Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurt å nevne hvilken bil dette er snakk om, er bilen din er utstyrt med oljekjøler, så kan det være en lekkasje her. Kan også defekt toppakning som er årsaken. Kanskje også med et skjevt eller sprukket topplokk i tillegg.

Skrevet

Står E39 på profilen hans. Med det som forutsetning er resten er enkel matte. Motoren som er avbildet er 4 sylindret og M47 er eneste 4 sylindrede alternativ, som @E.C. nevner.

Uansett lurt å oppgi modell og motor. Selv om det er gøy å gjette :)

Skrevet

Vakuum pumpa som tok kvelden, så skulle jeg bare bytte ut den. Men så at det kom masse vann ut av pumpa og var ganske dårlig olje i motor, bilen har ikke gått varm i det heletatt. 

Skrevet

Smak på det vannet og kjenn om det er kjølevæske eller vanlig vann. Er det vanlig vann så sjekk vakuumkretsen for lekkasje, dvs den suger til seg vann en plass, da mest trolig bremsekraftforsterkeren.

Skrevet

Kondens i toppdekselet på bmw er ikke uvanlig. Vannsamlinger kan av en uerfaren oppfattes som defekt toppakning. Bytt veivhusfilter og olje, så kan jeg nesten påstå at det løser problemet. M47 med defekt toppakning er ganske uvanlig, spesielt om den aldri har gått varm som du sier. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...