Gå til innhold

Idas tråd - vårmønstring på Bjerke


 Share

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, papertiger skrev:

For en nydelig E60! Sjokkerende hvor godt det designet står seg, og vi er 21 år etter lansering. Smått utrolig. Ser en på andre biler fra den tiden fremstår den som hypermoderne til sammenligning.

Men hvilke OZ felger du skriver om? Felgene på E60’en er vel Niche?

Åh, tusen takk! 😄 
Enig i at designet holder seg godt, spesielt når man sammenligner med andre biler fra den tiden. Mye annet ser jo eldgammelt ut nå 😅

Og beklager så mye! Ser jo nå at jeg har vært veldig kryptisk med både den dekkrelaterte posten og siste oppdatering - det var ikke meningen. 
Det er E90 som har fått påmontert nye OZ-felger med SportContact7 nå nylig, etter å ha ventet på dekk i en evighet.
Min står på Niche og PS4S, det er helt riktig. 
 
Må få tatt bilde av den og legge ut her snarest, men har i det minste et som ble tatt samme kveld som coating ble lagt. Legger det ved her 😊

(prøver i alle fall, ikke lastet opp bilder i poster fra telefonen før nå 😆)

D548D8BE-686D-4981-8447-F4E91B67DBE3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, sveigis skrev:

Som vanlig nydelig arbeid og vet du noe ?😊

Når jeg ser denne får jeg lyst en sånn igjen altså .

Koch produktene lever til de grader synes jeg .😊

Tusen takk for det, Sveigis! 😊 

Skjønner deg egentlig godt, og den du hadde  en gang i tiden var jo helt utrolig fin. 😍

Koch Chemie er min go-to på absolutt alt nå, finnes nesten ikke andre alternativer.. 😅 Er så utrolig fornøyd med så å si alt som har vært testet hittil - det eneste som har skuffet meg så langt er ene bøttesåpa deres. Synes ikke den skumma nok til at jeg var komfortabel til å dra svampen over bilen 🙈 Tror det var denne NanoMagic eller noe i den gata?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volsomt flott arbeid. Ser jo ut som den kom rett ut fra butikken denne nå.

Kos dere på Rudskogen, hadde en tanke om å svinge innom på vei sørover i helga, men må utsette avreise til søndag, så da er det nok tomt når jeg passerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Mortenej skrev:

Volsomt flott arbeid. Ser jo ut som den kom rett ut fra butikken denne nå.

Kos dere på Rudskogen, hadde en tanke om å svinge innom på vei sørover i helga, men må utsette avreise til søndag, så da er det nok tomt når jeg passerer.

Tusen takk for det! 😄 Den ble utrolig fin, og tok seg veldig godt ut i direkte sollys oppe på Rudskogen i dag. Vi har kost oss noe helt forferdelig, dagen i dag ble en virkelig vellykket dag. Nå er jeg landa i sofaen med PC på fanget, og tenker jeg skal få redigert et par bilder til ny post i løpet av kvelden.

Synd du ikke fikk muligheten til å stikke innom, var utrolig bra oppmøte og sinnssykt mange fine biler. Får håpe du er forbi en annen gang det arrangeres noe! ☺️ God tur i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, papertiger skrev:

Aha, skjønner! Er det OZ Leggera? Lignet veldig på mine, fikk tak i et sett slike i 8x18 til F36’en min i vår, pent brukte til prisen av en felg ny. de er LETTE. Brukes til vinterfelger :) 

28A79EEF-1656-4519-B7F4-B3E11F419306.jpeg.448271dc450567899d045af980e36f75.jpeg

Ja, se der! De er veldig fine. 😍
Og det er riktig - Leggera HLT som sitter på E90 her. Helt latterlig lette felger, og jeg er så veldig fascinert over "byggekvaliteten" om jeg kan legge det frem sånn. En kompis av oss satte OZ HyperGT på sin F10 i sin tid, med 20'' Michelin PS4S på. Ene hjulet var så fint at det ikke var behov for balanseringslodd!

På E90 er det noen lodd på alle felgene, men herregud så bra de føles på vei. Alle felger blir jo laget runde vil jeg tro, men OZ virker til å være i en helt annen liga hva angår rundhet. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS! Langt innlegg

Endelig hjemme igjen etter en kjempefin dag på Rudskogen sammen med flotte folk. 
Det har blitt både banekjøring (E36), utstilling (E90 og E60) og alt imellom - og alt i alt er jeg strålende fornøyd med dagen. 
Det har vel også tidligere blitt konstatert at det ikke er BMW-treff uten solbrenthet, så her sitter jeg nå og kunne nok lett tatt opp konkurransen med Rudolf om hvem som har den rødeste nesa.. 😆

La meg introdusere dere for E36'en, også kjent som "Bølla": 

image.thumb.jpeg.323d3faff1e33fe1b139572cd14fbae4.jpeg

En 328i fra 1996, en prosjektbil som blir brukt som trackday- og morobil.
Her har fokuset vært på dekk, bremser og understell, kan blant annet nevne: 

- KW V3 understell
- Bremser fra E46 330i foran og E46 328i bak. I dag har det for øvrig blitt testet nye bremseklosser - Bluestuff fra EBC Brakes. Dette oppleves så langt som en stor oppgradering fra tidligere erfaring med Yellowstuff, men fy fader som de støver! 😅
- Original radiator er byttet ut med en større fra Mishimoto for at bilen blant annet skal tåle litt hardere bruk.
- Alt av foringer i understell er byttet til poly- eller metallforinger og bilen er generelt bare skikkelig stiv og presis.
- Dekkvalget har falt på Michelin Pilot Sport Cup2
- I motor er det ikke all verden som er gjort, annet enn ny eksos hele veien og annet innsug fra Simota med M50-manifold, så det er ikke all verden med kraft utover det originale foreløpig, men det kommer nok flere oppgraderinger her også med tiden. 

Legger ved et par bilder tatt i dag: 

image.thumb.jpeg.33afc564c7292a3087440adac6a391c2.jpeg
image.thumb.jpeg.82a6246015d886eda149690cde1d35b3.jpeg
image.thumb.jpeg.9d5590a8aedaf8893de7945be4785e79.jpeg

Nå er jo ikke akkurat behovet helt der heller, men én ting er i alle fall sikkert: 
Det kommer aldri til å komme bluestuff på min! Se på det her.. 😅 Tre økter på bane med harde nedbremsinger, og de egentlig ganske så rene (men slitne og plastidippede) felgene ser sånn ut: 
image.thumb.jpeg.402ca0596d7f4fe432cf44ab51e0857b.jpeg

Var stor fargeforskjell på felgene foran og bak i dag, det synes også på første bildet. Felgene foran er vesentlig gråere i fargen enn de bak, som for øvrig fortsatt har Yellowstuff montert. 

E90 fikk vi også med oss i dag, og de første bildene med de nye hjulene påmontert er omsider tatt de også:

image.thumb.jpeg.d72dc53d91fad4c9883bef12e3e9b58e.jpeg

Har i utgangspunktet aldri vært noen veldig stor fan av sorte felger (kanskje spesielt de matte i så tilfelle), men her er ting gjort veldig riktig etter min mening, med sort høyglans både her og der over hele bilen. 

image.thumb.jpeg.a7f9308390f40cbae4e79aa01e591b26.jpeg

image.thumb.jpeg.c7f92970e55f4e77c2f69768eed4ba5e.jpeg

Det var vanskelig å lande på farge på felg til denne bilen før bestilling, men jeg er glad han til slutt landa på blank sort - de kler bilen godt, spesielt sett i sammenheng med de andre detaljene. 

Fikk for øvrig testa vannskrekken på den nylagte coatingen i forbindelse med en lett håndvask for å bli kvitt støv som har lagt seg over lakken de siste dagene innendørs, og beadingen vil jeg si at foreløpig ser svært lovende ut: 

image.thumb.jpeg.a2f0ee1eba1ef3ab9215265b0ff7e850.jpeg
image.thumb.jpeg.c1d911f05de48a697368357a9b387e4a.jpeg

Her var det dessverre litt utfordrende å få til OK bilder med telefonen, men effekten er definitivt der. ☺️


E60 ble selvfølgelig også vist frem i dag, og til min store overraskelse og glede endte det faktisk i premie denne gangen! 🤩
Man sitter jo gjerne med et ørlite håp om at ens eget registreringsnummer på et eller annet tidspunkt skal bli ropt opp i sånne sammenhenger, men samtidig er det så veldig mange fine biler der ute, og min fremstår fort som litt "kjedelig" i forhold til mange av de andre siden det har vært mye fokus på å holde den ryddig og "clean".
Misforstå meg rett - det er på ingen måte negativt med en ryddig og pen bil, men det kan fort fremstå som litt kjedelig allikevel når det er så mange andre spreke løsninger og kreative mennesker der ute.  
 
Det ørlille håpet har allikevel vært der hele veien, men jeg ble helt tatt på senga i det jeg hørte mitt eget registreringsnummer bli lest opp i dag. "Fineste bil fra 2000-tallet", står det på plaketten. Så utrolig moro! 

image.thumb.jpeg.0b92096678577897cddd2ef1f9d48f90.jpeg
image.thumb.jpeg.fc1f61ee837d94b21e40876cab377dbc.jpeg

Nå er det jo for min (og vår) egen del vi gjør som vi gjør med bilene og ikke for andre, men det føles allikevel veldig stas når det blir lagt merke til av andre også.  🥰

 

Nå skal jeg sitte med beina høyt resten av kvelden (sikkert ikke lenge igjen til jeg går og legger meg om jeg kjenner meg selv rett), og sove leeeeenge i morgen - det har jeg ikke hatt mulighet til på en stund nå, så det kjenner jeg at jeg trenger. 

Avslutter med et bilde som egentlig beskriver dagen min i dag veldig bra:

 

image.jpeg

Og med det sier jeg takk for meg for i kveld!

Endret av idapederse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • idapederse changed the title to Ida's tråd - for det meste om min E60 520d LCI, men også litt E90 325d LCI og E36 328i. BMW-dagene på Rudskogen

Gratulerer med pokal! 🏆 Fullt fortjent 😀 Tror den E60en din må være en av mine favoritter. Hjulene passer bilen veldig godt, og at det ikke er M-Sport men har Alpinaleppa gjør det lille at den skiller seg ut. Ryddig og clean som du selv sier 👍🏻

 

Bluestuff ja.... Kjørte selv på dette nå i helgen for første gang. Har kjørt Yellowstuff siden 2011, men ville teste disse denne gangen.  Funket meget bra og jeg hadde masse bitt i bremsene. Men jeg gruer meg litt til vasken nå... 😂

Senterkopp forsvant selvfølgelig, og ser lett at den har smeltet 😅

IMG_20220717_200012.thumb.jpg.0ad9d51627e39225e9872dadfd13a8c8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, StigJ skrev:

Gratulerer med pokal! 🏆 Fullt fortjent 😀 Tror den E60en din må være en av mine favoritter. Hjulene passer bilen veldig godt, og at det ikke er M-Sport men har Alpinaleppa gjør det lille at den skiller seg ut. Ryddig og clean som du selv sier 👍🏻

 

Bluestuff ja.... Kjørte selv på dette nå i helgen for første gang. Har kjørt Yellowstuff siden 2011, men ville teste disse denne gangen.  Funket meget bra og jeg hadde masse bitt i bremsene. Men jeg gruer meg litt til vasken nå... 😂

Senterkopp forsvant selvfølgelig, og ser lett at den har smeltet 😅

IMG_20220717_200012.thumb.jpg.0ad9d51627e39225e9872dadfd13a8c8.jpg

Tusen takk for det, og tusen takk for fine ord! 😄🤩 Det var egentlig bare tilfeldigheter som gjorde at jeg til slutt landa på Alpina og ikke M-sport, og glad er jeg for det i dag.
"Alle" skal liksom ha M-sport, så da føler jeg man fort risikerer å forsvinne litt i mengden.
Hjulene gjør utrolig mye for utseendet de også, det fikk jeg kjenne litt ekstra på i den korte perioden jeg kjørte rundt med slitne 18'' M-sportfelger, haha.

Oisann! Der har det kanskje vært litt varmt, ja. 😆 Sykt hvor fort de spretter av bare det blir varmt nok, men i ditt tilfelle er det jo nesten nærliggende å tro at det er smeltingen som har vært hovedårsaken til at de takka for seg. 🤭
Klossene biter veldig godt, men det er jo helt tullete å se hvor mye de støver.. 😂 
Men jeg er egentlig mer spent på gummirestene og hvor vanskelig de vil være å få vekk, enn bremsestøvet. Noen erfaring med dette fra tidligere? 
Vil tro noe petroleumsbasert avfetting vil hjelpe på, men ser for meg at det er et mareritt å få vekk.. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mortenej skrev:

Gratulerer med premiert bil :) ujamt ikke sett bilen på annet enn bilder, men ut fra det fortjener du og bilen absolutt dette. Viser også at det må ikke være Msport.

en virkelig lekker E60👍

Tusen takk for det! 😄 Det var skikkelig stas å faktisk kunne ta med seg en pokal hjem lørdag ettermiddag. 😊 

Den har virkelig kommet seg de siste årene. Har tatt tid å komme dit vi er i dag, men det er jo litt av sjarmen med et sånt prosjekt også 😅 Ikke mye som gjenstår nå før vi begynner å gå tom for ideer. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg opp et minne på Snapchat, som minner meg på en liten oppgradering som ble gjort sommeren 2019. 

18. juli 2019 kjørte jeg inn en kundebil her på jobben, en nydelig rød Z4 fra 2015. Sendte en videosnutt av interiøret til min bedre halvdel som var nysgjerrig på hvordan dette så ut, og i denne bilen satt det en litt annen elektronisk girspake enn det gjorde i min, med sportsknapp og hele pakka. 

12 dager senere var min gamle byttet ut med samme som var i Z4. 😂

Før: 

image.thumb.jpeg.0868d82fa1c2ea597a293dc755a80ef3.jpeg

Etter: 

image.thumb.jpeg.b4d84d6ee9286a5fab099b19e1979558.jpeg

Sportsknapp ble ganske kjapt kodet inn også, og forskjellen er definitivt der. Var nesten så man gikk rett frem i første rundkjøring og ikke rundt, for at rattet var så mye tyngre med knappen aktivert. 🤭

 

Endret av idapederse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • idapederse changed the title to Ida's tråd - for det meste om min E60 520d LCI, men også litt E90 325d LCI og E36 328i
  • idapederse changed the title to Idas tråd - vårmønstring på Bjerke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...