Gå til innhold

M3 E90 solgt, X3 M40i familiebil på plass.


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, awt skrev:

BMW må gi deg papirer på dette, og det kan du egentlig bare glemme.

Men hva med de som har fått godkjent kompressor på disse? Mener jeg har sett E92 er med godkjente ESS kit? 

1 time siden, Ampera skrev:

Skaffer du deg tuning fra Tyskland eller andre med TUV godkjenning, går det greit!

Ja, det ser jeg ikke på som et problem, jeg tenker mer på hva som må til for å få godkjent stroker kit, vil tro at 4,4 l og 331 KW som er i GTS burde gå greit og?

1 time siden, Slavearbeider'n skrev:

Tuv som @Ampera sier. Eller utslippstest med påfølgende benking som min 328 med godkjent kompressor har vært gjennom

Må innom tråden din å lese litt. Men hvor endte du i effekt i forhold til E46 M3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Olaandref skrev:

Men hva med de som har fått godkjent kompressor på disse? Mener jeg har sett E92 er med godkjente ESS kit? 

Ja, det ser jeg ikke på som et problem, jeg tenker mer på hva som må til for å få godkjent stroker kit, vil tro at 4,4 l og 331 KW som er i GTS burde gå greit og?

Må innom tråden din å lese litt. Men hvor endte du i effekt i forhold til E46 M3?

Endte opp med 305 hjulhester på ett safe oppsett. Har bygget om til elektronisk gasspjeld nå og sett at diameter på spjeld er mye større enn inlett på pressa så kan faktisk få matet inn enda mer luft og jeg får bort en del gods

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Endte opp med 305 hjulhester på ett safe oppsett. Har bygget om til elektronisk gasspjeld nå og sett at diameter på spjeld er mye større enn inlett på pressa så kan faktisk få matet inn enda mer luft og jeg får bort en del gods

Fine tall, du er vel omtrent på M3 tall da om man regner med drivverkstap. Men du har vel gjerne et bredere register og høyere moment i din. Flott bilen din, liker E46👌👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Olaandref skrev:

Fine tall, du er vel omtrent på M3 tall da om man regner med drivverkstap. Men du har vel gjerne et bredere register og høyere moment i din. Flott bilen din, liker E46👌👌

Hjulhester på M3 ligger gjerne på 275-290 avhengig av hvor frisk motoren er. Bredere kurve og mer moment ja🔥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Slavearbeider'n skrev:

Endte opp med 305 hjulhester på ett safe oppsett. Har bygget om til elektronisk gasspjeld nå og sett at diameter på spjeld er mye større enn inlett på pressa så kan faktisk få matet inn enda mer luft og jeg får bort en del gods

Man lærer mye av å prøve og feile, ikke minst får man veldig god kunnskap om hvordan motoren faktisk fungerer og ikke minst hva som skal til for å få det til å vare. Mange i dag kjøper bil, har den noen få mnd. neglisjerer nødvendig vedlikehold og herjer den ned, før den på ny havner ute i markedet.

Om jeg på sikt skal gjøre noe med min så har jeg en våt drøm om å bygge en stroker motor, men da må det bli med målsetting om at det skal godkjennes og.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lite med oppdateringer her for tiden, men i morgen skal jeg hente hjem bilen fra verksted etter det ublide møtet med autovernet. Jeg gjorde en avtale med verkstedet om at de tar tiden de trenger for å sette sammen igjen og lakke, for min del har det vært null stress siden bilen normalt sett ikke er i bruk. Jeg tror og at man lettere får et godt resultat på den måten, uten noe mas fra noen parter.
Må si jeg er meget spent på resultatet 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Orjan skrev:

Da regner jeg med at det blir mer bilder av den flotte vogna di 😎

Det blir nok litt mer bilder ja, må få på litt folkelige hjul først, fikk og hakeslepp når jeg la merke til at de hadde satt på krom grill i stedet for sort. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble hentet hjem i dag, lakkjobben ser ved første øyekast bra ut, men oppdaget et sjenerende støvfnugg på toppen av fremskjermen, må se litt nærmere på det. Der er en ulyd ved fullt rattutslag, så de skal ta den inn igjen og finne ut av hva den kommer fra. Ellers må jeg si meg godt fornøyd, må få sett over den i skikkelig lys for å være sikker. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke vært mye vær til å holde på med bil siste dagene, men i dag fikk jeg tatt en liten vask før den settes i garasjen igjen. Må si det er rett og slett deilig å se under, ny plast så langt jeg kan se, det samme med hjulbuene.

Hva gjør folk her inne for å ta vare på lakken på kanalene bak hjulene? Noe man kan legge på for å begrense steinsprutskader?

387795DC-D01D-4FD2-9005-7B1C7C12870F.jpeg

75698394-DA8C-435D-A640-FD72DDD904A6.jpeg

C98CD599-3847-43C7-A49C-0924D0D62442.jpeg

08F0933C-603A-4C30-ADEA-2E2CD5C9431E.jpeg

D709A276-C6C8-45E2-93FF-008470060114.jpeg

556D11D8-31B8-46C5-B0E0-C3069F2F6C95.jpeg

A50D8D4B-7182-41BC-AB1F-3A966521EF21.jpeg

185B70FD-031A-411B-8342-582EEA6338B1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom for en liten stund siden over et fint sett med AC Schnitzer type 1 felger og har nå vært såpass gal at jeg har avtalt å kjøpe disse. Har egentlig flust i andre ting å bruke  pengene på, men det er ikke ofte det dukker opp slike sett, så da ble det til at jeg gikk all in på disse. Felgene får jeg ikke mulighet til å hente før ut i mai en gang, men det passer i grunnen ganske bra, jeg må tross alt på et eller annet tidspunkt fortelle det til madammen, noe som krever litt planlegging. 😅

Felgene er 18", kunne i grunnen helst ha tenkt meg 19", men jeg har litt troen på å kjøre et litt beefy oppsett på dekkene, så får jeg vel fyllt hjulbuene ganske bra uansett. Tror dette vil rigge veldig bra på bilen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en fryd å se e90 m3 altså .

Dette er så tøft ,fordi jeg mener de ser mer anonyme ut kontra coupe utgaven ,men så er de jo mannevonde .😊

Av og til må mam være gal og du gjorde det rette her ved kjøp av Ac felg .

Håper jeg får se denne live en gang 😊🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, sveigis skrev:

Er en fryd å se e90 m3 altså .

Dette er så tøft ,fordi jeg mener de ser mer anonyme ut kontra coupe utgaven ,men så er de jo mannevonde .😊

Av og til må mam være gal og du gjorde det rette her ved kjøp av Ac felg .

Håper jeg får se denne live en gang 😊🙏

Ja, jeg vet at om jeg lot denne sjansen gå fra meg så hadde jeg angret veldig. 🙂

Det skal du ikke se bort fra, svigermor bor i Tvedestrand, det er vel ikke så langt unna deg? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Olaandref skrev:

Det skal du ikke se bort fra, svigermor bor i Tvedestrand, det er vel ikke så langt unna deg? 🙂

Hæææ??😊😅
Nei det er ikke langt fra meg ,ca 20/30 minutter .

Sier du det altså ?

Tvedestrand er jo egentlig min by da jeg kommer opprinnelig noen mil fra det området .

Gikk på videregående der og har mange kjente og venner der .

Så du er det jo klart vi må treffes .

Tror jeg skal sende en pm til deg imprgen jeg .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to M3 E90 solgt, X3 M40i familiebil på plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...