sindre7633 Skrevet Desember 28, 2020 Skrevet Desember 28, 2020 (endret) Her er vel mest trolig føreste bilde tatt av bilen . Sort panser er bare plastidipp for å forsegle grunnunga i bunn. Noe sprekker i senter på panseret der det kom opp rustflekker. Gikk på med godt mot å sanblåst å grunna panser, å der stoppet det opp pga min fars bortgang pga denne blien ble kjøpt fra min side så "jeg å pappa" kunne pussle litt sammen i garasjen Endret Desember 28, 2020 av sindre7633 M-jakob, Hpi og Pekka reagerte på dette 3
sindre7633 Skrevet Desember 28, 2020 Forfatter Skrevet Desember 28, 2020 (endret) På 28.12.2020 den 2.31, sindre7633 skrev: Her er vel mest trolig føreste bilde tatt av bilen . Sort panser er bare plastidipp for å forsegle grunnunga i bunn. Noe sprekker i senter på panseret der det kom opp rustflekker. Gikk på med godt mot å sanblåst å grunna panser, å der stoppet det opp pga min fars bortgang Expand Har i senere tid fått ubeskrivelig mye hjelp fra viggoe34 med å pushe meg ut i det. Overhalt alt av bremser, ellers ble det da ikke store eu feil ettdr 1998. Stått innendørs siden da. Kjørte på eu å viggo pressa på, å jaggu ble d kontroll!! Feil farge parklys, bytte to bremserør bak, å ryggelyset 0 lys i. Bytta ut ytre lykt til klarglass, ryggelyset var bare å kople på ledningene på gearbox, så var den jaggu godkjent 06.11.20. Plan frammover blir å få tak i lakk å få lakkert dette sorte panseret i sin riktige farge, samt lakkere å montere bbs fronspoiler. Frister på å prøve å få senka den, å få det i vognkoft. Utløserlager må byttes (noen lesese som har brukbar 5trin å selge? 4 gir blir masette på lengre turer Endret Januar 28, 2021 av sindre7633
M-jakob Skrevet Desember 28, 2020 Skrevet Desember 28, 2020 Ja de her er det ikke mange igjen av. Spennende prosjekt og bra at det tekniske er i orden med eu godkjenning. Kommer til å følge med her. sindre7633 reagerte på dette 1
Rune-K Skrevet Desember 28, 2020 Skrevet Desember 28, 2020 E12 er en klart underkjent bil. Flott at noen vil ta vare på de. Bare den brede chromlisten på B-stolpen er jo grunn nok i seg selv til og like de. Vil anbefale og få tak i Haynes boka til E12. Bør være mulig og finne den brukt. Den er veldig bra. Ellers så er den store guruen på E12 i Norge Glenn Simon på Hamar. Bare du holder rusten vekk så er aldri det mekaniske noe problem, mulig med unntak av forgasserne, både de doble og den enkle fireporta saken er vel ikke noe under av holdbarhet. 5 trinns kasse er nok veldig vanskelig, du må ha en som er eldre enn 1981 ellers så får du ikke noe speedometer. Godkjente senkesett til E12 nå er nok veldig vanskelig. sindre7633 og opeth84 reagerte på dette 1 1
sindre7633 Skrevet Januar 2, 2021 Forfatter Skrevet Januar 2, 2021 På 28.12.2020 den 7.27, Rune-K skrev: E12 er en klart underkjent bil. Flott at noen vil ta vare på de. Bare den brede chromlisten på B-stolpen er jo grunn nok i seg selv til og like de. Vil anbefale og få tak i Haynes boka til E12. Bør være mulig og finne den brukt. Den er veldig bra. Ellers så er den store guruen på E12 i Norge Glenn Simon på Hamar. Bare du holder rusten vekk så er aldri det mekaniske noe problem, mulig med unntak av forgasserne, både de doble og den enkle fireporta saken er vel ikke noe under av holdbarhet. 5 trinns kasse er nok veldig vanskelig, du må ha en som er eldre enn 1981 ellers så får du ikke noe speedometer. Godkjente senkesett til E12 nå er nok veldig Expand Haynes bok har jeg. Veldig mye nyttig i disse bøkene. Har tatt rust i fjærtårn fram, å bakkant av hjulhus fram. Målet er ikke en strøken bil, men ett fint eksemplar som kan brukes så lenge veiene er saltfrie. Har funnet ett senkesett med tuv (H&R?). Senker "bare" 40mm, men tror det blir passe til mitt bruk
sindre7633 Skrevet Januar 2, 2021 Forfatter Skrevet Januar 2, 2021 Lite framgang i mellomjula🙈 fått laget meg ett midlertidig sandblåsekabinett. Skal bytte tilbake hovedlys så det blir 4 gule hella istede for to gul å 2 hvit, men har ventet med å bytte pga jeg vil få sandblåst lykteholdere osv når jeg først holder på. Fikk ett sett med 15" felger av en kompis som var ekstremt korrodert å stygg. Var litt i tvil om de ble bra, men første felg er nesten færdigblåst, å ser egentli ganske strøken ut. blir å ordne med forskjellige felger for å prøve litt forskjellig. Hadde bbs i tankene, men synes de begynner å bli "oppbrukt" på bmw🙈 Noen som vet hvordan man justerer tomgang på 4portsgasseren? Ligger på 3-400rpm når den er god å varm🙈 KKME30 og hsd reagerte på dette 2
opeth84 Skrevet Januar 3, 2021 Skrevet Januar 3, 2021 Pøs gjerne ut med flere bilder av bilen når du kan-alltid kjekt å se hva andre har rundt omkring her i Norge!:) Følger med videre her! Kondolerer med din far. Been there. Satser på du får god hjelp av andre medlemmer her inne og ikke minst av Viggo. Veldig trivelig kar det! 😁 Riktig godt nytt år! sindre7633 reagerte på dette 1
Rune-K Skrevet Januar 4, 2021 Skrevet Januar 4, 2021 På 2.1.2021 den 13.56, sindre7633 skrev: Noen som vet hvordan man justerer tomgang på 4portsgasseren? Ligger på 3-400rpm når den er god å varm🙈 Expand Står det ikke i Haynes boka hvordan du justerer da? Men hvis du ikke vet tilstanden på forgasseren så er det sikkert lurt og sjekke opp den først. Nå er det sikkert 20 år siden forrige gang jeg var borti den men jeg mener og huske at skruene som holder forgasseren sammen hadde en tendens til og løsne.
sindre7633 Skrevet Januar 9, 2021 Forfatter Skrevet Januar 9, 2021 Lite som har skjedd, bortsett fra sandblåsing av felger. Skal kjøre ut bilen i morgen å ta noen bilder av den å legge ut her😊 har hatt litt problemer med lav driftstemp. Byttet termostat til 89° på torsdag, å en liiten prøvetur, å endelig har jeg god driftstemp😊 Ha en god helg alle som leser tråden😁🙋♂️
sindre7633 Skrevet Januar 9, 2021 Forfatter Skrevet Januar 9, 2021 På 4.1.2021 den 18.28, Rune-K skrev: Står det ikke i Haynes boka hvordan du justerer da? Men hvis du ikke vet tilstanden på forgasseren så er det sikkert lurt og sjekke opp den først. Nå er det sikkert 20 år siden forrige gang jeg var borti den men jeg mener og huske at skruene som holder forgasseren sammen hadde en tendens til og løsne. Expand Må prøve å finne igjenn haynes boka😅 den har vært med på flytting, så har ikke helt oversikt over hvor den befinner seg🙈 Har gått over skruer på forgasser tidligere, hele forgasseren var forholdsvis løs, samt skruene som holder sammen forgasseren var løse. Skal bestille pakningssett til forgasser, så får jeg se om jeg tørs å demontere den🙈 ser for meg at pakninger kan være litt dårlige ettersom alt av muttre å skruer var forholdsvis løse🤷♂️ Rune-K reagerte på dette 1
Rune-K Skrevet Januar 9, 2021 Skrevet Januar 9, 2021 Da var det som jeg husket. Hørte engang om noen som boret et hull i midten av forgasseren og tredde igjennom en gjengestang for og holde den sammen. Det er en veldig grei oversikt i Haynes boka over forgasseren. Bare du er nøyaktig og følger boka så bør det være grei skruing. Også justerer du etter boka og ikke etter en eller annen lur onkel som tror han vet bedre en tyskerne. Ta også og juster tenningen før du begynner på forgasseren. Der må du bruke tenningslampe og riktig turtall på motoren skal det bli bra.
sindre7633 Skrevet Januar 10, 2021 Forfatter Skrevet Januar 10, 2021 På 9.1.2021 den 17.30, Rune-K skrev: Da var det som jeg husket. Hørte engang om noen som boret et hull i midten av forgasseren og tredde igjennom en gjengestang for og holde den sammen. Det er en veldig grei oversikt i Haynes boka over forgasseren. Bare du er nøyaktig og følger boka så bør det være grei skruing. Også justerer du etter boka og ikke etter en eller annen lur onkel som tror han vet bedre en tyskerne. Ta også og juster tenningen før du begynner på forgasseren. Der må du bruke tenningslampe og riktig turtall på motoren skal det bli bra. Expand Så det er en "normal" feil ang løse skruer på forgasser?🤔 blir ikke å demontere forgasser i første omgang uansett. Bortsett fra tomgang, så går den som den skal. Planen er å få byttet tenningsdeler før tomgang blir prioritert. Fordelerlokk har sett sine bedre dager, å pluggledninger er harde som stein😅 har lest meg frem til at tenning skal justeres på 1500rpm, med begge vacum klokker blendet. må lage meg en liste over hva som må gjøres, å hva som er ønskelig å få gjort før sesongen er i gang. Rune-K reagerte på dette 1
sindre7633 Skrevet Januar 10, 2021 Forfatter Skrevet Januar 10, 2021 Her kommer det en liste over hva som er ønskelig å få gjort før sesongen starter🙋♂️ lista blir oppdatert fortløpende Dette er ting som MÅ gjøres: Rotor og fordeler Pluggledninger Bytte vacumslanger Bytte alt av slanger i forbindelse med kjølevæske Gå over bensinslanger Montere pakninger på takluke Rense kjølesystem Dette er ting jeg ønsker å få gjort før sesongstart: Lakkere panser + bbs front Få ferdig melber felgene Bytte så jeg får 4 gule hovedlys, samt sandblåse å lakkere lykteholdere. Montere pioneer component stereo i midtkonsoll(her skal det ikke være nymotens i gammel bil) tambur4 reagerte på dette 1
sindre7633 Skrevet Januar 10, 2021 Forfatter Skrevet Januar 10, 2021 Støvete, å for første gang på mange år kjørt på snø. Rune-K, Fredrik, opeth84 og 2 andre reagerte på dette 5
Mortenej Skrevet Januar 10, 2021 Skrevet Januar 10, 2021 Flott å se noen ta vare på en E12. Blir å følge med her fremover. sindre7633 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå