Gå til innhold

Vegard's Biarritz Blå E39 523i - vinterprepp


Vegard_
 Share

Anbefalte innlegg

Tja, hvor skal jeg begynne? Har vært litt dårlig med å oppdatere her inne i det siste, litt pga motivasjon, men hovedsaklig pga knekk i helsa. Sånn er livet og nå prøver jeg på'n igjen og tar kontroll igjen 💪ikke faen om jeg skal la noen helseproblemer stoppe meg i et halvt år igjen. (krysser fingra for at det ikke resulterer i ekstrem kræsj igjen)

Garasjen har alltid vært et helvetes rot, jeg tok noen økter der jeg kasta alt jeg ikke har tatt i på over 1 år, eller aldri hadde savnet. Resultatet ble to hengere med søppel. Jeg satte også inn hylle under arbeidsbenken for div verktøysett, røyktesteren for å se etter vakuum lekkasjer, fjærkompressoren osv.

Fortsatt en del arbeid igjen, men det har blitt veldig mye bedre for effektivitet og trivsel. Jeg jobber mye bedre i et miljø der det ikke er rot over alt, fant jeg ut.

 

Før og etter bilder fra garasjen

DfufOLe.jpg

bGc5Y2b.jpg

7kCBvpC.jpg

Rfw6vi6.jpg

sAor24O.jpg

ahQD3V4.jpg

bRsSjER.jpg

jT89YwZ.jpg

bkhkjYI.jpg

p3qd1aR.jpg

ACFDrKz.jpg

Bkhp15e.jpg

 

525D'n har jeg fått tatt en bedre titt på, og hentet deler på siste etappe av ferieturen i sommer. 
Mangler airbaig modul, ledningsnett til fronten og ny rute. 
Fant litt rust i gulvet på den rundt tankfester som må bli tatt.

w4NR7qR.jpg

dDuSKJy.jpg

Bilen pakket full med blandt annet dieseltank, LCM, sladrespeil, bunnpanne, div plastikk og deksler 

qJVwXrO.jpg

 

Til slutt noen bilder fra ferieturen i Juni, jeg er dårlig på å ta bilder, men det ble en gode 5500 km totalt ca fra sør til nord. Gjennom sverige og finland på tur opp, norge ned igjen. 

Kjørte en tur ut mot havøysund, utrolig god standard på veien som i tillegg er morsom å kjøre med masse nydelig natur. 

waHKvIY.jpg

f7JxRSE.jpg

xD7kEww.jpg

oqNWxUT.jpg

LRPS9MQ.jpg

 

Endret av Vegard_
Fikset innlegget, fjernet spoilere for bildene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, E.C. said:

Bra greier, alltid digg å få ryddet i garasjen. Terskelen for å starte på noe blir lavere når man trives der man skal jobbe :)

Ja, det er sant :P

 

Ser det vart noe rot med spoilerene, og jeg får rett og slett ikke redigert innlegget for en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, fiksa... kanskje, måtte bortimot skrive hele innlegget på nytt for å endre på noe av innholdet i spoileren, så jeg fjernet det bare. 

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott garasje du har der, er det en slags grav for skruing du har under treplankene der? 🤔

Den turen nordover var nok fin, og lang ikke minst, tror ikke det er mange her i landet som vet hvilke distanser vi snakker om, men duk omer rimelig langt sør i Europa om vi snur Norge på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, sveigis said:

Ikke spøk når helsa svikter ,men godt når den er såpass at man kan klare å funke i hverdagen .

Grasjeryddingen ble jo bra den 😊

Mye triveligere å jobbe når det er noenlunde ryddig 😊

Åja, alt blir mye mye enklere når hver ting har en plass også, vel snart i hvertfall.

Jeg hadde klart å balansere alt sånn nogenlunde med det jeg sleit med før, men så dukket det opp enda mer greier. Kom meg i gjennom første runde med mye fram og tilbake så skal klare det nå også 💪med litt erfaring haha

 

21 minutes ago, Olaandref said:

Flott garasje du har der, er det en slags grav for skruing du har under treplankene der? 🤔

Den turen nordover var nok fin, og lang ikke minst, tror ikke det er mange her i landet som vet hvilke distanser vi snakker om, men duk omer rimelig langt sør i Europa om vi snur Norge på hodet.

Ikke helt, det er en gammel møkkrenne fra da det var gris i fjøset, så det er bare noen cm dybde desverre. Men det hadde vært ganske kurant å hatt noen ganger.

Ja, er en tur jeg kommer til å ta flere ganger, men blir nok sørover neste ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Vegard_ changed the title to Vegard's Biarritz Blå E39 523i - vinterprepp

Bilen min ble behandlet med fluid film i 2008, og uten vedlikehold av det frem til 2023 så har det holdt bilen relativt rustfri, med unntak av kanalene. Bakre halvpart ble sveiset en eller annen gang mellom da og nå. Jeg håper påfyllet av fluidfilm i år holder resten solid nok for å passere PKK i 2024. 

Folk sier de ikke liker hvor klinete alt blir av det, men pokker funker det bra altså. Så lenge utsatte plasser blir vedlikeholdt ordentlig.

Sprayet godt fra monteringshullene for innstegslistene på innsiden, samt lett lag på undersiden, dynket også hjulbuer bak og coiloverene i samme slengen. 

jZ6Abrl.jpg

L9hmlKa.jpg

Her har heldigvis etch primeren, antirust primeren og tectylsprayen holdt korrosjonen borte siden januar/februar, tror det holder bra nok til jeg begynner med lakkering og rep av fremre kanaler.

B7p4KUj.jpg

nVh6gSs.jpg

1TshF7k.jpg

Noen dager til overs før første snøen kom

ZQV2pje.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se den får stellet sitt .😊

Er så bra å se at enkelte passer på disse e39ene sine og du er et godt eksempel .

Fluidfilm er knall til sitt bruk og er perfekt til innvendige hullrom .

En enorm krypeevne og holder rust borte i sjakk .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, sveigis said:

Godt å se den får stellet sitt .😊

Er så bra å se at enkelte passer på disse e39ene sine og du er et godt eksempel .

Fluidfilm er knall til sitt bruk og er perfekt til innvendige hullrom .

En enorm krypeevne og holder rust borte i sjakk .

 

Tusen takk :D 

Ja, fluidfilmen ligger klint på absolutt alt under bilen, og jeg har ikke vært borti en eneste bolt/mutter enda som har vært rustet fast. Jeg kommer definitivt til å bruke det på alle fremtidige biler 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...