sveigis Skrevet April 2, 2022 Skrevet April 2, 2022 10 minutter siden, oledra skrev: Bilen har i natt stått uten tilkoblet batteri, koblet til og startet og alle lamper var slukket. Kjørte en tur og alle funksjoner var i orden. Stod en stund på tomm-gang og alle lamper på igjen. Er det da hele ABS modulen som må sendes inn til sjekk, eller er det en diagnose som kan løser dette? Dette problemet som du opplever hadde en kamerat på sin e38 . En brukt modul løste dette og var ikke problem lengre ,men vil tro at en skikkelig diagnose kan lese hva som er feil hos deg .
oledra Skrevet April 3, 2022 Forfatter Skrevet April 3, 2022 Har igjen hatt frakoblet batteri over natta. Starter og lamper slukker Kjører en runde og alt virker. Var rask å parkere etter turen uten lysende lamper for å sitte med godfølelsen en stund. Skal teste senere om alt er ok når jeg starter opp og batteriet har stått tilkoblet.
opeth84 Skrevet Januar 8, 2023 Skrevet Januar 8, 2023 På 24.3.2022 den 18.14, oledra skrev: Gleder meg til å starte på den, 150000 og lite mangler til pkk. Hadde en nydelig kjøretur fra Gjøvik i går. Verst er rust men har til gode å se en e39 uten jekkfesterust. (tok kansje munnen for full nå)😆 Min E39 som jeg hadde for godt over 10 år siden, hadde faktisk vannvittig lite rust og ikke noe rust i jekkfestene. Men den hadde derimot flere andre irriterende feil som motoren ble varm mest sannsynlig pga vannpumpa, tett katalysator, typiske abs/antispinn feilen pluss mer 😂 Iallefall gøy at du er endt opp med E39 og at den har gått så pass lite! 😁 Jeg sikler litt om dagen etter E39 men fornuften sier å beholde Civicen 🙄
oledra Skrevet Januar 8, 2023 Forfatter Skrevet Januar 8, 2023 2 timer siden, opeth84 skrev: Min E39 som jeg hadde for godt over 10 år siden, hadde faktisk vannvittig lite rust og ikke noe rust i jekkfestene. Men den hadde derimot flere andre irriterende feil som motoren ble varm mest sannsynlig pga vannpumpa, tett katalysator, typiske abs/antispinn feilen pluss mer 😂 Iallefall gøy at du er endt opp med E39 og at den har gått så pass lite! 😁 Jeg sikler litt om dagen etter E39 men fornuften sier å beholde Civicen 🙄 Skal snart komme med en oppdatering her. Er litt i vinterdvale.😄
oledra Skrevet Februar 19, 2023 Forfatter Skrevet Februar 19, 2023 (endret) Vår i luften og snøstorm🤪 Startet 2023 med handel av enda et prosjekt, kjøpt usett i Svelgen. Stod med skilter og knust motor. Leide bil og henger nå denne helgen og måtte selvfølgelig bli skikkelig glatt og dritveir. 2000 mod. akkurat 10 dager mellom denne og den grå touringen. Spylte over den i dag og den er veldig bra for rust. Eu en stund til. Var med en motor som jeg lurer på å bare sette inn for å prøve den. Endret Februar 19, 2023 av oledra Bilder Olaandref reagerte på dette 1
oledra Skrevet Februar 21, 2023 Forfatter Skrevet Februar 21, 2023 8 minutter siden, Otis skrev: Gratulerer med enda en flott bil! Takk for det. Er litt i tenkeboksen. Det som var tanken med denne var egentlig: Har en 523ia som er kjørt bare 150000, begge kanaler er rustet bort, bakluke er kjekks, rust på alt på bilen som er nedenfor pyntelist. Fin over da med takluke og sportskinn. Den nye er 520i kjørt 280000, knust motor, nesten rustfri, rustbehandlet sist for 20000km siden. Søkt Statens Vegvesen om ombygging, venter på svar.🙂 Vegard_ reagerte på dette 1
Otis Skrevet Februar 21, 2023 Skrevet Februar 21, 2023 Nais! Høres ut som du fikk tak i en pen E39 da, nesten utrolig mtp rust.
oledra Skrevet Februar 21, 2023 Forfatter Skrevet Februar 21, 2023 Frontfanger innkjøpt. Vinterferie men venter på godkjenning av ombygging.😉 HakonLimseth reagerte på dette 1
E.C. Skrevet Februar 21, 2023 Skrevet Februar 21, 2023 Tror nok at det er lettere å bytte motor på disse enn å sveise rust. sveigis reagerte på dette 1
oledra Skrevet Mars 8, 2023 Forfatter Skrevet Mars 8, 2023 (endret) Fått godkjenning ombygging, og fått bekreftet med vegvesen at dette også gjeld hengervekt. Dersom jeg får bekreftet fra BMW at deler på 520 er samme på 523 og om ikke, plombert deler som må byttes fra donorbil får jeg overført alle vekter fra donorbil. Litt av vitsen er 520 har hengervekt på 1530 og 523 på 1900. Må ha bekreftelsen fra BMW, og så få donorbil til kontroll for plombering av deler jeg skal flytte over. Bare å samle arbeidslyst. Endret Mars 8, 2023 av oledra Bilder HakonLimseth, hsd og Vegard_ reagerte på dette 3
E.C. Skrevet Mars 8, 2023 Skrevet Mars 8, 2023 Plombering mener du vel? Uansett, BMW er ofte lite gira på slikt, så du må nok belage deg på sammenligning av deler via delekatalog, f.eks. RealOEM. Om du faktisk får noe slikt fra BMW så er du bra heldig. oledra reagerte på dette 1
oledra Skrevet Mars 8, 2023 Forfatter Skrevet Mars 8, 2023 4 minutter siden, E.C. skrev: Plombering mener du vel? Uansett, BMW er ofte lite gira på slikt, så du må nok belage deg på sammenligning av deler via delekatalog, f.eks. RealOEM. Om du faktisk får noe slikt fra BMW så er du bra heldig. Ja plombering.😄 Det må dokumenteres fra BMW står det i godkjenningen. Har sjekket på RealOEM og alle deler i bremser og understell har samme delenummer.
E.C. Skrevet Mars 8, 2023 Skrevet Mars 8, 2023 Du får oppdatere med hvordan det går. Jeg prøvde meg på noe slikt med bremser, at jeg viser bilen hos BMW og at de ser på kalipere og størrelsen på bremseskiva og gir meg et papir på at jeg har bremser tilsvarende modell x, slik at jeg kan godkjenne hos SVV. Neida, helt uaktuelt. "Driver ikke med sånt". Det som er merkelig med SVV er at de virker å godkjenne private kvitteringer ved delesalg som dokumentasjon (i alle fall i enkelte tilfeller). Så hvis jeg skriver en kvittering på at jeg har solgt deg en 523-del så går det for god fisk. Vanskelig å forholde seg til. Du får uansett ha lykke til med den prosessen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå