Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, sveigis skrev:

Kjempefin bil og fine oppgraderinger .

Husker jeg prøvde en original 535 d for mange årsiden ,og ble satt ut hvor bra den gikk da .

Fine oppgraderinger her og .😊

Takker for det, veldig fornøyd med bilen 😀 

Går godt nok til vestlandsveier iallefall 😋

• K.F changed the title to K.F's BMW
  • 8 months later...
Skrevet

Over ett år sida sist ja..🤪

E60 durer og går, godkjent med spacere etter en visningslapp. Har montert M5 framskjermer med innerskjermer, for og få litt bedre plass framme. Med coilovers så er der ikkje meir plass enn det må være,, har litt planer fremover mot sommeren for denne. Står nå på style 172, fint oem stuk med spacere. 

Ellers så har eg gått på en smell og kjøpt inn en E53 X5 igjen, facelift denne gangen. 3500kg hengervekt for og ta over for Chevrolet, har stått i nåkre år pga girkasse feil.

20250311_184720.thumb.jpg.090891df559fee69bbb60fe372d79734.jpg20250312_162437.thumb.jpg.6620142c49e34378f3b0e7cfa6b94ab9.jpg

2 aksla luftfjøring, lekker på lina fram en plass. Blir artig å få denne til tenker eg. 

Dersom det er interesse så skal eg prøve å holde tråden oppdatert 🫡

Skrevet

E53 og girkassefeil er vel like vanlig som matpakke med gulost? Mulig å putte en annen type kasse i disse? Fra e6x eller E7x?

Skrevet
52 minutter siden, E.C. skrev:

E53 og girkassefeil er vel like vanlig som matpakke med gulost? Mulig å putte en annen type kasse i disse? Fra e6x eller E7x?

Ja, det virker slik. De blir vel brukt for hardt for alderen tenker eg, tok jo livet av ei girkasse sjøl med en tung tilhenger🥴

Har jo en tanke om 8hp70x inni her 🤔 steike fornøgd med den ombygginga på e60 😃

36 minutter siden, Otis skrev:

E53 med dobbel luft er sånn passelig uvanlig!

Joda, men funderer på om eg må undersøke ettermarkeds luftstyring. Oem sensorer og styring har jo sine problemer.. gammalt!

Skrevet

Trivelig å se oppdatering herifra igjen .😊

Så fin fin ut den e53en din .

Regner med du har Gm kasse i denne da ?

Jeg kjenner godt til x5 og girkassehavarier ja.

Tre girkasser på fire år ,byttet kasser oftere enn oljeservice 😊

Du spør om interesse for oppdatering ,ja det bør du 😊

Skrevet
1 time siden, sveigis skrev:

Trivelig å se oppdatering herifra igjen .😊

Så fin fin ut den e53en din .

Regner med du har Gm kasse i denne da ?

Jeg kjenner godt til x5 og girkassehavarier ja.

Tre girkasser på fire år ,byttet kasser oftere enn oljeservice 😊

Du spør om interesse for oppdatering ,ja det bør du 😊

Her er det ZF kasse, 6hp26. Den er vel noe bedre enn GM kassa, men etter mange kilometer så ryker de også. Samme girkasse som var i 535'en, der vart lockup clutch på converteren dårlig, samt der var litt sluring ved hard akselerasjon. 

Skrevet
25 minutter siden, K.F skrev:

Her er det ZF kasse, 6hp26. Den er vel noe bedre enn GM kassa, men etter mange kilometer så ryker de også. Samme girkasse som var i 535'en, der vart lockup clutch på converteren dårlig, samt der var litt sluring ved hard akselerasjon. 

Akkurat ,ja et mye bedre utgangspunkt da med Zf .

E53 x5 er alldeles nydelige biler når de funker ,synd med de girkasse problemene .

Men kjære vene hvor billig man kan få disse nettopp pga dette .

Så kan man skru selv kan man virkelig skaffe seg billig luksus selv om det er gammelt .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...