Gå til innhold

Min F34 GT 320d xDrive 2017 tråd - tidligere: Trenger "ny" bil maks 300 000,- - E39'n er erklært død


sondre
 Share

Anbefalte innlegg

Forrige service var med Bremsevæskebytte, 94 000km -
image.thumb.png.9b52ff092dc9809a6cf644d87fd4d66d.png

 

Det er ikke inkludert bremsedeler etc i service inclusive slik jeg leser det.
 

BESKRIVELSE

  • Full oversikt og kontroll på kostnadene til en gunstig pris.
  • Fleksibilitet og valgfrihet med individuelle avtaleperiode-/kjørelengdetilbud.
  • Service Inclusive gjelder hos alle deltakende BMW-servicepartnere verden rundt.

Du kan kjøpe BMW Service Inclusive direkte når du bestiller BMW-en din eller når som helst før første service. BMW Service Inclusive kan tegnes for en periode på tre til seks år og en kjørelengde på 40 000 til 120 000 km. Du kan dessuten enkelt forlenge BMW Service Inclusive for en periode på opptil 10 år og en kjørelengde på 200 000 km* – dette sågar opptil 15 måneder etter at avtaleperioden er utløpt eller den avtalte kjørelengden er nådd.

SERVICEOMFANG.

Med BMW Service Inclusive har du tilgang til følgende serviceytelser** innenfor den avtalte perioden/kjørelengden:

  • BMW-service – skifte av motorolje inkl. etterfylling (olje, spylervæske)
  • BMW-service – bilkontroll i samsvar med BMW sine retningslinjer
  • BMW-service – standard servicearbeider
  • BMW-service – service på / bytte av mikrofilter
  • BMW-service – service på / bytte av drivstoffilter (kun dieselmotor)
  • BMW-service – service på / bytte av luftfilter
  • BMW-service – service på / bytte av tennplugger (kun bensinmotor)
  • BMW-service – service på / bytte av bremsevæske

Du har rett på de inkluderte serviceytelsene uavhengig av hvor ofte det er tid for service innenfor den avtalte perioden/kjørelengden. Du kan alltid gjøre bruk av tjenestene når det intelligente vedlikeholdssystemet i din BMW, Condition Based Service (CBS) (tilstandsbasert service), varsler om behov for service i displayet. Når den valgte kjørelengden er nådd eller avtaleperioden* er omme, opphører retten på Service Inclusive-ytelser.

 

 

EDIT: Greide ikke la være, kjøpte nå Service invlusive for 10 år/150k km for 5975,-

 

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Skrevet (endret)

Jakten på sommerdekk er i gang

Foran 225/45-19
Bak 255/40-19

Har bedt om pris fra en lokal dekkpusher her i Lommedalen og fra Bilia Furubakken, hvor jeg "kjenner" en av mekanikerne.

Har fått pris på følgende fra pusheren i Lommedalen, har også bedt om pris på PIRELLI P-ZERO PZ4 fra han, så avventer litt før jeg bestemmer meg:

Sentury Qirin 100Y ca 7000
Hankook S1 Evo 3 K127  +3000 ish (ca 9900)
Goodyear Eagle Assymetric 6 + 1500 ish (ca 11500)
Nokian Hakka black 3 + 1000 snaut (ca 12200)

Pris er montert på felg og avbalansert og forskjell ift. den over.

Sentury blir det nok ikke, så sannsynligvis de 3 nederste og Pirelli det vil stå mellom, pros/cons?

EDIT: oppdatert priser da det ikke var helt tydelig.
Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djeezus, sjekker jeg den Nokian Hakka black 3 på vianor, får jeg den fantastiske prisen 3041 pr stk i størrelse 225/45/19 så det er tydelig lurt å sjekke rundt på priser som du gjør.

 

Jeg må kontrollere dekkdybden på sommerdekkene våre vi har, men har ikke 4x4 så kanskje noe lettere da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
32 minutter siden, TorsteinAa skrev:

Djeezus, sjekker jeg den Nokian Hakka black 3 på vianor, får jeg den fantastiske prisen 3041 pr stk i størrelse 225/45/19 så det er tydelig lurt å sjekke rundt på priser som du gjør.

 

Jeg må kontrollere dekkdybden på sommerdekkene våre vi har, men har ikke 4x4 så kanskje noe lettere da. 

Husk at Nokian Hakka B3 koster 7000 + 3000 + 1500 + 1000 så totalsummen inkl. omlegging og avbalansering er 12200,-

Var en litt tungvindt måte å vise prisforskjellene, men alt må plusses på på fra start i listen. - billigster er øverst og dyreste nederst.

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at rulleomkrets må være lik samme hvilket merke det er, hadde ikke tatt risikoen på å gå for billigdekk uten stjernemerking med mix dimensjon. Jeg ser for meg å måtte betale rundt 10-13000kr/sett med dekk på våre biler i mix dimension 19".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, papertiger skrev:

Husk at rulleomkrets må være lik samme hvilket merke det er, hadde ikke tatt risikoen på å gå for billigdekk uten stjernemerking med mix dimensjon. Jeg ser for meg å måtte betale rundt 10-13000kr/sett med dekk på våre biler i mix dimension 19".

Av de på listen er det Gooyear og Nokian jeg vurderer, har også bedt om pris på Pirelli som du har linket til i stjernetråden, samt poengtert det med stjernemerkede dekk, får se hva jeg får som svar, purret på Bilia Furubakken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det Nokian Hakka B3 som jeg fikk tilbud på fra Bilia Furubakken til min bil, så forutsetter vel da at rulleomkrets er slik det skal være fra dem.

Ikke store prisforskjellene, så mulig det blir gjennom Bilia Furubakken - kanskje slenge på et oljebytte i fordelerkassa også...
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Skrevet (endret)

Får en feilmelding etter børsteløs vask: Vertical aim control failure

20240329_130718.thumb.jpg.54c15c6b6dbd37c590c1522cc63f37fa.jpg

Går som regel bort etter en dag eller to. Noen dem vet hvor den er, om jeg kan beskytte den før vask eller hvordan fikse?

Etter å ha fått diagnose laptop og kabel til å snakke sammen med bilen så ser det ut til at det er kommet vann inn i kobling på sensor venstre bak, får sjekke det først :-)
 

20240401_152226.thumb.jpg.9792310ea8d60ac4059db7dfd73fe013.jpg

EDIT: 02.04.2024 16:30
Virker som om det har tørket opp, har kjørt 4 mil uten noen som helst feilmelding, dog i dagslys, men burde vel komme noe uansett.

Har slettet feilmeldinger, så får vi vente til neste bilvask...

Endret av sondre
Kjørt diagnose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da ble det sommerlisser på i går ferdig montert på bil, snaut 12 300,-

Nokian Hakka Black 3 225/45-19 foran og 255/40-19 bak, så da regner jeg med at de holder noen år.

Møkkete bil men nå med sommerskoa på 😬
20240411_151324.thumb.jpg.62322303068c8ea6b9fd083e5584a202.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...