Gå til innhold

 Share

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, papertiger skrev:

Du må vel typisk koble deg på bilens systemer via OBDII-porten. Jeg bruker Bimmerlink-appen på BMWen, der ser jeg når sist regen var, hvor mange km det er til neste gang, og snitt-km mellom hver regen. Vil tro en også kan følge med på dette live fra den appen, men det har jeg ikke prøvd.

Ok, har en bekjent som har Inpa diagnoseverktøyet. Kan jo høre med han. Så regenerasjonen lukter svidd gummi altså ? 😅 Er så kald nå. Nesten 20 minus, så hæler bare ikke å drive ute og sjekke noe som helst 😂 Takk for svar Papertiger 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutes ago, Bimmerlorris said:

Ok, har en bekjent som har Inpa diagnoseverktøyet. Kan jo høre med han. Så regenerasjonen lukter svidd gummi altså ? 😅 Er så kald nå. Nesten 20 minus, så hæler bare ikke å drive ute og sjekke noe som helst 😂 Takk for svar Papertiger 😃

Det lukter bare brent egentlig. Svidd gummi? Nei vil jeg si. Godt mulig det er noe annet, men det er det typiske som kan skje etter en kjøretur, gjerne der avgassystemer og motor har hatt driftstemperatur over tilstrekkelig tid og betingelser for at DPF-regen skal kunne starte er oppfylt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, papertiger skrev:

Det lukter bare brent egentlig. Svidd gummi? Nei vil jeg si. Godt mulig det er noe annet, men det er det typiske som kan skje etter en kjøretur, gjerne der avgassystemer og motor har hatt driftstemperatur over tilstrekkelig tid og betingelser for at DPF-regen skal kunne starte er oppfylt.

Ja jeg synes det lukter svidd gummi likt dersom ei reim slurer eller etter en burnout. Vært mye småturer så langt i vinter. Så jeg veit ikke 🤷‍♂️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad det sitter nye glødiser og relé, samt nytt Agm-batteri i bilen nå altså 😅 Har vært mye småkjøring så langt i vinter, så jeg satte på vinterlading i natt. I dag tidlig var det 21 kuldegrader da jeg skulle på jobb, men bilen fyra kjapt og fint, noe som var digg 😃 I denne sprengkulda har bilen kjøreforbud de første 15 minuttene etter start 😉 Huff, måtte denne fæle kulda snart gi seg 🥶

42F03F61-877C-4FAB-872F-8D4D4809CA2D.jpeg

Endret av Bimmerlorris
La til et bilde.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Glad det sitter nye glødiser og relé, samt nytt Agm-batteri i bilen nå altså 😅 Har vært mye småkjøring så langt i vinter, så jeg satte på vinterlading i natt. I dag tidlig var det 21 kuldegrader da jeg skulle på jobb, men bilen fyra kjapt og fint, noe som var digg 😃 I denne sprengkulda har bilen kjøreforbud de første 15 minuttene etter start 😉 Huff, måtte denne fæle kulda snart gi seg 🥶

42F03F61-877C-4FAB-872F-8D4D4809CA2D.jpeg

Med nytt batteri og tilhørende glødedeler ,så er kulde bare kos for disse.😊

Du har det kaldt ja ,men nå går det mot varmere tider .😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, sveigis skrev:

Med nytt batteri og tilhørende glødedeler ,så er kulde bare kos for disse.😊

Du har det kaldt ja ,men nå går det mot varmere tider .😎

Ja deilig å "vite" at så lenge batteriet er godt lada så fyrer den om det så hadde vært 30 minus. Den tenner såå lett og har gjort det hver eneste dag i disse kalde ukene vi har hatt her på innlandet siden nyttår.

Ja Jan, nå er det 1 mnd igjen av vinteren og snart skal "gamlefar 535ia" ut å rulle 😉 (Pst kremt, bare jeg får somla meg til å få fiksa bremsene og overhalt felgene 😅)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymringsmelding 🤪

Ulyder og risting !! Hvis det er noe dyrt drit om å gjøre nå, så er det siste gang jeg kjøper noe brukt av det moderne slaget. Det skal være helt sikkert 🤬

I disse iskalde tider så må man vel kanskje regne med at det høres litt mer lyder enn når det er mildt. Men på disse vaskebrettene av noen issvuller som det kjøres på nå om dagen, så er det akkurat som om noe er løst bak på høyre side. Det er sånn dyp klonkende lyd. Høres ikke noe over fartsdumper og slikt, men bare på ujevnt underlag.

Hører jo så mye skrekkhistorier om bakstillinga på enkelte nyere bmw. Så får jo litt noia 🙈

Så er det sånn at når jeg legger ut på E6 og drar bilen opp i 110+ så begynner den å riste og dure. Og dette gir seg ikke før jeg fysisk stopper bilen fullstendig. Håper dette er noe så enkelt som noen dårlige endeledd 🙏

Jeg synes også at bilen drar dårligere og mener å høre en suselyd når jeg gir gass. Har sett noen videoer på yt der det er lekkasje på en slange på innsugsiden. Frykter jo ikke denne, men redd for at turboen ikke funker som den skal. Eller går bare bilen dårligere i denne sprengkulda ? Nei, jeg liker så dårlig disse nyere bilene altså 🤬 Men får håpe at dette er noe rimelig å fikse, dersom det er nødvendig. Hvis ikke så er dette siste gang jeg gidder eie noe sånt som dette her 😅 Ja ja, måtte bare surve litt i denne dritt-årstiden 🤬😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, tross ulyder så fikk jeg de nye xenonpærene fra Usa som jeg bestilte på Amazon. Fikk montert de og føler vel kanskje at de lyser noe klarere enn de gamle. Jeg suger på sammenlikninger 😂

Den ene gammelpæra hadde det med å "skjelve" en del innimellom. Derfor jeg bestilte nye. Har ikke fått kjørt lenge nok til å få sjekka om dette problemet er eliminert. Men skal ut på en 20-mils tur i dag, så da får jeg kanskje svaret på om dette nå er eliminert.

Legger også ved noen bilder og som dere ser på lyktene så er det "slitasje" på innsiden der xenonpærene lyser. Hvorfor blir det slik tro ? 🤷‍♂️ Er det varme i xenonpærer eller er det stoffer i de som forårsaker denne "slitasjen" ? 🤷‍♂️
 

Fikk da vasket gliset tross 11 kuldegrader 😅 Vi har en parkeringsgarasje på senteret som har luftkanoner til bruk for å sirkulere luften og disse er enormt effektive å sette bilen foran etter å ha vasket 😃 En runde på senteret og en kaffekopp eller to, så er bilen nesten tørr. 054591DB-4C60-4022-994A-215DA67D9F7A.thumb.jpeg.3613a856e88888f0a0af7036cce456e7.jpeg

Unite States 😂 Har ikke store forventningene til disse kinapærene, men så kostet de ikke stort heller da 😉F2628046-4E1C-4EB5-A5BA-6BEF12DAD417.thumb.jpeg.55d9ff6f4d956f1f69ab04ea1795b968.jpeg

Fin innpakning og superglatte antistatiske hansker som var så og si umulige å bruke ved montering 😂748461C9-5976-43F1-992E-0D610D547F46.thumb.jpeg.8dd332edc57f4f75fe2966d7c40cd9f9.jpeg

Her ser dere den slitte halvsirkelen foran xenonpæra. Det er vel ikke mulig å få gjort noe med dette kanskje ? 🤷‍♂️ Annet enn nye lykter til blodkroner 🙈

FEA898B3-AFFB-4555-A125-360F4B20B178.jpeg

AE712A50-D8CD-4EB4-98C7-B465A5C849D7.jpeg

CAF8E7D1-03A8-4B21-9669-6E7AA37B5574.jpeg

87E60EDF-DA4F-4C0C-B8B6-B4363D78ED15.jpeg

10AA6301-2AF0-46B9-A63E-36996FB54CF9.jpeg

64960320-7B28-4AD6-AECD-B40FE3F2531C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående pære og sammenlikning ,har jeg ikke så mye å tilføye her Tore .😊

Men den ringen du viser på bildet ,det er ikke et slags gjenskinn pga litt slitt lykteglass ?

Lignet noe veldig på sånn mine var på x5en ,men der forsvant det skinnet etter og ha mattet ned lykt og polert opp .

Men somsagt dette kan og være andre ting .😊

Kjekt du har tørkeanlegg etter vask og 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, sveigis skrev:

Angående pære og sammenlikning ,har jeg ikke så mye å tilføye her Tore .😊

Men den ringen du viser på bildet ,det er ikke et slags gjenskinn pga litt slitt lykteglass ?

Lignet noe veldig på sånn mine var på x5en ,men der forsvant det skinnet etter og ha mattet ned lykt og polert opp .

Men somsagt dette kan og være andre ting .😊

Kjekt du har tørkeanlegg etter vask og 😎

Når jeg skraper på lykta så ser jeg at det er på innsiden av lykta 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min E87 hadde skjelving på lysene innimellom. Vanligvis i forbindelse med dumper. Jeg konkluderte med at det var vibrasjon i metallplata som vipper mellom nærlys og fjernlys på bi-xenon. Ble aldri noen problemer på de ca. 150.000km som jeg kjørte bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ogee1 skrev:

Min E87 hadde skjelving på lysene innimellom. Vanligvis i forbindelse med dumper. Jeg konkluderte med at det var vibrasjon i metallplata som vipper mellom nærlys og fjernlys på bi-xenon. Ble aldri noen problemer på de ca. 150.000km som jeg kjørte bilen.

Denne vibreringen ser jeg bare når jeg står inntil en vegg og ser at det ene lyset skjelver/småblinker. Flyttet da pæra over til andre siden og det ble det samme der. Så det er ene pæra som det er noe galt med. Sålangt er de nye pærene en suksess, bank bank i bordet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Denne vibreringen ser jeg bare når jeg står inntil en vegg og ser at det ene lyset skjelver/småblinker. Flyttet da pæra over til andre siden og det ble det samme der. Så det er ene pæra som det er noe galt med. Sålangt er de nye pærene en suksess, bank bank i bordet 😅

Skjønner. Så bra at nye pærer gjorde susen, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja da tror jeg at jeg har funnet grunnen til at bilen begynner å riste innimellom. I går ristet det plutselig noe mer enn det bruker og da stoppet jeg innpå en veilomme. Gikk ut og sparka litt dekk først 😂 Trodde først at det var lite luft i et dekk. Men så kjente jeg varmen sto godt ut av høyre framfelg. Ahaaa !! Bremsecaliper som henger 🤮 Skikkelig dritt 🤬 Men men, da får jeg handle en ny. Ser Koed selger alternativ vare til ca 1500 kr. Så mulig jeg handler dette. Men KAN det være at det bare er gliderene som er tørre og trege ? 🤔

AE8029A1-B0AF-4C1F-A36D-095EAF47984B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...