Gå til innhold

Motor oppgradering

Tobias.Ellingsdalen
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, E.C. skrev:

Har du søkt noe som helst på forumet?

Akkurat det der synes jeg er et helt vilt arrogant svar, det tilfører jo ingenting og er totalt overflødig. Ikke alt det er like lett å søke etter heller, noe jeg har erfart selv. Men andre har sittet på linker som jeg selv ikke klarte finne..

Mao om du vet om en tråd som (kanskje) omhandler det det spørres om, kan du ikke poste en link istedenfor å skrive det der? Evt la være å poste noe i det hele tatt

Beklager OT

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@GreenE36Cab

Helt vilt arrogant er det ikke. Vi er en del stykker innom teknisk som poster mer enn snittet i kategorien og hjelper folk med ditt og datt. Når man har "vært her" i noen år så ser man at enkelte spørsmål går om igjen og det er absolutt et legitimt spørsmål om man har forsøkt å søke etter svar på forhånd. Forum er både direkte råd og hjelp, men også hjelp til selvhjelp. Mye er både gjort før, tenkt på før og har skjedd med noen andre, så man er sjeldent i en helt ny problemstilling. I dette tilfellet så trengte man ikke å bla lengre tilbake enn på 3. side i "Teknisk" for å finne en tråd om motorbytte (som ble lenket til over). Det er også mye relevant info i flere andre motorbyttetråder som har vært startet opp gjennom tidene. 

Hovedspørsmålet er dessuten stilt såpass at man ikke greier å gi noe bra svar uten å kjenne vedkommendes bakgrunn. Vi har både forummedlemmer som bytter motor i løpet av én helg og de som ikke tar service selv. Teknisk sett så er det "å bare" bytte over alle deler som er forskjellige, hvor langt tid det tar varierer stort og avhenger av hvor mye annet man gidder å finne på å gjøre underveis når man først er i gang, samt hvor dreven man er og hvor mye verktøy/utstyr/logistikkløsninger man er i besittelse av. Ellers er forberedelser til "motorbytting etter boka" en ganske kjedelig jobb med å sammenligne delenummer i delekatalogen for bilen man har og bilen man ønsker å bygge om til. Dette punktet vises til i nesten samtlige motorbytte-trådene, dessuten er det ofte erfaringer fra brukere som ikke lengre er aktive som kan være gull verdt - du får ikke alltid med disse ved å spørre om ting i nåtid. Så du kan gjerne mene at mitt svar ikke bidrar til noe som helst og at jeg heller burde la være å svare, men da får vi nok være uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden 2007 og søkefunksjonen her inne har aldri godt i mot meg, alltid funnet det jeg skal ha. (må bare endre på søkekriteriene sine, tittel, kun om det, osv.)
Men som nevnt så er google-bimmers også en god mulighet.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...