Kvasi Skrevet Desember 22, 2020 Share Skrevet Desember 22, 2020 Har en 320D som går gaske godt allerede, men når jeg prøver å lese meg opp på hva som fins hvis man ønsker mer ser det litt ut som jeg først må forklare alt da Vinchi holdt på med for å få innpass i såpass viten. Ønsker dog ikke en doktorgrad i hverken det ene eller det andre så, forslag til noen som leverer "gatevennlig kit" en fyr som skrur bil mellom kl 8 og 16 hver dag klarer å håndtere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Desember 22, 2020 Share Skrevet Desember 22, 2020 https://www.quickfix.no/ TRF forhandler. Monterte steg 4 på min e46 320D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 22, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2020 6 minutter siden, tennbrikket skrev: https://www.quickfix.no/ TRF forhandler. Monterte steg 4 på min e46 320D Vært i kontakt, virker ikke veldig interressert. For å si det forsiktig .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Desember 22, 2020 Share Skrevet Desember 22, 2020 Det var synd. Mulig du kan ta kontakt med TRF direkte. Du skrur jo selv, så lenge de er villig til å selge deg løse deler så burde ikke det være noe problem . info@trf-performance.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 22, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2020 2 minutter siden, tennbrikket skrev: Det var synd. Mulig du kan ta kontakt med TRF direkte. Du skrur jo selv, så lenge de er villig til å selge deg løse deler så burde ikke det være noe problem . info@trf-performance.no Er TRF jeg har vært i kontakt med på forumet, hvis det er sånn at han administrerer og svarer sin egen bruker her. Så, TRF kan vel umulig være den eneste? Foretrekker å bruke mine penger på den lokale Jokeren, osv osv, men ser ikke ut som det blir sånn i dette tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
humpfy Skrevet Desember 22, 2020 Share Skrevet Desember 22, 2020 Om du vil handle produktet hans ville jeg personlig tatt kontakt med forhandleren av produktet - quickfix.no. Ikke alltid/ofte utvikler = forhandler. Ei heller i dette tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 22, 2020 Share Skrevet Desember 22, 2020 Skal du ha mer effekt fra motoren trenger du mer (og kaldere) luft og mer diesel. Det hjelper også på å ikke ha så mye restriksjon av eksos (kat, DPF). Du kan få mer luft med en annen turbo, mer diesel ved bruk av andre dyser (og eventuelt høyttrykspumpe i enkelte tilfeller), samt kaldere luft fra større intercooler. Motorstyringen din vil ikke henge med på sånne endringer og du trenger derfor en remap. Ingen doktorgrad nødvendig så langt, dette vet du vel selv også. Hvis alt skal henge sammen så må enten tuneren selge deg alle delene som han kjenner til og som han har tilpassen en remap til eller så må noe spesialutvikles for nettopp ditt opplegg, noe som fort blir dyrt. Hva hadde du sett for deg? At du plukket opp en litt tilfeldig større turbo og injektorer, sender inn din ECU og får den ferdig-flashet og at det ikke skal koste mer enn 2500kr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 23, 2020 Share Skrevet Desember 23, 2020 Det var rart. Jeg hadde steg 4 fra TRF på min 118d(M47) for noen år siden. TRF-Turbo, større dyser og TRF software. Det kostet rundt 40 tusen. Så har du ikke penger så er nok ikke TRF veldig interessert i å bruke mye tid på snakk. Han har mye annet å bruke tiden sin på dessverre. Det virker nok litt arrogant, men slik er det dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Desember 23, 2020 Share Skrevet Desember 23, 2020 (endret) TRF selv ønsker ikke å montere slikt for forumbrukere eller andre, jeg vet for jeg har spurt han direkte om han kan montere på min bil. Det han hjelper deg med er å komme i kontakt med forhandlerne som han formidler produktene sine til. Jeg vet om en i Stavanger området som står for salg og montering av produktene som TRF lager/har utviklet. Endret Desember 23, 2020 av Evopower sveigis og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 23, 2020 Share Skrevet Desember 23, 2020 1 time siden, Evopower skrev: TRF selv ønsker ikke å montere slikt for forumbrukere eller andre, jeg vet for jeg har spurt han direkte om han kan montere på min bil. Det han hjelper deg med er å komme i kontakt med forhandlerne som han formidler produktene sine til. Jeg vet om en i Stavanger området som står for salg og montering av produktene som TRF lager/har utviklet. Det stemmer. TRF selv gjør ikke montasje av hardware. Han bistår med deler og software. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Desember 23, 2020 Share Skrevet Desember 23, 2020 (endret) Har god erfaring med både trf og quickfix så anbefaler de på det varmeste Endret Desember 23, 2020 av Ingvaldsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 23, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2020 21 timer siden, E.C. skrev: Skal du ha mer effekt fra motoren trenger du mer (og kaldere) luft og mer diesel. Det hjelper også på å ikke ha så mye restriksjon av eksos (kat, DPF). Du kan få mer luft med en annen turbo, mer diesel ved bruk av andre dyser (og eventuelt høyttrykspumpe i enkelte tilfeller), samt kaldere luft fra større intercooler. Motorstyringen din vil ikke henge med på sånne endringer og du trenger derfor en remap. Ingen doktorgrad nødvendig så langt, dette vet du vel selv også. Hvis alt skal henge sammen så må enten tuneren selge deg alle delene som han kjenner til og som han har tilpassen en remap til eller så må noe spesialutvikles for nettopp ditt opplegg, noe som fort blir dyrt. Hva hadde du sett for deg? At du plukket opp en litt tilfeldig større turbo og injektorer, sender inn din ECU og får den ferdig-flashet og at det ikke skal koste mer enn 2500kr? Hva er det du insinuerer uthevet her? Kan ikke se på det som annet enn passe frekt.. Spurte jeg etter hvem som selger en haug med tilfeldig ræl til småpenger, eller spurte jeg etter tunere som selger et fungerende oppsett? Jeg trimmet min første motor i 1986 og har aldri eid et originalt kjøretøy etter det, samt jobber som bilmekaniker, så mener jeg har enn viss greie på hva som skal til for å øke effekten i bilen. Men, jeg har ikke hverken deler eller software som skal til for å evt øke effekten utover steg 2 som den har nå. TRF sier at han ikke har "pakkeløsning" til denne motoren og derfor spør jeg om noen her vet av andre som kan ha noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Desember 23, 2020 Share Skrevet Desember 23, 2020 Du kunne ha simpleheten skrevet "Ønsker å vite hvilke tunere det er der ute som selger mer enn steg 2 til motorkode x, har vært i kontakt med TRF, han hadde ikke. Jeg kan bytte deler selv (f.eks. turbo og dyser), trenger egentlig bare remap og selve delene". I stedet drar du inn totalt random formulering med "da Vinci", "doktorgrader" og at det skal være et gatevennlig kit som skal håndterest? Hæ? Så skriver du kun bilmodell uten motorkode. 320D hva da? M47, N47? Hva skal vi som ikke kjenner deg anta her? Beklager at du blir fornærmet, men prøv å formulere deg litt bedre fra begynnelsen av om du ønsker høyere kvalitet på diskusjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 24, 2020 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2020 17 minutter siden, E.C. skrev: Du kunne ha simpleheten skrevet "Ønsker å vite hvilke tunere det er der ute som selger mer enn steg 2 til motorkode x, har vært i kontakt med TRF, han hadde ikke. Jeg kan bytte deler selv (f.eks. turbo og dyser), trenger egentlig bare remap og selve delene". I stedet drar du inn totalt random formulering med "da Vinci", "doktorgrader" og at det skal være et gatevennlig kit som skal håndterest? Hæ? Så skriver du kun bilmodell uten motorkode. 320D hva da? M47, N47? Hva skal vi som ikke kjenner deg anta her? Beklager at du blir fornærmet, men prøv å formulere deg litt bedre fra begynnelsen av om du ønsker høyere kvalitet på diskusjonen. Jaha, er du helt dust eller? Fra mitt synspunkt i denne diskusjonen så langt, jepp. Du har sikkert ikke doktorgrad i forum og internet så jeg kan forklare det for deg; poenget med tråden var å se om det finnes noen som selger steg3/4 tuning man kan montere sjøl. Sånn bortsett fra det så kan du reise til helvete. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 24, 2020 Share Skrevet Desember 24, 2020 Hvis ikke TRF kan levere til motoren din så tror jeg ikke det finnes noen andre som kan det heller. Er som regel en veldig god grunn hvis ikke TRF kan levere. Som feks at man ikke får større høytrykkspumpe som passer eller dyser som kan tilpasses. Om du liker eller ikke, TRF er den personen som sitter inne med mest kunnskap om BMW diesel i Norge. fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå