Johannes19 Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 Lurte på om det er verdt å legge energi og innsats i å ettermontere 535d dyser og turbo. Samt større intercooler på min 525d lci. Er det mye styr eller mulig i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 Nei, det krever langt mer enn det du sksiserer her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes19 Skrevet August 7, 2021 Forfatter Share Skrevet August 7, 2021 3 timer siden, TRF skrev: Nei, det krever langt mer enn det du sksiserer her. Hva mer krever det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tollefsen Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 21 minutter siden, Johannes19 skrev: Hva mer krever det? Såpass mye at du heller selger nåværende bil og kjøper 535d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes19 Skrevet August 7, 2021 Forfatter Share Skrevet August 7, 2021 17 minutter siden, Tollefsen skrev: Såpass mye at du heller selger nåværende bil og kjøper 535d. Ingen av dere som spesifiserer eller referer til hva som kommer til å koste meg så mye heller. Hva må gjøres for at nåværende motor skal tåle det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 Skal du bygge om bilen fra 525d til 535d eller skal du ha effekten til 535d i en 525d? Girkasse og bremser er blant tingene som er annerledes, samt flere motordeler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 Ingen som har et ansvar for å holde en lang leksjon heller. Jeg tror ikke, jeg vet hva jeg prater om. Nei det er ikke verdt det (som var spørsmålet ditt). Det er mindre jobb (og billigere) å bygge om med komplett motor/gear. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 Men hvis dere ikke vil svare på hva trådstarter spør om er det ikke bare å la være å skrive noe i det hele tatt? Vil man ikke hjelpe så ti stille! Herrejesus for en gjeng!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 Om man skal lese skikkelig, så har de 2 første spørsmålene blitt besvart bra. Mens spørsmål nr 3 er ikke besvart, skikkelig/konkret. Jeg mener det bestandig er en avveining på hvordan man skal svare på et spørsmål. For man vet jo ikke bestandig om den som stiller spørsmålet vet hva det spørres om. Da må man svare nøyaktig det som er riktig eller så må man anta at spørsmålet er snodig/pussig, så svarer man heller på en annen måte. Og som trf skriver, man har jo ikke plikt til å svare. Jeg mener at begge svar fra e.c. og trf i sum, er gode svar. Om trådstarter ikke er fornøyd, må man vente på andre svar, eller ta kontakt med trf på offisielt vis å få et prisestimat på aktuell ombygning. E.C., Hpi, Ron Jeremy og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 Og der slo F90 til igjen. Du har åpenbart "beholdt kidden i deg" som du så fint skrev her i en tråd. Trådstarter har fått svar på eksakt det han spør om i første innlegg. En velfundert og korrekt svar som vil hjelpe han på veg. Så til hvorfor svarene blir som de blir, og nå bør du lese godt heller enn å gå i "krigsmodus" F90, så kanskje du lærer noe. Meg og de andre som er mer tenkisk interesserte her inne legger ned _enorme_ mengder tid og innsats i å hjelpe med nettopp slikt. Det er givende å kunne hjelpe på denne måten for de fleste, kanskje spesielt fordi man kan gi tilgang til kunnskap en selv bare kunne drømme om å finne. Likevel så har bare døgnet 24timer. Et gjennomgående svar på akkurat hva som må til ikke for å bygge om bilen til annen motor, men bygge om motoren vil kreve langt mer inngående kunnskap og forståelse enn det trådstarter her viser. Det betyr at det ikke lenger er et kort og greit svar med et par punkter, det vil bli til en uendelig lang tråd som varer over trolig uker hvor man skal forsøke å lære noen noe de ikke har gunnlaget for (enda). Alt dette, uendelig mange innlegg senere, så kommer vi til å ende med at dette ikke blir gjennomført. Hvorfor? Fordi det går raskere, er billigere, er bedre, er mulig å få godkjent å bare bytte motor. Så til alternativet. Dersom spørsmålet ikke er "er det verdt det" "er det mye styr", men heller, jeg lurere på å bytte del x i oppsett y, og mener dette vil påvirke z, men dette tar jeg hensyn til med a, b og c. Da er det mulig å tilføre kunnskap effektivt og på en måte noen (trådstarter inkludert) vil få nytte av. Dette er et helt annet type innlegg enn det vi ser her, og fellesnevneren er at folk har gjort et minimum av forberedelser selv. Jeg skal prøve å motstå fristelsen med å karakterisere deg, din vilje til å hjelpe og banne over hva slag type du er. Jeg anbefaler at revuderer ditt siste innlegg, og husker at det finnes en "endre" knapp. edit: Ser at jeg og Otis postet omtrent samtidig. Mine svar er til F90. Otis: Støttes. Spørsmål 3 bekrefter dog mistanken fra første innlegg. Det er nå hoppet bukk over alle de tekniske problemene med en slik løsning, man kritiserer for ikke å få svaret man ville ha (men ikke spurte om heller), og spørsmålet endres til "hva må til for å tåle det". Dette er ikke et relevant spørsmål. Men for ordens skyle så er 25d/30d/35d blokkene (samt veiv og råder) "like sterke". Otis, Ron Jeremy, Tollefsen og 10 andre reagerte på dette 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 Som TRF sier så ønsker man gjerne å hjelpe folk, men etter hvert blir man lei av å legge inn mye energi i ting som det oftest ikke blir noe av. Spørsmålet er ikke feil i seg selv, men en forberedt person som seriøst vurderer slikt arbeid hadde kanskje sett litt i ETK på forhånd for å danne seg et bilde av hva som skal til og spurt deretter. Når man selv ikke legger mer energi i spørsmålet så er det litt feil å forvente lange og utfyllende svar. Otis, Walkabout, Hpi og 3 andre reagerte på dette 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 (endret) Det er godt at jeg fikk kasta inn litt mer engasjement i tråden her, slik at det litt mer inngående blir belyst hvorfor trådstarters spørsmål ikke kan besvares sånn rett uten videre. Da blir vi forhåpentligvis litt klokere alle sammen 😀 (Edit: Har full forståelse for at dere sikkert får veldig mye hendvendelser fra alle kanter, og at eneste ønsket er å hjelpe. Har også forståelse for at tiden ikke alltid strekker til og at man må prioritere hvem man skal hjelpe) Endret August 7, 2021 av Fredrik 90 Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes19 Skrevet August 7, 2021 Forfatter Share Skrevet August 7, 2021 3 timer siden, TRF skrev: Og der slo F90 til igjen. Du har åpenbart "beholdt kidden i deg" som du så fint skrev her i en tråd. Trådstarter har fått svar på eksakt det han spør om i første innlegg. En velfundert og korrekt svar som vil hjelpe han på veg. Så til hvorfor svarene blir som de blir, og nå bør du lese godt heller enn å gå i "krigsmodus" F90, så kanskje du lærer noe. Meg og de andre som er mer tenkisk interesserte her inne legger ned _enorme_ mengder tid og innsats i å hjelpe med nettopp slikt. Det er givende å kunne hjelpe på denne måten for de fleste, kanskje spesielt fordi man kan gi tilgang til kunnskap en selv bare kunne drømme om å finne. Likevel så har bare døgnet 24timer. Et gjennomgående svar på akkurat hva som må til ikke for å bygge om bilen til annen motor, men bygge om motoren vil kreve langt mer inngående kunnskap og forståelse enn det trådstarter her viser. Det betyr at det ikke lenger er et kort og greit svar med et par punkter, det vil bli til en uendelig lang tråd som varer over trolig uker hvor man skal forsøke å lære noen noe de ikke har gunnlaget for (enda). Alt dette, uendelig mange innlegg senere, så kommer vi til å ende med at dette ikke blir gjennomført. Hvorfor? Fordi det går raskere, er billigere, er bedre, er mulig å få godkjent å bare bytte motor. Så til alternativet. Dersom spørsmålet ikke er "er det verdt det" "er det mye styr", men heller, jeg lurere på å bytte del x i oppsett y, og mener dette vil påvirke z, men dette tar jeg hensyn til med a, b og c. Da er det mulig å tilføre kunnskap effektivt og på en måte noen (trådstarter inkludert) vil få nytte av. Dette er et helt annet type innlegg enn det vi ser her, og fellesnevneren er at folk har gjort et minimum av forberedelser selv. Jeg skal prøve å motstå fristelsen med å karakterisere deg, din vilje til å hjelpe og banne over hva slag type du er. Jeg anbefaler at revuderer ditt siste innlegg, og husker at det finnes en "endre" knapp. edit: Ser at jeg og Otis postet omtrent samtidig. Mine svar er til F90. Otis: Støttes. Spørsmål 3 bekrefter dog mistanken fra første innlegg. Det er nå hoppet bukk over alle de tekniske problemene med en slik løsning, man kritiserer for ikke å få svaret man ville ha (men ikke spurte om heller), og spørsmålet endres til "hva må til for å tåle det". Dette er ikke et relevant spørsmål. Men for ordens skyle så er 25d/30d/35d blokkene (samt veiv og råder) "like sterke". Ja takk for leksjon i hvordan jeg skulle formulert spsm mitt. Isåfall vil jeg si at jeg har tatt betraktning til større bremser, bytte av råder. Drivstoff pumpe osv. Var mest ute etter om det var mulig å få ut 35d kreftene ut fra en 25d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 3 minutter siden, Johannes19 skrev: Var mest ute etter om det var mulig å få ut 35d kreftene ut fra en 25d 286hk oppnår du ja. 35d dyser er piezo å passer ikke, sprutvinkel er i tillegg annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 ... Hvorfor skal du bytte råder? Hvorfor skal du bytte drivstoffpumpe? Hva ligger i "osv"? Hvis du skal ha kreftene, så leverer TRF Steg 4 330-345hk til din bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå