DrSakke Skrevet Januar 10 Forfatter Skrevet Januar 10 kult med positiv feedback!!🥰 Har fått beskjed om to fine brukte for 5k, syns det er bitte litt dyrt mtp at de må sandblåses og pulverlakkeres i tillegg. men så vokser ikke stolper for ABS i trær.... bare jeg får tak i stempler med ønsket spec så blir motorn ferdig. er straks ferdig med forstilling med nye deler og ordne i motorrom. Må skifte pakninger i girkasse....osv osv. men det er ikke fryktelig mye igjen Mortenej, *MrB*, HakonLimseth og 5 andre reagerte på dette 8
DrSakke Skrevet Mandag kl. 23:26 Forfatter Skrevet Mandag kl. 23:26 (endret) Det var e38 brembo 4 stempel calippere som var hacka inn i stolpene. fant delenr på calipper. skal visst være nye. Ser hvertfall rimelig ubrukt ut. er dette noe som noen trenger/ vill ha? skivene var selvfølgelig IKKE e38 740i- 324x30mm uten 302x28mm -som da er e34 540i eller e32 standardbremser. Var lagt en liten shims mellom calipper og feste for å sentrere med 1mm. dette med mindre avstand mellom festebolter(hullene utvidet innover i begge festene) gjorde at det er stor risiko for at calipper beveger på seg under bremsing. rimelig lite material igjen på den ene. men såg bra ut når de var montert.... det finnes braketter som gjør at e38 calipper passer med den større skiven. men de er vel ikke lovlige(e28goodies) og så må jeg da kjøpe nye skiver. enklest er vel å kjøpe e32 calippere(singelstempel- ikke like sexy)... så litt uplanlagte utgifter nå med nye stolper, calippere og stempler for motorn.... Endret Tirsdag kl. 09:53 av DrSakke mslello, Sverre 2468, Rune-K og 2 andre reagerte på dette 4 1
DrSakke Skrevet Tirsdag kl. 12:11 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 12:11 (endret) Nå er CP carillo stempler for CR 11:1 bestilt. 8-10 uker leveranstid da gjelder det å bli ferdig i motorrommet.... var og litt terskel fra eksoskanal til grenrør.... ble tilpasset .... ble frest litt på eksosportene og nå venter vi bare på stemplene så blir motor ferdig 🥳🥳 Endret Tirsdag kl. 13:12 av DrSakke Paulus, mslello, sveigis og 1 annen reagerte på dette 4
Olaandref Skrevet Tirsdag kl. 18:24 Skrevet Tirsdag kl. 18:24 18 timer siden, DrSakke skrev: Det var e38 brembo 4 stempel calippere som var hacka inn i stolpene. fant delenr på calipper. skal visst være nye. Ser hvertfall rimelig ubrukt ut. er dette noe som noen trenger/ vill ha? skivene var selvfølgelig IKKE e38 740i- 324x30mm uten 302x28mm -som da er e34 540i eller e32 standardbremser. Var lagt en liten shims mellom calipper og feste for å sentrere med 1mm. dette med mindre avstand mellom festebolter(hullene utvidet innover i begge festene) gjorde at det er stor risiko for at calipper beveger på seg under bremsing. rimelig lite material igjen på den ene. men såg bra ut når de var montert.... det finnes braketter som gjør at e38 calipper passer med den større skiven. men de er vel ikke lovlige(e28goodies) og så må jeg da kjøpe nye skiver. enklest er vel å kjøpe e32 calippere(singelstempel- ikke like sexy)... så litt uplanlagte utgifter nå med nye stolper, calippere og stempler for motorn.... Det kan være du får godkjent med slike adaptere, sjekk med vegvesenet, så lenge de er bygget for E28 for å montere E38 kalippere, pluss at du får med dokumentasjon på materialet i adapteret bør det gå. Er slik jeg gjør det på min, og det er lov i følge han som har behandlet søknaden om ombygging av bilen.
DrSakke Skrevet Tirsdag kl. 22:03 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 22:03 (endret) 3 timer siden, Olaandref skrev: Det kan være du får godkjent med slike adaptere, sjekk med vegvesenet, så lenge de er bygget for E28 for å montere E38 kalippere, pluss at du får med dokumentasjon på materialet i adapteret bør det gå. Er slik jeg gjør det på min, og det er lov i følge han som har behandlet søknaden om ombygging av bilen. E28goodies spesifiserer at disse adaptere er for "offroad" use. de er laget for e28/34 festen og for denne calipperen, men det er 138eur for adaptere og så en del for nye skiver +ev. Godgjenning. trur ikke det er verdt det for litt større skiver. 540/7-serie bremser er mer enn nok sterk Endret Tirsdag kl. 22:10 av DrSakke Olaandref reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå