Gå til innhold

F10 550i «Alpina»(Solgt) . F11 M550D nå


m-blå
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Når jeg kjøpte bilen kjørte jeg rett avgårde på ferietur. Merket da ved mer belastning at bilen skalv ved oppbremsing. Mye fukt i ene blinklys og feil på filskifte varsler. Kjøpte bilen av Bilia Kokstad. Sendte en melding til selger. Ingen problem, få gjerne ett lokalt verksted til og sjekke var beskjeden. Måtte vente til etter ferien. Fikk da time på Bavaria i Haugesund. Dem tok en sjekk på alt under bilen. Akslinger osv. så alt greit ut, men var kast i skivene foran og rust på dem bak. Manglet også bremseskjold foran. Med skifte av bremser, blinklys og filskiftesensor var prisen på 45000kr.

Bilia har eget verksted og spurte om jeg kunne ta turen opp der, det var greit siden jeg hadde fri.
I går tok jeg turen opp til Den. Der gikk dem løs på bilen med en gang. Jeg fikk også låne en helt ny Xpeng P7 performance mens jeg ventet. Jobben var beregnet til 6 timer da blant annet bakfanger må av osv. for og komme til filskiftesensor.

Meget fornøyd med servicen jeg fikk av Bilia Kokstad.👍🏻 Nå har jeg fått nye skiver og klosser på alle fire hjul, nytt blinklys glass i speil og filskiftevarsler fungerer 😊. Var aldri noen diskusjon, bare finn hva du ikke er fornøyd med så fikser vi.IMG_3746.thumb.jpeg.f56003090ea018f01dcdaab9e8727c9a.jpegIMG_3725.thumb.jpeg.14ef64a1b8cc36404bcd7f2380bf0994.jpeg

Fungerte greit Xpeng’en men var godt og komme i gamle 5 serien igjen. Er ikke mange som matcher den på kjørefølelse og seter osv..

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jeg er en gjenganger. Bilen har en del mangler, som du som kunde må påpeke. Flott at forhandler ordner opp. Det jeg lurer på, prøver ikke forhandlerne bilene, går over dem med lupe og byttet alt av vesentlige feil i det minste før salg?

Hvorfor er det et slags spill at man skal påvise feil, hvor dem så ordner opp kjapt og effektivt. Og finner man ingen feil ja da har firmaet spart seg penger.... så seriøst firma? (Generelt forhandlere) synes dette er småfrekt. 

Jeg vet hadde jeg vært bruktbilselger så hadde jeg gått i tap, for alt og litt til hadde blitt byttet før et salg, men kundene hadde gitt meg toppscore sikkert.

Kjenner jeg blir glad du fikk det fikset men også skikkelig forbanna hvorfor det skal være slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Evopower skrev:

Dette ser jeg er en gjenganger. Bilen har en del mangler, som du som kunde må påpeke. Flott at forhandler ordner opp. Det jeg lurer på, prøver ikke forhandlerne bilene, går over dem med lupe og byttet alt av vesentlige feil i det minste før salg?

Hvorfor er det et slags spill at man skal påvise feil, hvor dem så ordner opp kjapt og effektivt. Og finner man ingen feil ja da har firmaet spart seg penger.... så seriøst firma? (Generelt forhandlere) synes dette er småfrekt. 

Jeg vet hadde jeg vært bruktbilselger så hadde jeg gått i tap, for alt og litt til hadde blitt byttet før et salg, men kundene hadde gitt meg toppscore sikkert.

Kjenner jeg blir glad du fikk det fikset men også skikkelig forbanna hvorfor det skal være slik. 

Bilen hadde stått noen mnd i butikken. Når jeg prøvekjørte merket jeg ingenting. Var først når jeg lastet bilen og fikk noen kraftige oppbremsinger nedover fjelloverganger at jeg merket dette. Blinklyset var nok tørt og fint i forretningen men regnet mye på turen over fjellet. Var først når jeg trykket på bryteren for filskiftevarslingen at feilmeldingen kom opp. Tror nok ikke dem prøver bilene noe særligt mer enn jeg gjorde ved prøvekjøringen. Det som var min fordel her, er at ved et privatkjøp spørs det om det hadde vært så enkelt og fått utbedret slike ting på selgers regning. Men på den andre siden så var den eu godkjent i mars i år når den kom inn i butikken(tror jeg).

kan og legge til at jeg fikk prutet en del og synes jeg kjøpte den til en grei pris. Så alt i alt er jeg fornøyd ihvertfall 😊

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fantastisk kombinasjon av komfort,sport og kraft i M550D. Var på ny «langtur/hentetur» nå på mandag fra Haugesund til Askim tur-retur på en dag. 100 mil totalt. Uanstrengt med BMW sine komfortseter. Mye veiarbeid og stopp over Haukeli så fremdriften var dårlig, brukte hele 9 timer bort. Telte 12 stopp pga veiarbeid, omkjøring, vente på ledebil osv…

Gikk heldigvis litt radigere hjem igjen på natta selv om jeg da drog på henger med båt bakpå. Overdimensjonert henger med forholdsvis lett båt på så bare og kjøre på, meget stabilt.

