Gå til innhold

Stemmer denne "kald-klima-beskrivelsen"?


Boddiz
 Share

Anbefalte innlegg

I denne (https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=209110706) annonsen står det:

Sitat

kode 842 kaldklima-versjon som inneholder blant annet
-kraftigere varmeapparat
-kraftigere batteri
-dynamo som lader mer
-oppvarmede dørlåser, spylerdyser og sidespeil
-isolert veivhusventilasjon slik at den ikke skal fryse når det er mange minusgrader.

Er dette korrekt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det korrekt at akkurat denne bilen har nevnte pakke eller er det korrekt at det eksisterer en slik pakke? Om det er sistnevnte så har vinterpakker med tilsvarende specs eksistert i en del år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig det EC skriver. Dog så gjelder dette vel på e34 tiden, eller enda tidligere. 

Jeg sjekket delekatalogen på denne bilen og fant ingen deler merker med 842 utstyrskode. Hvilket betyr at det ikke var noen deler som er avhengig av 842.

Så svaret er, nei. Nei, denne bilen har ikke det de sier den. Mulig den har 842, det sjekket jeg ikke.

Edit: Det ble litt feil å si at bilen ikke har dette, for den har jo varme i speil å spylerdyser. Men det er nok standard på de aller fleste bmw. 

Og batteri er bare 105ah og det har alle 5 GT. Dynamo kommer bare i en utgave. Varmeapparat er forskjellige på de med 4 sone eller uten. Oppvarmet dørlås? Nei.

Endret av Otis
La til info/kommentar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett denne teksten før, mener det er samme firma, så det kan se ut som de har tatt en snarvei for veldig lenge siden. Og nå har de glemt å kontrollere at annonsene de legger ut er sannferdige.

Litt dårlig jobb av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2021 den 10.49, Otis skrev:

Jeg har sett denne teksten før, mener det er samme firma, så det kan se ut som de har tatt en snarvei for veldig lenge siden. Og nå har de glemt å kontrollere at annonsene de legger ut er sannferdige.

Litt dårlig jobb av de.

Sånn sett er det ekstra ille siden Sulland er offisiell BMW-forhandler(?) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos en Mercedes-forhandler en gang, min kompis skulle prøve en hybrid. Først så virket det fancy, de hadde til og med ansatt en til å tørke støv av de dyrere bilene. Bilen vi skulle prøvekjøre var ute på tur, så vi måtte vente litt. Med det jeg overhørte om copy-paste så lurer jeg på om de noensinne har skrevet riktig specs på en bil. Det var av typen: "husker du den blå, som vi limte over på den røde og fjernet x? Vi finner den og kopierer over på den sølve, men ikke den sølve, så får vi se..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil er tyskimportert uten kaldklimapakke 842, så vurderte å ettermontere dette. Da fant jeg ut at det eneste bilen  mangler er oppvarmet veivhusventilasjonsrør (ikke isolert, men oppvarmet, 842 har en strømkabel til et varmelement der). Den har altså som standard, uten klimapakken, både oppvarmet sidespeil, oppvarmet spylerdyser og oppvarmet dieselfilter (som bekrefter det flere andre har vært inne på her). Så droppet ideen om ettermontering da jeg erfarte at den også starter fint ved 25 minusgrader, og varmer kupeen etter få minutter. Jeg tenker kaldklimapakke 842 er mer et salgsargument enn et reelt behov i norsk klima. Kanskje i Finnmark?

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 650i (F13), solgt ny fra Billia,  er utstyrt med 
- kaldt klima versjonen
- webasto kupe & motorvarmer!

Har observert at noen skriver at karld Klima ikke er noe.
Vel, tillat meg å spørre: '' hvorfor selger BMW noe som ikke fins''?😏

650i utstyrt med 'kaldt Klima versjon 842 + Webasto 536

 

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mr. Erling ingen har påstått at den ikke finnes, er vel snarere innholdet i pakken. 

Enhver person med litt kunnskaper innenfor ETK søk, klarer å luke ut hvilke deler som er felles for alle biler, og hvilke som er spesifikke til en bil med en spesifikk utstyrskode. På F serien og sikkert nyere biler, så er 842 koden (på diesel iallefall) kun to ting. 

- Oppvarmed veivhusventilasjon

- Bypass ventil inni luftfilterhuset

Dette har blitt bevist i denne tråden og uendelige i mange tråder på forumet før. Hvor stor effekt det har på en bil skal jeg dog ikke argumentere over.

Så mao glem hva BMW selgere skriver i annonsen om kode 842 og dens innhold. Flere av dem solgte sikkert kjøleskap for Lefdal før de begynte å selge biler. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...