til 20.000,- i januar. 

Supert, og takk skal du ha!!🙂. Alt er etterspurt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor mye felg og dekk har å si for deg, men 18" vinteroppsett fra F30/31 er ganske kjipt på en slik bil. Synes også at 19" style 351 er altfor ordinært. Bare der får du et mye tøffere standardoppsett på M550d som er verdt en del. For meg ville komfortseter vært et must, litt knot blir det også å foliere både vinduslister og takrails. 

Bare du vet hva som er bra for deg, men tror du fort kan få en M550d med enda grommere fremtoning for en ålreit penge ved å vente til den "riktige" dukker opp. Tror også gjensalgsverdi vil være en del høyere på M550d enn 535d om 4-5 år, da "alle" like gjerne vil ha toppmodellen enn å betale noen få titusen mindre for det nest beste. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Walkabout skrev:

Spørs hvor mye felg og dekk har å si for deg, men 18" vinteroppsett fra F30/31 er ganske kjipt på en slik bil. Synes også at 19" style 351 er altfor ordinært. Bare der får du et mye tøffere standardoppsett på M550d som er verdt en del. For meg ville komfortseter vært et must, litt knot blir det også å foliere både vinduslister og takrails. 

Bare du vet hva som er bra for deg, men tror du fort kan få en M550d med enda grommere fremtoning for en ålreit penge ved å vente til den "riktige" dukker opp. Tror også gjensalgsverdi vil være en del høyere på M550d enn 535d om 4-5 år, da "alle" like gjerne vil ha toppmodellen enn å betale noen få titusen mindre for det nest beste. 

Feks en 2013 modell 550d som er gått 137000 km. Vil ikke der fort komme en del vedlikeholdskostnader? Den ligger ute till 499k, veldig godt utstyrt.

Mangler dog bilder enda 🤪

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=192859429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...