turbohaugen Skrevet August 25, 2021 Skrevet August 25, 2021 Tenkt lenge på å lage meg en liten prosjekt tråd, så her kommer det en start hvertfall, jeg kjøpte meg et e46 m3 prosjekt i januar i år, en høyrestyrt m3. Som har fått mye oppgraderinger underveis. -Bilen kom orginalt med takluke, ruter blei tatt ut, takplate med luke blei demontert, flater er gjort reint og montert ei carbon takplate. Orginal forsterkning blei også sveisa inn, da denne ikke sitter på bil med takluke. -Alt inni bilen er blei demontert, og bilen blei bygd om til venstre styring. -Hele understellet er sandblåst og pulverlakkert, Brembo calipere foran fra 135i 6 stemplet, Brembo calipere bak fra porsche, disse er også sandblåst og pulverlakkert. Kw v3 coilovere. Purpletag tannstang «kortstyring» millway justerbare tårnlager. -Absolutt alt av foringer og lager er nytt, og blir montert underveis. -Rettet bulker og flekker på karosseriet, gulvet er forsterket bak, og sprøytet med epoxy, og lakkert opp med skikkelig lakk, ikke moderne vannbasert lakk😜 under er bilen pusset og grunnet og sprøytet med raptor bedliner. -Ny frontrute, og bakrute, sotet bakrutene, og litt på siderutene foran. -CSL frontfanger med carbon leppe, carbon panser, carbon CSL bagasjeluke, carbon leppe på bakfanger. -Bilen blir nå montert litt etter litt, karosseriet har kommi fra lakk, men dette tar litt tid, sikkert masse jeg har glemt men skal prøve å få lagt ut underveis😅 -Motor vil jeg ikke si så mye om enda, annet enn at den kommer fra en nyere bil, å har 2 turboer, denne står klar, men skal gåes over før montering, å trimmes😁 volvobrage, BTS, Dusy og 18 andre reagerte på dette 21
fxslin Skrevet August 26, 2021 Skrevet August 26, 2021 Dette ser veldig bra ut!!! Følger spent med på forsettelsen!
Orjan Skrevet August 26, 2021 Skrevet August 26, 2021 Tøft prosjekt! Blir den bane-bil eller reg og godkjent for vei? Marius2002 og Ron Jeremy reagerte på dette 2
HenrikSolberg Skrevet August 26, 2021 Skrevet August 26, 2021 Fy dette blir rått!! Følger spent med videre 😎
turbohaugen Skrevet August 26, 2021 Forfatter Skrevet August 26, 2021 6 timer siden, Orjan skrev: Tøft prosjekt! Blir den bane-bil eller reg og godkjent for vei? Alt skal godkjennes, å bilen skal registeres😊👍 Orjan reagerte på dette 1
Flataas Skrevet August 26, 2021 Skrevet August 26, 2021 Vanlig raptor bedliner du har brukt under? Blir ikke denne hard? Hva er grunnen til at du valgte raptor over feks dinitrol osv? Flott tråd, blir spennende å se oppdateringer👍🏻
turbohaugen Skrevet August 27, 2021 Forfatter Skrevet August 27, 2021 21 timer siden, Flataas skrev: Vanlig raptor bedliner du har brukt under? Blir ikke denne hard? Hva er grunnen til at du valgte raptor over feks dinitrol osv? Flott tråd, blir spennende å se oppdateringer👍🏻 Jeg ville ha ei hard å sterk overflate som er slitesterk, lett å spyle reint, så da ble det dette😊
turbohaugen Skrevet August 27, 2021 Forfatter Skrevet August 27, 2021 Kommer oppdatering i helga, prøve å ta ut resten inni, og gjøre klart til montering, så kan jeg ta ut ledningsnettet fra delebilen😅 Her er et par bilder av resten av understellet, listverk etter lakk, motor og girkasse feste, å felgene😊 Olaandref, volvobrage, Snagg30 og 3 andre reagerte på dette 6
BjornarHS Skrevet August 29, 2021 Skrevet August 29, 2021 Tøft bygg. Blir vell mye lik csl denne, med tanke på carbontak, fanger og farge? 😊
turbohaugen Skrevet August 29, 2021 Forfatter Skrevet August 29, 2021 (endret) 2 timer siden, BjornarHS skrev: Tøft bygg. Blir vell mye lik csl denne, med tanke på carbontak, fanger og farge? 😊 Mye lik blir den nok, å mere detaljer fra csl kommer det, men får montere litt nå, så ta litt etter som hva lommeboka tillater😅🙈 fargen valgte jeg pga av at ikke noe av carbonen skal lakkeres, så da blir det ikke så stor forskjell😊 Endret August 29, 2021 av turbohaugen
turbohaugen Skrevet August 31, 2021 Forfatter Skrevet August 31, 2021 På 29.8.2021 den 17.40, BjornarHS skrev: Ting tar litt lenger tid, måtte flytte gjennomføringer til håndbrekks wire, å tatt det eneste som var av rust i gulv bak sjåfør setet, så nå skal gulvet grunnes og lakkeres og litt nye asfaltplater skal inn😅 minker på donorbilen også, bare bilen er lakkert og klar inni så skal denne ut i verkstedet ved siden av m3, å alt ledningsnett og dashbord osv skal over😊
turbohaugen Skrevet August 31, 2021 Forfatter Skrevet August 31, 2021 Tannstang er montert idag, å list langs vinduet fikk jeg igjen fra lakk igår så denne ble montert, hadde tenkt å kjøpe disse nye helt til jeg så prisen🤣🤣🤣 hsd, Orjan og mr.Wreckless reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå