Gå til innhold

Idas tråd - vårmønstring på Bjerke


 Share

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, sveigis skrev:

Ja Ida foruten uhellet ,så jo turen ut til å være flott og Trondheim leverer 😊

Må jo si dere hadde kjempeflaks som fikk ordnet det så greit som det ble gjort angående dynamo .

Og enig e6x er en drøm å reise på tur med .😊

Både Trondheim og Røros leverte, så absolutt! 🥰

Ble nok noen tusenlapper mer enn om vi hadde fått ordna selv, men må nesten bare være glad for at det lot seg løse så enkelt når krisen først var et faktum. 😅 

Enig, E6x er helt fantastiske turkamerater 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vårmønstring neste helg, og tradisjon tro nærmer det seg bytte til sommerhjul. Ifølge minner på snap byttet vi over 9. april både i fjor og året før, så er litt seint ute i år om man sammenligner med de to datoene i alle fall. 😅 

Går med noen timer til prepping i forkant, når 3 sett skal vaskes, poleres og få et nytt lag med coating. 

12 hjul = 2 runder med vask, garasjeporten greier ikke mer enn 6 hjul i slengen. 😆 5 på siste bildet, siden jeg hadde begynt å trille på plass før jeg kom på det med bilder. 

IMG_9806.thumb.jpeg.54ae192e4b469769c7c38ef464d238bb.jpeg
IMG_9807.thumb.jpeg.6d7409fca022e2a2fcceae72ef86508e.jpeg
 

Ferdig polerte og klare for nytt lag med coating: 

IMG_9816.thumb.jpeg.ae54810d9e63c65edafb85f55be60592.jpeg
IMG_9819.thumb.jpeg.c2c17f68095374dc9bae18be692e989b.jpeg
IMG_9818.thumb.jpeg.5b915a46d913cc3f4b98702ff5195833.jpeg
 

Og coating på plass - i alle fall nesten når bildene er tatt: 

IMG_9817.thumb.jpeg.93e08b92353588083b6fd78ae6ad1700.jpeg
IMG_9874.thumb.jpeg.177c9f3693aeaa1f9983dafe77ded6fc.jpeg

Gleder meg så sykt til å få på sommerhjul nå, men tenker det er like greit å vente til vi begynner å forberede oss på vårmønstringen nå.
Da kan bilene vaskes før bytte, og så kan vinterhjulene trilles ned så de også får seg en skikkelig vask før de settes bort for sesongen. 
 

Det ble forresten en liten kjøretur til Grimstad forrige søndag! Vi har plukket opp et tredje hjulsett til E60.. 🫣 

IMG_9862.thumb.jpeg.a5be76545fbf157f3f8f0b7d82e9033d.jpeg

Et slitent sett med Style 121!
De er kjempestygge og trenger en tur inn til Felgteknikk før de kan tas i bruk, og dekkene må byttes ut. Men nå er de på plass i det minste, etter masse vingling frem og tilbake hver gang et sett har dukket opp for salg det siste halvåret. 😅 

Dette er hjul det for meg har tatt tid å like, og jeg kan fortsatt ta meg i å tenke at de egentlig er ganske stygge - samtidig kler de E60 veldig godt når gjort riktig, så jeg gleder meg allikevel til å ta de i bruk.
Tanken er å beholde både Niche-felgene og disse som sommerhjul, og veksle litt på de utifra hva man selv måtte ønske. Tanken er også at disse kanskje kan fungere som «langtur-hjul», med lik dekkdimensjon (enten 235/40R19 eller 245/40R19, ikke helt bestemt oss der ennå) rund baut og et hjulsett som ikke subber ved mye vekt i baksete og bagasjerom. Brant meg litt på det med å sende 4 voksne karer avgårde til München med E60 i fjor høst, dekksidene bak har nesten ikke merking igjen på seg etter den turen. 🥲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • idapederse changed the title to Idas tråd - prepping av sommerhjul
8 timer siden, NeonMuffler skrev:

Greit å ha litt hjul😅 henta et sett til igår selv🙈 vi sees på vårmønstringa på Bjerke :) hvis det er dit du skal👍

Ikke første gang jeg sitter med 3 sett til denne, men sist var det pigg på 16", piggfritt på 17" og sommer på 19". 😅
Nå er det to sett E63-hjul i 19", samt sommersettet i 20" 😁

Det blir Bjerke, ja! Ses der 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, sveigis skrev:

Dere var i Grimstad ?

Dere skulle vært innom da jeg bor der 😊😊

De hjula der er tøffe og tenkte tanken selv men har mer enn nok nå her .

