Gå til innhold

Tr4p sin F30 330e

Tr4p
 Share

Anbefalte innlegg

Fant for litt siden en 330e hos sulland som jeg hadde veldig lyst til å dra å se på.

Skinnseter, rattvarme, msport og masse utstyr 👀

802117583_Screenshot2022-02-22102812.png.120799d34aea73ddcd3e27e73678482c.png

570562571_Screenshot2022-02-22102912.png.1ab74257bc1b36c2148ce268aff43363.png

Etter en titt og litt prøvekjøring ble jeg helt forelsket. Det å sette seg tilbake i min gamle 316i fra 2006 ble litt trist :D 

En uke senere dro jeg å hentet "ny" bil i dårlig vær!

FNLSFN9C.thumb.jpg.ec7d607fa4388e7d64d86e03c773fb97.jpgqgskK-L1.thumb.jpg.101b39127318fed8eb6316ba7c5355dd.jpg

Har kjørt bilen i 2 uker nå, og er ekstremt fornøyd!

Er ett par ting jeg har lyst til å gjøre etterhvert:

carbonfiber trunkspoiler, carbonfiber-leppe, solfilm bak og til slutt litt bedre lyd :D

Endret av Tr4p
tid!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, mossing 92 said:

nice!

Har time for solfilm imorgen :D det blir ille bra!

tror leppe blir neste på lista, så kanskje ny grill med dobble riller etterhvert.

Får ta en ting om gangen 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut bilde senere idag etter jeg har vært å fått på solfilm. 

Tenkte også jeg skulle legge ved linker til det jeg har kjøpt til nå:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakspeilet mitt har sånn autodim, at den dimmer seg når jeg kjører på kvelden og får sterkt lys bakfra. 

Noen som vet om solfilm vil gjøre noe rundt dette? Sensor elns? 

Noen som har gjort det samme og endt opp med å måtte gjøre noe pga det? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tr4p skrev:

Bakspeilet mitt har sånn autodim, at den dimmer seg når jeg kjører på kvelden og får sterkt lys bakfra. 

Noen som vet om solfilm vil gjøre noe rundt dette? Sensor elns? 

Noen som har gjort det samme og endt opp med å måtte gjøre noe pga det? :D

Ikke utenkelig at du får problemer om vinduene blir ekstremt mørke. Jeg satt inn rullgardin i bakruten, kombinert med originaltonede vinduer på min bil, og dette ble for mørkt for sensoren (til tross for at jeg også kodet om sensitiviteten og at kodingen stod med mørke ruter). For mitt vedkommende kjøpte jeg et nyere speil (fra G-serie), da denne taklet tonede ruter og rullgardin perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Saltkjelen said:

Ikke utenkelig at du får problemer om vinduene blir ekstremt mørke. Jeg satt inn rullgardin i bakruten, kombinert med originaltonede vinduer på min bil, og dette ble for mørkt for sensoren (til tross for at jeg også kodet om sensitiviteten og at kodingen stod med mørke ruter). For mitt vedkommende kjøpte jeg et nyere speil (fra G-serie), da denne taklet tonede ruter og rullgardin perfekt.

Vi får se! Jeg fikk se litt eksempler istad på verkstedet, og endte med 5% 🤪

Skal hente bilen etterpå, er sykt spent på å se resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Skal prøve å bytte grill idag og gjøre V brace stengene (om det er riktig navn) røde! Poster før og etter bilde senere idag hvis jeg får det til ✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg inne igjen, tok litt over en time. Og for noe dritt! 

jeg prøvde først den «lette måten» med å bare stikke fingra inn for å løsne klips. Det gikk ikke. 

Så tok jeg å skrudde opp de 8 skruene for å løsne fronten for å få hendene bak der, men det var ikke plass til noe hender. Tror det er pga jeg har 330e at det var noe ekstra deksel av noe slag der. Så turte ikke å skru noe mer der. 

Skrudde fronten på igjen og prøvde atter en gang på den første måten. Synes det var jævlig vanskelig å få fingrene nok bak der for å løsne klipsa. Etter en god stund ble jeg skikkelig lei og tok i litt ekstra, som gjorde at den ene klipsen på oem grillen røk. Da kunne jeg på en måte ikke gi opp, og fikk den av, dog med 4 klips knekt. (De nedre.)

Ingenting av festene ble ødelagt heldigvis, så lite skade skjedd sånn sett. Når den ene var av gikk resten kjempe lett siden jeg fikk hånda bak den andre grillen. 

Før:

86BBE23B-BAC2-41F2-ACFD-B584E761C65E.thumb.jpeg.07d29ecf09274ecc592198f7b1e80780.jpeg

Etter:

1A94E259-F715-48D5-89C0-AA57A26D9F59.thumb.jpeg.9c86aff1d7746336353199f4f8c5f149.jpeg

ble veldig fornøyd selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...