Gå til innhold

Idas tråd - nye modifiseringer på i3


 Share

Anbefalte innlegg

Elsker de små detaljene du legger i bilen. Ble veldig fint med skinn og tre på midtkonsollen.

 

Kan jeg spørre noen ting?

Hvor mye har alt for soft-close kostet? og husker du koden i BDC for den låseknappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og hentet siste utgave av "Fahrfreude" i postkassa i dag og der sto det at din bil var kåret til fineste 2000 talls og det er nok sikkert fortjent tenker jeg, så gratulerer med det Ida 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2024 den 22.09, mr.pingu skrev:

Elsker de små detaljene du legger i bilen. Ble veldig fint med skinn og tre på midtkonsollen.

 

Kan jeg spørre noen ting?

Hvor mye har alt for soft-close kostet? og husker du koden i BDC for den låseknappen?

Skinn og tre i kombinasjon slår sjeldent feil! 🥰 

Vi endte på rundt 3000,- for låsekasser og -motorer, det meste ble funnet på finndel.no. 😊 Kode må jeg nesten prøve å komme tilbake til deg på, det har jeg dessverre ikke for hånden akkurat nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2024 den 1.45, viggo E34 skrev:

Flotte oppgraderinger som alltid 🤩

Å gratulere så mye med nytt tillskudd i familien 🥳🥳🥳

Takk og takk! 😄

På 7.7.2024 den 20.34, Mortenej skrev:

Flotte oppdateringer som vanlig!

Blir mere og mere komplett denne I3n :)

 

Og gratulerer med en arving i hus.

Begynner å bli lite igjen å gjøre på denne nå tror jeg, haha 😅 

Tusen takk! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Haug530D skrev:

Var og hentet siste utgave av "Fahrfreude" i postkassa i dag og der sto det at din bil var kåret til fineste 2000 talls og det er nok sikkert fortjent tenker jeg, så gratulerer med det Ida 😀

Tusen takk! 😄
Så det nettopp selv, artig. Og selvfølgelig alltid stas med litt oppmerksomhet rundt bilen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, idapederse said:

Skinn og tre i kombinasjon slår sjeldent feil! 🥰 

Vi endte på rundt 3000,- for låsekasser og -motorer, det meste ble funnet på finndel.no. 😊 Kode må jeg nesten prøve å komme tilbake til deg på, det har jeg dessverre ikke for hånden akkurat nå 😅

Det var nice med 3000. Jeg ble så inspirert av både deg og @Saltkjelenså jeg handlet nå for 3500 til 3 dører. Finner dessverre ikke låsekasse til venstre foran men håper den dukker opp etterhvert. Ny skal ha BMW 4000 for låsekassen og 2000 for motoren det er litt for mye. 
 

Angående den kode. Jeg har nemlig også irritert meg lenge om den tomme plassen på X1’en men holdt tilbake å kjøpe den knappen siden den er 900kr I tillegg er det litt dritt å trekke den ledningen til BDC’en:P Men leste om en på Bimmerpost som satt inn knappen og men han fikk ikke til å virke. Så både den ledningen til BDC’en og koding må til. Så håper du har skrevet den ned en eller annet sted 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låseknapp for i3 på passasjersiden:

Koding: Expert mode -> BDC (evt. FEM for de som har det) -> CLI_CCW_PSD_ASSEMBLED -> nicht_aktiv til aktiv

Kontakt låseknapp: S179*1B (i i3en til Ida og Carl Henrik var dette allerede ferdig i dørledningsnettet) = 4 pins kontakt
Dørkontakt: X5*1B
BDC: A258*2B

Fra pin 3 S179*1B til pin 18 X5*1B
Fra pin 2 S179*1B til pin 20 X5*1B (merk: hvis bilen har ledningsnettet klart i døra, er pin 20 tom ettersom kabelen er koblet sammen med lik leder i vindusknapp. For ettermontering anbefales det uansett å koble den sammen med kabelen som allerede går til vindusbryteren, slik at man sparer et strekk. Om man drar kabel gjennom dørkontakten, skal man likevel skjøte sammen med denne på bilsiden)
Fra pin 1 S179*1B til jord i døra (koblet sammen med annen jord i døra)

Fra pin 18 X5*1B til pin 29 i A258*2B

Done! Nyt synes av orange bakgrunnsbelysning og fungerende låseknapp på passasjersiden! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, mr.pingu skrev:

Det var nice med 3000. Jeg ble så inspirert av både deg og @Saltkjelenså jeg handlet nå for 3500 til 3 dører. Finner dessverre ikke låsekasse til venstre foran men håper den dukker opp etterhvert. Ny skal ha BMW 4000 for låsekassen og 2000 for motoren det er litt for mye. 
 

Angående den kode. Jeg har nemlig også irritert meg lenge om den tomme plassen på X1’en men holdt tilbake å kjøpe den knappen siden den er 900kr I tillegg er det litt dritt å trekke den ledningen til BDC’en:P Men leste om en på Bimmerpost som satt inn knappen og men han fikk ikke til å virke. Så både den ledningen til BDC’en og koding må til. Så håper du har skrevet den ned en eller annet sted 😇

Mener det var venstre side vi slet med å finne motor til også, er noe med den siden tydeligvis. 😅 Blir spennende når du får alt på plass da! 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Saltkjelen said:

Låseknapp for i3 på passasjersiden:

Koding: Expert mode -> BDC (evt. FEM for de som har det) -> CLI_CCW_PSD_ASSEMBLED -> nicht_aktiv til aktiv

Kontakt låseknapp: S179*1B (i i3en til Ida og Carl Henrik var dette allerede ferdig i dørledningsnettet) = 4 pins kontakt
Dørkontakt: X5*1B
BDC: A258*2B

Fra pin 3 S179*1B til pin 18 X5*1B
Fra pin 2 S179*1B til pin 20 X5*1B (merk: hvis bilen har ledningsnettet klart i døra, er pin 20 tom ettersom kabelen er koblet sammen med lik leder i vindusknapp. For ettermontering anbefales det uansett å koble den sammen med kabelen som allerede går til vindusbryteren, slik at man sparer et strekk. Om man drar kabel gjennom dørkontakten, skal man likevel skjøte sammen med denne på bilsiden)
Fra pin 1 S179*1B til jord i døra (koblet sammen med annen jord i døra)

Fra pin 18 X5*1B til pin 29 i A258*2B

Done! Nyt synes av orange bakgrunnsbelysning og fungerende låseknapp på passasjersiden! :) 


Takker ☺️

Trengte egentlig bare å vite koden, ledninger har jeg fullt oversikt på :) Terminal 31 (jord) kan skjøtes i døra, Terminal 58g (Locator lighting) også. Så det er egentlig bare lås-signal-ledning som skal til BDC gjennom X5*1B pin 18. Det er bare at på X1 er det mye jobb å komme til X5*1B fra bilens side. Den ligger relativt veldig dyp sammenlignet med for eksempel F30, på den er den mye mer tilgjengelig.

1 hour ago, idapederse said:

Mener det var venstre side vi slet med å finne motor til også, er noe med den siden tydeligvis. 😅 Blir spennende når du får alt på plass da! 🥳

Hehe ja så rart. Den går sikkert mest i stykker siden det er mest brukte dør? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2024 den 10.16, mr.pingu skrev:

Hehe ja så rart. Den går sikkert mest i stykker siden det er mest brukte dør? 

Kan tenkes. Enten det eller at venstre side er mer utsatt mtp ulykker? Føler ikke at jeg har noe holdepunkt for en sånn teori heller, men 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...