Gå til innhold

Idas tråd - prepping av sommerhjul


 Share

Anbefalte innlegg

@sveigis ja, ikke sant. Tviler ikke et lite sekund på at de bilene du har hatt med solid kilometerstand er de som du også har hatt minst problemer med. Når de kommer opp i 200.000+ er jo gjerne mye av de typiske slitedelene allerede byttet. 😊

Enig, E60 er fantastiske biler å kjøre. Du hadde en pen E61 en gang i tiden med tofarget interiør, stemmer ikke det? 😄

Rattet er fantastisk digg (og varme er definitivt sterkt undervurdert i mitt tilfelle), og bremsene gjør absolutt jobben - og enda litt til. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, idapederse skrev:

@sveigis ja, ikke sant. Tviler ikke et lite sekund på at de bilene du har hatt med solid kilometerstand er de som du også har hatt minst problemer med. Når de kommer opp i 200.000+ er jo gjerne mye av de typiske slitedelene allerede byttet. 😊

Enig, E60 er fantastiske biler å kjøre. Du hadde en pen E61 en gang i tiden med tofarget interiør, stemmer ikke det? 😄

Rattet er fantastisk digg (og varme er definitivt sterkt undervurdert i mitt tilfelle), og bremsene gjør absolutt jobben - og enda litt til. 😊 

Det stemmer det ja.

Hadde en 06 530d Individual .😊

Rubinsort med to delt interiør ,en bil som var i førsteklasses stand og så jækla nydelig å kjøre .

Den savnes ja og av og til så angrer jeg på salg 😩😩.

Derfor er det gøy å følge denne tråden her med en ryddig fin e60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig E60! :) Her må jeg følge med videre. Må si jeg likte rattet ditt VELDIG godt. Har M-sport ratt i min også, men det ser jo veldig premium ut med skinntrekk rundt airbagen, så det må jeg vurdere på mitt ratt og.

Har selv en 2009 E61 525XD med komfort interiør, og det er den beste bilen jeg noen sinne har hatt med tanke på kjørecomfort. Kan kjøre en hel dag i den bilen uten å bli sliten.

Har 299.500 km på den, så jeg er hakk i hælene på deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, sveigis skrev:

Det stemmer det ja.

Hadde en 06 530d Individual .😊

Rubinsort med to delt interiør ,en bil som var i førsteklasses stand og så jækla nydelig å kjøre .

Den savnes ja og av og til så angrer jeg på salg 😩😩.

Derfor er det gøy å følge denne tråden her med en ryddig fin e60.

Ja, stemmer! Så ut til å være en veldig velholdt bil, ja. :) Får håpe ny eier tar like godt vare på den som du gjorde, pre-lci er det definitivt langt mellom de virkelig pene eksemplarene nå, dessverre. 
Interiøret i denne var så fint! 

Veldig hyggelig at tråden kan være litt interessant for andre enn bare meg også. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SaltkjelenHaha, fy fader. Pent langt ifra, men langt ifra pent? 😂

Men allikevel helt gull - kunne jo tross alt bruke bilen i mellomtiden, det var jeg veldig glad for. 

Rattvarme tror jeg faktisk kommer til å være et must i fremtidige biler, ja. Man blir litt bortskjemt med det når man først har det.

Endret av idapederse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Nyheim skrev:

Nydelig E60! :) Her må jeg følge med videre. Må si jeg likte rattet ditt VELDIG godt. Har M-sport ratt i min også, men det ser jo veldig premium ut med skinntrekk rundt airbagen, så det må jeg vurdere på mitt ratt og.

Har selv en 2009 E61 525XD med komfort interiør, og det er den beste bilen jeg noen sinne har hatt med tanke på kjørecomfort. Kan kjøre en hel dag i den bilen uten å bli sliten.

Har 299.500 km på den, så jeg er hakk i hælene på deg :D

Tusen takk for det! ☺️ Rattet er jeg veldig fornøyd med selv også, det føles absolutt litt mer eksklusivt nå enn før skinntrekking - selv om det i utgangspunktet ikke er noe i veien med M-sportrattet som det er heller. 

Moro å se at det er flere med E6x her inne 😄 Jeg er helt enig med det i dette med kjørekomfort. Er ikke uten grunn at min har rundet 300.000 til nå for å si det sånn - den har hatt sin "share" med sommerferier som har gått over Norge på både kryss og tvers - senest i sommer, da vi tok turen fra Oslo til Tromsø og tilbake igjen i denne. Helt fantastisk bil å ha på de lengre distansene.

Haha, herlig! 😄 Ikke langt imellom da, nei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, idapederse skrev:

Ja, stemmer! Så ut til å være en veldig velholdt bil, ja. :) Får håpe ny eier tar like godt vare på den som du gjorde, pre-lci er det definitivt langt mellom de virkelig pene eksemplarene nå, dessverre. 
Interiøret i denne var så fint! 

Veldig hyggelig at tråden kan være litt interessant for andre enn bare meg også. ☺️

Angående ny eier på min var et petimeter uten sidestykke og bilen er enda penere idag 😊

Interiøret var spesielt og fint enig i det .

Var så rart etter jeg solgte den ,så kjente jeg null savn ,men etter å ha sett tråden din her og bildene av bilen din så kjente jeg at puhhh…skulle nok hatt min enda så ja,tråden din er hyggelig og kjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sveigis skrev:

Angående ny eier på min var et petimeter uten sidestykke og bilen er enda penere idag 😊

Interiøret var spesielt og fint enig i det .

Var så rart etter jeg solgte den ,så kjente jeg null savn ,men etter å ha sett tråden din her og bildene av bilen din så kjente jeg at puhhh…skulle nok hatt min enda så ja,tråden din er hyggelig og kjekk.

Herlig, må føles litt godt å vite at bilen har havnet hos noen som virkelig ønsker å ta vare på den da. 😊 Ja, interiøret var helt nydelig i den. 

Du har vel hatt en del spennende prosjekter etter E61’en også, så skjønner på en måte at du ikke har kjent noe særlig på det. Beklager om tråden min ripper opp i gamle minner for deg 😅 Men veldig hyggelig å høre at den faller i smak 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hyggelig lesning rundt denne bilen og det å ta vare på den. Jeg ser nå på å bytte ut bil nr to, en i3 med en 2010-2011-modell E91 av det bøsere slaget med litt kilometerstand. Liker å gi bilene mine pleie, men har foreløpig kun hatt en som hadde gått mer enn 100k og det var en 2009 E91 320d xDrive. Masse kjøreglede i den som jeg dessverre byttet i en LCI F20 120d. Så en godt vedlikeholdt BMW blir altså et smykke, kort oppsummert fra min side. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kvasi skrev:

Bikket nettop 340k på min E91 320D, og det er pga at den har fått byttet motor og blitt kastet penger på.

Men fremdeles tight og god bil da såklart  :)

 

Fin tråd btw   👍

Hehe ja, ikke sant. Er kastet litt penger på denne også opp gjennom årene, men jeg sitter på ingen måte igjen med samme negative inntrykk som mange av disse som sitter og hyler og skriker om N47 på Facebook ser ut til å gjøre. 😅🙈

Tight og fin denne også, tror faktisk den er i bedre stand nå på 300 enn den var på 200. 😆


Tusen takk for det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Det er hyggelig lesning rundt denne bilen og det å ta vare på den. Jeg ser nå på å bytte ut bil nr to, en i3 med en 2010-2011-modell E91 av det bøsere slaget med litt kilometerstand. Liker å gi bilene mine pleie, men har foreløpig kun hatt en som hadde gått mer enn 100k og det var en 2009 E91 320d xDrive. Masse kjøreglede i den som jeg dessverre byttet i en LCI F20 120d. Så en godt vedlikeholdt BMW blir altså et smykke, kort oppsummert fra min side. :) 

Veldig hyggelig med fine tilbakemeldinger, det setter jeg pris på. 😊

F20 synes jeg faktisk virker som en lettkjørt og «sprek» liten sak som er perfekt til bykjøring, men der er kanskje i3 enda bedre? 
E9x er også kjempebiler. Blir spennende å se hva du lander på der, både med tanke på motor og kilometerstand 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, ahj skrev:

Det ble helt nydelig med det rattet med den airbagen! :D Gleder meg å lese videre når du får posta om resten av retrofits! 

Jeg er så enig! Du får hive deg rundt og gjøre det samme på din, det hadde vært kult 😃

Vi får se hva det neste blir, må i alle fall få tatt mer bilder av diverse greier så snart jeg er frisk 😅

Endret av idapederse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • idapederse changed the title to Idas tråd - prepping av sommerhjul

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...