Veldig greit at en kan legge ned bakseter og bruke «nettingen» som varebilvegg. Fikk da plass til alt utstyret inne i bilen.

IMG_4201.thumb.jpeg.c8097016cf45182aaa4469d8e550c4ce.jpegIMG_4106.thumb.jpeg.505684e231b522892580caaa187568d6.jpeg
 

Siste bildet jeg legger til her er fra forrige hentetur. Da kjørte jeg nesten 60 mil med underdimensjonert henger i forhold til båt. Båten viste seg og være nesten 200 kg mer enn oppgitt pga. trykket vann i skum dobbeltbunn. Lite stabilt så her måtte jeg ta det veldig pent og valgte da og kjøre rundt sørlandet for bedre veier. (Mindre svinger og humper).

IMG_2921.thumb.jpeg.a192cbd7ba6acedadabdf491866782e2.jpeg

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den der tenker jeg er fin å trekke tilhenger med. Og må si at jeg syntes 373 felgene sitter som et skudd på 550. Og når du i tillegg har fått byttet bremser tidligere så er dette en rå kjøremaskin kan jeg tenke meg.  

Ser etter en 530 d selv men når jeg ser det ligger ute 550 d så blir jeg fristet til å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, M-jakob skrev:

Ja den der tenker jeg er fin å trekke tilhenger med. Og må si at jeg syntes 373 felgene sitter som et skudd på 550. Og når du i tillegg har fått byttet bremser tidligere så er dette en rå kjøremaskin kan jeg tenke meg.  

Ser etter en 530 d selv men når jeg ser det ligger ute 550 d så blir jeg fristet til å kjøpe.

Takk. Ja det er ofte liten prisforskjell på 530d og M550D. Jeg betalte ikke mer for min enn en lik 530d kostet omtrent. Så valget var enkelt da den var facelift og hadde mine krav til utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm… onsdag 4 oktober hadde jeg vår i3s inne for skifte av bremseklosser foran. I den anledning ba jeg dem ta en sjekk av hele bilen siden garantien går ut 8 oktober. Ingen feil. Så selvfølgelig på fredag kveld feiler vindusheisen med åpne lukkefunksjon i forhold til åpning av dør. Vi er på farten til Spania men sender en mail til Bavaria som beskriver feilen og regner med der holder. Prøver og å ringe på lørdagen, uten svar da det bare er selgere på jobb. Ringer da verksted på mandag men får beskjed at garantien ikke dekker dette da dem må ha en diagnose før utløp av garanti! Har nå prøvet og resette vindu uten hell. Leser på nett at dette er en reparasjon til over 10K. Utroligt at det skjer 2 dager før garanti går ut men pga helg får jeg ikke dekket dette. Forrige i3 vi hadde skjedde og noe lignende rett etter garantiutløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke sett fullstendige garantivilkår på telefon, men jeg synes det virker merkelig om det er krav til at det skal være utført diagnostisering før garantiens utløp (lovens utgangspunkt ift. reklamasjon er reklamert innen). Enkelte BMW verksteder her i området har to til tre måneders ventetid på verkstedet, noe som da i realiteten innebærer at man frarøves to til tre måneder av garantitiden. Jeg ville nok uansett utfordret forhandler på dette her og bedt de om å søke goodwill i så fall. Har du kjøpt bilen ny (eller brukt av forhandler), kan du heller fremme reklamasjon etter loven. Problemet du beskriver er en kjent sak på i3, så dette bør skli gjennom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si… jeg er nå ute og kjører en tur med i3s’en og nå virker alle funksjoner med vinduet igjen👍🏻. Kanskje jeg har klart og «resette» allikevel men bare måtte låse bilen og prøve igjen. Nå virker det ihvertfall. Jeg trykket vinduet ned og holdt knapp inne i 5 sek. Så ett trykk til ned 5 sek. Så holde knappen inne og vinduet opp og samme prosedyre oppe. Håper det varer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, m-blå skrev:

Skal si… jeg er nå ute og kjører en tur med i3s’en og nå virker alle funksjoner med vinduet igjen👍🏻. Kanskje jeg har klart og «resette» allikevel men bare måtte låse bilen og prøve igjen. Nå virker det ihvertfall. Jeg trykket vinduet ned og holdt knapp inne i 5 sek. Så ett trykk til ned 5 sek. Så holde knappen inne og vinduet opp og samme prosedyre oppe. Håper det varer da.

Mulig du er heldig, men min i3 var akkurat slik. Bedret seg i kort tid før den til slutt ga helt opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • m-blå changed the title to F10 550i «Alpina»(Solgt) . F11 M550D nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...