Blir pent med de på bil 😊😊

Jeg lyver nok litt når jeg skriver Grimstad, var bare det navnet som kom opp og var kjent nærmest der vi var - men ikke veldig langt unna allikevel, var i Eydehavn og henta hjul 😊
Skulle tenkt på at du holder til i området da, hadde vært trivelig med en tur innom! 😄

Utifra det lille jeg har sett til nå synes jeg egentlig disse ser bedre ut på E60 enn på E63. 😅 Gleder meg veldig til å få de på, men er en kostbar prosess å få de dit vi vil ha de. Derfor må det nok vente litt til. 😊 Men en prøvemontering skader jo ikke om vi finner tiden til det når vi allikevel legger om til sommerhjul i løpet av kommende uke 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felger er artig, og style 121 er minst like artig. Dette må være en av de merkeligste felgene til BMW. Skikkelig stygg-kul der kulhetsgraden øker når de er påmontert en bil de i utgangspunktet ikke var tiltenkt (selv om de også er stygg-kule på E6x 6-serie). Selv stemmer jeg på 235/40-19 slik at profilen blir et fint kompromiss mellom original dimensjon og 6-serie dimensjon. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Saltkjelen skrev:

Felger er artig, og style 121 er minst like artig. Dette må være en av de merkeligste felgene til BMW. Skikkelig stygg-kul der kulhetsgraden øker når de er påmontert en bil de i utgangspunktet ikke var tiltenkt (selv om de også er stygg-kule på E6x 6-serie). Selv stemmer jeg på 235/40-19 slik at profilen blir et fint kompromiss mellom original dimensjon og 6-serie dimensjon. :) 

Jeg er ganske sikker på at disse må være selve definisjonen av stygg-kult, haha. 😆 

Vi kjører jo 235/40 på 218 med samme specs, men det jeg er litt redd for med samme dim på sommer er at det vil bli en anelse strekk på 9" felg siden sommerdekk er smalere og mindre firkantede enn vinterdekk. Samtidig er det jo en ekstremt populær dimensjon som det ikke vil tømmes for med det første (Model 3 feks), så sånn sett er den veldig fin. Vi får se hva det blir til 😊 

Er jo slett ikke sikkert det blir strekk heller, altså. Må nesten prøves og ta det litt derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, papertiger skrev:

Style 121 kan bli ganske kult!

Jeg tror det kan bli veldig bra! I alle fall når man får på riktige dekk og får pusset de opp litt 😄 Per nå er de veldig slitne med mye kantkjøringssår og merker, så er dessverre ikke aktuelt å ta de i bruk før nye dekk er på plass og Felgteknikk har fått gjort sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvemontering av Style 121 i dag: 

IMG_9896.thumb.jpeg.48dbae4f307d31a6da716a51e930d016.jpeg

I dag er jeg skikkelig glad for at de er så stygge at de trenger renovering, for fargen på disse er helt feil i forhold til hvordan det burde se ut etter min mening. Må få de lakkert i omtrent samme farge som 218: 

IMG_9899.thumb.jpeg.7aa3a5788c40adcd608269270ceb4b25.jpeg

Men herregud, så kult det kommer til å bli! 🥳 

Enn så lenge kommer det dog fortsatt til å se sånn her ut, like begeistret hvert år over hvor riktige disse er til bilen: 

IMG_9898.thumb.jpeg.b3e5a09ed0e13fdc678ef0a99f4349da.jpeg

Nå er det straks på tide med vask og litt andre forberedelser til morgendagens vårmønstring på Bjerke. 😊
Måtte bare været bli likt i morgen som i dag, det hadde vært så deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • idapederse changed the title to Idas tråd - prøvemontering av Style 121

Deltatt på vårmønstringen hvert år det har vært arrangert siden 2016, og samtlige år har det vært minst én i følget som har blitt solbrent. I år var det vinterjakke og lue som gjaldt, for fy fader for et drittvær. 
Var ikke videre fristende å kjøre opp dit med nyvaska bil i dette været, men vi valgte å gjøre det allikevel - kan jo ikke bryte tradisjonen nå, på åttende året (ikke medregnet pandemien). 😅

Overraskende bra oppmøte til tross, og mye fint å se på - men med hendene godt planta i lomma, så bilder ble det ikke stort av - @CHNilsen husket dog å knipse et par: 

IMG_9920.thumb.jpeg.68fb797065f2a9d6eb42a03f41f62dd4.jpeg
IMG_9921.thumb.jpeg.06834ee851f073016c6cde943e3cbac4.jpeg

Det stod flere biler nedover andre veien også altså, men den veien har jeg ingen bilder fra. 😅 

Premieutdelingen ble også litt ekstra hyggelig i år, når E60 ble ropt opp: 

IMG_9915.thumb.jpeg.e6c874eb23113a3ecd965d0d7e313c34.jpeg
IMG_9914.thumb.jpeg.ab3ca58faaab46cbb0e8216f5ba65746.jpeg

Litt ekstra gøy blir det jo når dette trolig er et av svært få treff vi rekker å delta på i år, med familieforøkelse like rundt hjørnet. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • idapederse changed the title to Idas tråd - vårmønstring på Bjerke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...