Gå til innhold

Bestilt iX40 - Valgets kvaler: iX40 - iX3 - i4 - E-tron


humpfy
 Share

Anbefalte innlegg

Først: gratulerer med bestilling av iX! Begynner å rulle noen rundt i området av disse nå. 
Farge: hvilken interiørfarge har du valgt? Sophistogrå er veldig kledelig til denne bilen. Gir et sobert inntrykk. Sammen med det røde interiøret 👌🏻
Evt Aventurinrød - har du sett den som stod i serviceavdelingen til Bavaria? Ekstremt lekker den fargen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei alle,

Responderer sent, men godt. Fått produksjon i juli og det er ikke urealistisk å håpe på levering sensommer. Da får jeg massasje og full funksjon på begge stolene fremme - det liker jeg!

Tror vi lar den ligge som Mineralhvit metallic (ikke perlemor som jeg feilaktig sa tidligere). Synes det ser bra ut sammen med 22’’ 1023 bicolour titanium bronze felger. Blir 22’’ 1021 multi frozen midnight grey på vinter.

Er dog ikke helt ferdig med Oxide Grey metallic.

Interiøret blir Suite Amido. Jeg er som regel all-in på farge i interiør, men skal man ha skinn i iX blir Castanea eneste alternativ. Den blir for rød synes jeg. Savner brunt/beige alternativ. Hadde Tobacco brown i min hvite E70 for en del år siden. Den likte jeg godt.

Nok om det. Skikkelig kvalitet trumfer farge når det kommer til interiør.

Takk for engasjement! Gøy å høre deres meninger. Personlig synes jeg iX blir litt kjip i for mørke farger. Den forsvinner litt som @Ron Jeremysier. Når det er sagt er det sikkert mange som synes det er like greit at detaljene forsvinner 😁

 

 

29E09068-1D0A-4465-A779-D41CD3A2FFC1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • humpfy changed the title to Bestilt iX40 - Valgets kvaler: iX40 - iX3 - i4 - E-tron
På 29.1.2022 den 19.11, papertiger skrev:

Hadde X5 45e vært innenfor rekkevidde på budsjett hadde jeg nok vurdert den, men du nevner at den fortsatt er noe for dyr, @humpfy
 

Hva vektlegger du mest? Day to day kostnader på bilen, eller kjøreglede?

Denne har jeg ikke svart opp, men den er høyst relevant. X5 45e var absolutt et alternativ. På grensen, men ikke utenfor budsjett når det ble som det ble. Grenser er til for å sprenges, eller hva?

Problemet er drivlinjen. Vi ble etter hvert sikker på én ting: Hybrid skal vi ikke ha. Derfor falt den ut.

Neste spørsmål er også relevant. Jeg vektlegger kjøreglede over kostnad. Definitivt. Men i hverdagen er jeg pragmatisk og ønsker enkelhet. Har blitt mer og mer sær dessverre. Liker enkeltheter elbiler tilbyr. Liker ikke å mase rundt med stor motor på 5 minutters tur til Kiwi. Kjøling/forvarme, mangel på girkasse, frafall av tomgangskjøring i vente-i-bil situasjoner osv. Det virker forlokkende.

Streetfighter-MC demper hverdagsbehovet for fartsfølelse like godt. Kommer derimot til å savnet skyvet fra en stor fossil motor på langtur, men man kan ikke få alt.

Nå prøver vi strøm. Så får vi se hva fremtiden bringer :)

Endret av humpfy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...