Tony Soprano Skrevet Juni 14, 2022 Skrevet Juni 14, 2022 Nå er du godt i gang og da må rattet ha litt TLC så det blir matt og matcher dash 👍😊 Erlend HF reagerte på dette 1
Erlend HF Skrevet Juni 14, 2022 Forfatter Skrevet Juni 14, 2022 6 timer siden, Tony Soprano skrev: Nå er du godt i gang og da må rattet ha litt TLC så det blir matt og matcher dash 👍😊 Stemmer, skal få seg en runde etterhvert her😄 driver å ser etter dørtrekk som er syd å så blir mere etterhvert 😀 Tony Soprano reagerte på dette 1
Erlend HF Skrevet Juni 18, 2022 Forfatter Skrevet Juni 18, 2022 (endret) Dagen idag har gått med på å se over bile å klargjøre bilen i god tid før jeg å fruen legger ut på Europatur😊 Fant plutselig igjen en motor under et gruslass , avfetting å skum gjord susen👍🏻 Tiden er inne for å inspisere om ting er iorden, kommer likevel til å ta preventivt tiltak med bytte av vannpumpe å termostat, kjølepakka er vasket helt rent å er åpen så jeg ser gjennom. Etter tidligere erfaring blir det varmt under autoban kjøring å er ikke ting iorden da får man et problem, noen her har sikkert lest tråden da jeg å @Ingvaldsen var på Europatur i E39 hans å fikk diverse trøbbel under turen med kjøling, dette er noe jeg ikke vil oppleve en tur til 😄 Fikk å oblater i posten her om dagen så nå er det bare å kjøre i Sveits å Østerrike 😊 Endret Juni 18, 2022 av Erlend HF Marius2002, mslello, Ampera og 1 annen reagerte på dette 4
e30 tic Skrevet Juni 18, 2022 Skrevet Juni 18, 2022 Kjekt med tråd på x5 . Rått med skinn dash Erlend HF reagerte på dette 1
Erlend HF Skrevet August 2, 2022 Forfatter Skrevet August 2, 2022 (endret) Tiden har dessverre ikke strekt til med posting når både oppussing av hus å bil skruing samt Europatur tett innpå alt blir tiden knapp. Men nå blir det mere påfyll her å 😊 For noen uker siden utbedret jeg kanalskjørt å skjermutbyggere bak på bilen da disse var veldig flassa å fulle i steinsprut. Slipt ferdig klar for plast primer å fyller Svart fyller klar for sliping å lakkering Ferdig lakkert å klar for montering, har dessverre ingen bilder etter montering ser jeg. Måtte ta service på vogna før ferieturen kan starte. Fikk litt deler i posten😊 luftfilter, termostat, diff olje, bremsevæske, oljefilter, alle 6 nye bremseslanger Demontering å godt lys er et must Tappe av gammel frostvæske Demontert ut gammel termostat å det er den som har vert der fra bilen var ny, produsert i 2007 i måned 10😊 skiftet å EGR termostat. Vannpumpa er enda like god så den skal få gå en stund til. Innmontert ny termostat Tappet av diff olje å motorolje, fikk å mulighet for å sjekke hvor mye spon det er i diffen framme, da disse er litt kjent for å produsere litt spon, er vist ikke noe nytt. Diff framme å bak fikk ny olje av typen Liqui moly😊 Diff bak måtte jeg suge av gammel olje da det ikke er bunnplugg på denne diffen. Nytt luftfilter så den får puste igjen Så var det bremseslanger sin tur her har jeg åpna lufteskruen for å trakke bremsepedal i bunn for å blokkere den nede, da vil det ikke dryppe bremsevæske alle stand under utbytting av slanger samt man slipper å få luft inn i hovedbremsesylinder, lettere å lufte å etterfylle ny bremsevæske. Jeg er sjokkert etter at jeg fant helt morkne bremseslanger å bilen har nylig passert EU kontroll 😳 vi snakker veldig dårlig, kun blitt en skremmende opplevelse om en av disse har tatt kveld på autobahn.. Begge sider framme Ny innmontert Bytta ut bak Så er det to plassert over diffen, her måtte jeg rett og slett løsne diffen å ta den litt ned å til siden for å få tilgang Nye på plass En haug med slitne slanger Kjørte så gjennom over en liter med ny bremsevæske i systemet. Neste på lista nå blir å få bytta olje å filter på girkasse å transferkassa Bilen er nå så klar som den kan bli for ferietur til Nürburgring å en tur nedom Sveits 😊 Nullet journey computer før jeg starta turen. Vi kjørte til Larvik å tok båten over til Hirtshals. Kjørte vidre fra der å ned til Hamburg for så å ta ei overnatting der. Tirsdag kjørte vi vidre ned til Nürburgring Vell framme etter å fått testa bilen litt på autobahn, fikk bilen opp i 231 km/t å da sa det stopp, ettersom jeg har skjønt det er disse sperra på 235 km/t. utpå kvelden var det åpna opp for kjøring på nordschleife, fikk testa X5,n tre runder der to med fruen å en uten 😀 En rekke artige bilder, alt fungerte utmerket å jeg må si at jeg er overrasket over hvor bra den sitter på med sine 2,5 ton, takket være EDC understell å aktiv styring er det faktisk en artig bil å kjøre på bane å 😀 Etter kjøringa parkert vi bilen å tok en gåtur til Tiergarten for en bedre middag Vi overnatta ei natt her på Nürburgring da låg oss på hotell an der nordschleife, helt greit å billig hotell for ei natt. Vi kjørte så vidre nedover Tyskland å inn i Sveits for å se litt rundt om, vi endte opp på et hotell i Zürich utpå kvelden å vart der ei natt. Kjørte så vidre inn i Tyskland igjen. Tok en natt til i Hamburg å reiste så vidre hjem igjen. Totalt etter 5 dager på tur, planen var å bli noe lengere men diverse ting satte en stopper å vi har å et hus vi driver å pusser opp som å trenger litt tid nå når vi har ferie. Men alt i alt har vi kosa oss max på tur 😊 Bilen fikk en fortjent vask etter turen 😁 Endret August 2, 2022 av Erlend HF hsd, mslello, E.C. og 12 andre reagerte på dette 15
Saltkjelen Skrevet August 2, 2022 Skrevet August 2, 2022 E70 tar seg godt ut i alle elementer, må jeg si. Hva slags LED tåkelys er det du har? Erlend HF reagerte på dette 1
Erlend HF Skrevet August 2, 2022 Forfatter Skrevet August 2, 2022 6 minutter siden, Saltkjelen skrev: E70 tar seg godt ut i alle elementer, må jeg si. Hva slags LED tåkelys er det du har? Tåkelysene som sitter i her er noe Kina greier, lyser utrolig stygt så jeg skal bestille opp nye originale, satt i bilen når jeg kjøpte den. Er vel noe kopi greier, etterligning av f15 tror jeg 😊
Saltkjelen Skrevet August 2, 2022 Skrevet August 2, 2022 Akkurat nå, Erlend HF skrev: Tåkelysene som sitter i her er noe Kina greier, lyser utrolig stygt så jeg skal bestille opp nye originale, satt i bilen når jeg kjøpte den. Er vel noe kopi greier, etterligning av f15 tror jeg 😊 Ja, riktig. Ikke noe å satse på altså? Ser noen har montert origjnale LED fra F15, men det må modifisering til (og de har kun passet E70 LCI uten M-sport). Har du adaptive lys? I så fall - fungerer disse som cornering lights?
Flataas Skrevet August 2, 2022 Skrevet August 2, 2022 13 minutter siden, Saltkjelen skrev: Hva slags LED tåkelys er det du har? Følg med i tråden min når lyktene mine kommer tilbake fra lyshelten, har bestilt bosch led gigalight fra gs til tåkelysene
Saltkjelen Skrevet August 2, 2022 Skrevet August 2, 2022 1 minutt siden, Flataas skrev: Følg med i tråden min når lyktene mine kommer tilbake fra lyshelten, har bestilt bosch led gigalight fra gs til tåkelysene Spennende! Ser frem til oppdatering. Ser litt krise ut med LED i ringene og halogen i tåkelysene (spesielt når tåkelysene går av og på med adaptive lys).
Erlend HF Skrevet August 2, 2022 Forfatter Skrevet August 2, 2022 1 minutt siden, Saltkjelen skrev: Ja, riktig. Ikke noe å satse på altså? Ser noen har montert origjnale LED fra F15, men det må modifisering til (og de har kun passet E70 LCI uten M-sport). Har du adaptive lys? I så fall - fungerer disse som cornering lights? Jeg vil ikke anbefale det, synest det er penest originalt ihop med halogen parklys, hadde det vert på LCI så hadde det blitt noe annet da det er led originalt i parklys i angel eyes. Har ikke adaptive lykter på denne så disse fungerer bare som vanlig tåkelys 😊 Saltkjelen reagerte på dette 1
Erlend HF Skrevet August 2, 2022 Forfatter Skrevet August 2, 2022 6 minutter siden, Flataas skrev: Følg med i tråden min når lyktene mine kommer tilbake fra lyshelten, har bestilt bosch led gigalight fra gs til tåkelysene Har sett på tråden din, blir spennende å se når du får tilbake lyktene, har det blitt skiftet linser å? Vurderer å få bytta linser i mine ettersom disse blir utbrent med tiden 😁
Flataas Skrevet August 2, 2022 Skrevet August 2, 2022 34 minutter siden, Erlend HF skrev: Har sett på tråden din, blir spennende å se når du får tilbake lyktene, har det blitt skiftet linser å? Vurderer å få bytta linser i mine ettersom disse blir utbrent med tiden 😁 Ja dem skal skifte projektorer/linser og glass for meg da jeg ikke har tålmodighet til slikt arbeid selv og det var egt ikke så gærn pris Blir led i alt(parklys, nærlys/langlys og tåkelys)
Erlend HF Skrevet September 25, 2022 Forfatter Skrevet September 25, 2022 (endret) En liten oppdatering, nye tåkelys ankom her om dagen. Gleder meg masse til å få bort Kina lyktene som lyste alle stand 😂 Grei jobb å bytte disse her, mest jobb er det på høyre side da lokari må ut for å ta ut den lille ekstra kjølevæske radiatoren, men helt grei skru jobb. Inn med nye Ferdig resultat, justerte å inn lysbilde igjen. liker best originalt, litt med sjarmen synst jeg da Endret September 25, 2022 av Erlend HF ///M-ini95, Saltkjelen, Ampera og 3 andre reagerte på dette 6
Erlend HF Skrevet Desember 20, 2022 Forfatter Skrevet Desember 20, 2022 (endret) Ettersom kulda kom snikende inn gledet jeg meg over å kunne starte webaston å ha ferdig varma kupe. Den gleden ble kortvarig, den virket kjempefint når jeg kjøpte bilen å fram til nå. Stopper å brenne etter ca 1 minutt i drift å ryker fælt. Bestemte meg for å kjøpe nytt brennkammer ettersom jeg mistenkte defekt glødeplugg. Det viste seg å ikke bli så enkelt rett fram med nytt brennkammer da Webasto Norge har avtale med BMW å bare selge nye webastoer. Derfor ville ikke webasto Norge selge meg ny del til brenneren. Jeg handler gjennom Meca via jobben min så Meca som forhandler deler for webasto Norge, etter en del søking på nette for å sammenligne opp mot noen andre bilmerker fant jeg ut at jeg kunne bruke et OE VW Nr. Fikk da tak i nytt brennkammer likevel. Så bestemte meg for å rive ut webaston etter jobb idag for å sette inn nytt kammer. åpent å grei jobb å ta ut demontering av webasto gammelt brennkammer veldig utbrent innvendig å målte motstanden på glødepluggen å den var defekt. nytt kammer på plass ferdig rengjort å innmontert igjen Å her er webasto funnet iorden igjen etter testkjøring 😀 Endret Desember 20, 2022 av Erlend HF E.C., Skulebollen og Otis reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå