Gå til innhold

Tips til ny bil, 5 serie/3 serie


mrkzie
 Share

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Alternativet er en F11 530d, nydelig motorisering og utrolig flott bil. Men da er man på en bil som fort er bort i mot 10 år gammel, med hva det fører med seg av utgifter. Nei du er nok inne på noe når det gjelder F31, men å finne en sprek F31 til maks 300 000 kr går nok ikke. Det begrenser seg til 320i eller 320d på dette budsjettet, men for mange så holder jo dette 😀

 

Du kan få LCI 330i xDrive inn fra Tyskland for ca 320k, pluss frakt, så det går absolutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320i kan omprogrammeres til 260hk/400Nm mens 320d kan få 220hk/470Nm.

Om dette oppleves som sprekt vil jo variere fra person til person.

Hva legger trådstarter @mrkzie i begrepet sprek bil? 

Jeg mener at man uansett bør kjøpe så ny bil som man har mulighet til, dvs 2017/2018 for F31 sin del. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Lars89 said:

320i kan omprogrammeres til 260hk/400Nm mens 320d kan få 220hk/470Nm.

Om dette oppleves som sprekt vil jo variere fra person til person.

Hva legger trådstarter @mrkzie i begrepet sprek bil? 

Jeg mener at man uansett bør kjøpe så ny bil som man har mulighet til, dvs 2017/2018 for F31 sin del. 

 

 

Har en 120D som jeg synes er veldig artig og kjøre fordi jeg synes den er god på akselerasjon og synes den har god fart. Har forsåvidt ikke kjørt så mange biler i mitt liv så har ikke så mye og måle opp mot. Skjønner også at 1 serien min er mye lettere enn feks 5 serien. Har iallefall sett for meg og skaffe en bil som kan gi meg den samme gleden som 1 serien min. Må vel opp over 200 hk på 5 serie isåfall. Også lurer jeg på hva/hvor stor forskjell det er fra 5 serien og 3 serien sin stasjonsvogn som dere nevner? Har lest mye bra om 5 serie stasjonsvogn som vell er F11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, fupsaker skrev:

Du kan få LCI 330i xDrive inn fra Tyskland for ca 320k, pluss frakt, så det går absolutt. :)

Såpass, ja det er det jo ikke noe å si på 👍 Folk aner ikke mulighetene ved å importere bil, er så mange gode kjøp der ute. Ser at 330i eller 330d begynner på rundt 400 000,- på Finn.no så her er det helt klart penger å spare. Ett firma tar vel 20-25 000 kr for å hente en bil på oppdrag i Tyskland, selv da sparer man kontra å kjøpe i Norge 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Såpass, ja det er det jo ikke noe å si på 👍 Folk aner ikke mulighetene ved å importere bil, er så mange gode kjøp der ute. Ser at 330i eller 330d begynner på rundt 400 000,- på Finn.no så her er det helt klart penger å spare. Ett firma tar vel 20-25 000 kr for å hente en bil på oppdrag i Tyskland, selv da sparer man kontra å kjøpe i Norge 😀

Nettopp, derfor jeg sjekker det selv i stedet for å kjøpe tilbake min gamle eventuelt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en 3GT? Disse har romslig bagasjerom, bakseteplass på 7-serie nivå. Og en 2-liters diesel er mer enn tilstrekkelig i både denne og F31.

Med et raskt søk på finn, med modell fra 2016, og med km stand maks 100k, får en opp B47-dieselen som spiller rollen sin ekstremt bra i F3x. 
Svigers har en 320ix GT og er veldig fornøyd, utseendemessig lik den i annonsen under. En kompis har en 320dx GT B47, med to små barn. Veldig fornøyd både mtp plass og motor. 

https://www.finn.no/206294633

De er noe mer komfortable å kjøre enn F30/31 grunnet lengre akselavstand. Men gir fortsatt 3-seriegleden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, papertiger said:

Hva med en 3GT? Disse har romslig bagasjerom, bakseteplass på 7-serie nivå. Og en 2-liters diesel er mer enn tilstrekkelig i både denne og F31.

Med et raskt søk på finn, med modell fra 2016, og med km stand maks 100k, får en opp B47-dieselen som spiller rollen sin ekstremt bra i F3x. 
Svigers har en 320ix GT og er veldig fornøyd, utseendemessig lik den i annonsen under. En kompis har en 320dx GT B47, med to små barn. Veldig fornøyd både mtp plass og motor. 

https://www.finn.no/206294633

De er noe mer komfortable å kjøre enn F30/31 grunnet lengre akselavstand. Men gir fortsatt 3-seriegleden.

Var ikke så fan av utseendet på den så tror ikke det blir den.. Men god ide var det, var ikke så ille på pris heller. Har planer om hundebur i bil og hvis det har noe og si for forslagene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, laffe said:

@papertiger

Har sett litt selv på den du linka til. Ikke mye annet ok utstyrt 3/5 serie med B47 og xdrive til den prisen og med så lav kilometerstand så er jeg egentlig overrasket over at den ikke allerede er solgt. 

Den ligger ganske attraktivt priset så rart den ikke er solgt ja. Om en ikke misliker utseende på de hadde jeg glatt gått for en slik kontra F31, de er mye romsligere. Kunne faktisk godt hatt en slik 340ix 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...