martinmah Skrevet April 9, 2021 Share Skrevet April 9, 2021 Hei, for ikke så lenge siden monterte eg coilovers på bilen, den ble naturligvis mye stivere og forsåvidt ganske lav (må kjøre skrått over de værste humpene og kantene) men la også merke til selv etter hjulstilling riktig nok uten vekter, så er den helt 'løs' på veien i forstillingen, hele forstilling og bakstilling er nye, utenom travers og nedre bærearm foringene bak, bilen lever på en måte sitt eget liv men den er fint kontrollerbar bare ikke like gøy siden eg må styre på for å kjøre beint fram Når eg bremser virker det som at noe er løst i forstillingen som i at bilen på en måte nøkker til venstre eller høyre men etter den gjør det skjer ikke det på en god stund igjen. Noen som har vært borti noe sånt før? Vil få hjulstilling med vekter asap i håp om at det blir bedre men har en anelse om at det er noe mer som brygger 😕 Takk for svar på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet April 9, 2021 Share Skrevet April 9, 2021 Å kjøre på stivt understell forsterker effekten av defekte foringer og gir de som er nesten iorden kortere levetid husket du å stramme alle indre foringer til den nye kjørehøyden ? Vist ikke så har de veldig kort levetid siden de nå står i konstant spenn høres for meg ut som du har sliten bakstilling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinmah Skrevet April 9, 2021 Forfatter Share Skrevet April 9, 2021 Hm ja, har tenkt på det, er kjipt om bakstillingen er gåen, har en mistanke om traversforinger er på vei ut. Har forsåvidt bare tightet de med justering på til kjørehøyde når hjulstilling ble gjort, men det er ingen foringer som er 1år gammel engang, tror de eldste er 7-8mnd gammel og når eg kjører så prøver eg å kjøre unna alle hull og ujevnheter både for komfort og understell sin skyld. Er det en enkel måte å stramme til når bilen er så lav? vil det å ligge relativt lavt ha noe å si med styringen mtp sporing? siden den må holdes rett heletiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 9, 2021 Share Skrevet April 9, 2021 For å stramme foringer i kjørehøyde, kan man jekke opp bilen, ta av hjulet, så jekke opp det hjørnet som man skal stramme på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet April 9, 2021 Share Skrevet April 9, 2021 (endret) Når jeg sier defekt bakstillinga så mener jeg at den har defekte foringer har du kjøpt lemførder/meylehd eller noe billigere? edit: om du har kjøpt coilovers av typen ap racing, ta teknix eller noe i den prisklassen bør du heller ikke forvente kjøreegenskaper snakker av erfaring på nettopp e39 Endret April 9, 2021 av Ingvaldsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinmah Skrevet April 12, 2021 Forfatter Share Skrevet April 12, 2021 Er slik eg har strammet foringer, ved å jekke opp navet. Hehe skjønte såpass, alle foringer er av OE kvalitet er det oppgitt, usikker på merke da. Coiloversene er ikke de dyreste, skulle egentlig kjøpe TA men hørte det var bare å legge på hyllen så gikk for Vmaxx. Er relativt sliten denne bilen nå 😕 etter eg har fikset alt som var galt bare popper det opp nye ting heletiden men det er vel bare gammel bil syndrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet April 12, 2021 Share Skrevet April 12, 2021 at bilen er ustabil kan godt være simpelt understell, men bilen skal fortsatt gå beint så her har du foringer som må ut å inn med lemførder/ meyle tok akkurat ut 3-4 år gamle knirkeforinger på e38'n min som var helt ferdige, disse var av ukjent leverandør... det koster å kjøpe billigdrit fremfor kvalitet, et steg fram og nesten to tilbake. når coiloversett koster omtrent det samme som 1-2 stk nye sachsdempere så bør det ringe i noen bjeller om at det her er kanskje dårlige greier, og forventningene må være lave du kommer alltid til å gå i enn ond sirkel med en slik bil vist du ikke tar en større jobb med å bytte slitedeler preventivt, ta hele understell i en smell osv Ampera og E.C. reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 12, 2021 Share Skrevet April 12, 2021 Hvilke dekk har du? Min e39 ble ugjenkjennelig med et billig hjulsett jeg satte på. Dekka ser bra ut men dekkbanen har løsnet innvendig eller noe. River og sliter i alle retninger. Satte tilbake de slitte vinterhjula og alt ble bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinmah Skrevet April 12, 2021 Forfatter Share Skrevet April 12, 2021 Jepp, hadde ikke mye forventninger. Men man må vel forvente at bilen forblir forsvarlig stand selvom man bruker coilovers som ikke koster 15k, de er jo tuv. første gang eg merket symptom var det flaks eg fikk hentet inn fronten før den fløy i autovernet, den er skikkelig bipolar. Det går forsåvidt greit nå som eg vet det, men er skikkelig ubehagelig å kjøre når det ikke er på stell, blir mer transport enn gøy Dekkene er michelin sine, 215 45 17. Er vel ok dekk fra michelin håper eg 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 12, 2021 Share Skrevet April 12, 2021 @Ingvaldsenstemmer det, har M-Sport II på e39en. Hvis det ikke er tilbud/rabatt hos GS så koster én framdemper mer en et komplett TA-technix coiloversett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet April 12, 2021 Share Skrevet April 12, 2021 Tuv er ikke et kvalitetstempel på noen måte, og coilovers til 15k er relativt billig satt opp i mot originalt understell som er helt nydelig å kjøre på samtidig som det varer. orala reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet April 12, 2021 Share Skrevet April 12, 2021 Bilen skal ikke bli jævlig og kjøre med Vmaxx coilovers, så her er det garantert noe feil en plass. Høres ærlig talt ut som om noe er feilmontert eller for lite stramma. Hvordan er bilen ved gasspådrag? Ble bedre eller verre etter hjulstilling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinmah Skrevet April 13, 2021 Forfatter Share Skrevet April 13, 2021 Alt er gått over flere ganger, og hjulstilling er tatt, men det virker nesten som at navet beveger seg under gass og brems ved spesifike vinkler på rattet. Når eg gir gass så kommer det en veldig liten klunk fra venstre fremme som eg ikke finner ut av, har kjørt med gåene foringer før og det er langt ifra det samme, så vet ikke helt hvor eg skal begynne Den ble bedre først, mye mye bedre. Nesten som før, også plutselig skjedde det noe under fart (80-85kmt) som gjorde kjentes ut som at eg ikke hadde noe form for kontroll i det hele tatt i et par sekunder også har det bare vært halvveis tullete nå. I mitt hode gir ingenting av dette mening men kanskje dere klarer å fiske frem noe hehe 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet April 13, 2021 Share Skrevet April 13, 2021 Har du brukt den sleeven som følger med coiloverne? Uten denne får du ikke klemt sammen spindelen i bunn og da vil ikke demperen være festet i bunn. Eneste jeg kommer på som du kan ha gjort feil, hvis du mener at alt annet er riktig. Det skal ikke være så vanskelig å montere dette feil hvis du har skrudd litt fra før egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinmah Skrevet April 13, 2021 Forfatter Share Skrevet April 13, 2021 Har skrudd en god del, såpass at eg tar alt vedlikehold selv og er sikker på at det funker etterpå, dette er første gang noe slikt har skjedd. Har brukt den sleeven ja, flyttet skiver og alt som skulle over. Nye tårnlager også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå