Gå til innhold

Connected Drive: Connected Booster vs Real Time Traffic information


Anbefalte innlegg

Connected Booster har denne tjenesten inkludert:
 

Navigasjon

Med trafikkinformasjon i sanntid kommer du raskere frem til målet. Tjenesten kjenner til den aktuelle trafikksituasjonen nesten i sanntid, og beregner automatisk alternative ruter. Den advarer deg også om ugunstige veiforhold eller ulykker på strekningen.

 

Vil det si at jeg ikke må kjøpe Real Time Traffic information, da det er inkludert i Booster pakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vurdering. Logg deg inn med din bil og se hva pakken for deg inneholder. Mye er kjekt og mye er unyttig. Det som er kjekt klarer en seg fint uten, men det kan være det lille ekstra som setter prikken over i’en i brukeropplevelse(iDrive). Altså eksempelvis er det veldig kjekt å ha RTTI, kunne sende kjørerute fra mobil til bil og "gratis" usb-update av kart. Men klarer man seg uten? Jepp. :) Vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Marius2002 skrev:

Vurdering. Logg deg inn med din bil og se hva pakken for deg inneholder. Mye er kjekt og mye er unyttig. Det som er kjekt klarer en seg fint uten, men det kan være det lille ekstra som setter prikken over i’en i brukeropplevelse(iDrive). Altså eksempelvis er det veldig kjekt å ha RTTI, kunne sende kjørerute fra mobil til bil og "gratis" usb-update av kart. Men klarer man seg uten? Jepp. :) Vurdering.

Får man gratis usbupdate?? Jeg kjøpte nettopp kartoppdatering for nedlasting til usb for 570kr. 

Eneste jeg kunne se at booster pakken kunne tilby ekstra foruten rtti var at man kunne søke opp stedsnavn og få bilder osv. I idrive 

Da tenker jeg heller man kan spare 2-300kr og kun kjøpe rtti🤔 om jeg ikke misser noe. Selvom man har rtti må man vel uansett kjøpe kartoppdatering i tillegg for og ha kart etter dagens dato?

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Skulebollen skrev:

Får man gratis usbupdate?? Jeg kjøpte nettopp kartoppdatering for nedlasting til usb for 570kr. 

Eneste jeg kunne se at booster pakken kunne tilby ekstra foruten rtti var at man kunne søke opp stedsnavn og få bilder osv. I idrive 

Da tenker jeg heller man kan spare 2-300kr og kun kjøpe rtti🤔 om jeg ikke misser noe. Selvom man har rtti må man vel uansett kjøpe kartoppdatering i tillegg for og ha kart etter dagens dato?

Nei, altså eksemplene som USB-kart var bare tatt ut av luften, det var i en pakke jeg hadde på 225xe for 2 år siden. Men spørs om dette er eget nå. Uansett er det forskjellig fra modell til modell, derfor må en se på hva som er tilgjengelig til sin egen :) 

På BMW står det at de uten ID7 kan få nettbasert stemmegjenkjenning, BMW Online(nyheter, vær osv), RTTI, eDrive-tjenester, Remote Service og noe parkeringsgreier som gjør at bilen foreslår parkeringsplass ut ifra hvor det mest sannsynlig er ledig om jeg tolket det rett. Men igjen, forskjellig fra bil til bil.

https://www.bmw.no/no/shop/ls/dp/ConnectedBooster_withoutUSBMapUpdate_no

Edit: Med det sagt, så er jeg enig i at det er kjekkere å drikke opp pengene. Men 300 ekstra fordelt på 12 måneder er 25,- i måneden ekstra for at alle funksjonene skal fungere tipp topp.. :) 

Jeg er forøvrig enig i at det er mye abonnement og litt her og litt der blir mye. Alt for mye til slutt. Jeg er også enig i at Connected-pakkene til BMW er litt for mye å velge i, og at iallefall enkelte tinger her burde vært standard utstyr.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Connected Boost & USB Map update er 2 forskjellige pakker på min bil, begge koster. Kom nettopp ut ny oppdatering av kart som jeg laster ned nå: Road Map Europe Evo 2022-2

Ser forresten ikke ut til at jeg fortsatt kan velge RTTI som egen pakke, valgte boost tidligere.

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne velge rtti som egen pakke 😊 ( 17 mod 7serie ) Jeg har endel av denne connected pakken som standardutstyr. Bl.a connected appen osv. Stemmegjenningen funker ikke på norsk, og da kan den bare vere 😅 edrive funker også dårlig på dieselbil. Og parkeringsplass velger jeg uansett selv lengst vekk fra andre😅 

 

Så m.a.o kun bmw online som jeg ikkje skjønte greia med.. 

Da føler jeg at jeg har valgt riktig med og droppe den😅 spor egentlig av nysgjerrighet, om det var noe kjekt og ha som ikke jeg såg selv..

 

Syns også det hadde vert fint o man kunne handle feks. Rtti for 3år i slengen og få litt rabatter vs 700 i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW online har du vær og nyheter bl.a. :) Nyttig? Neppe, du ser jo ut og hvilket vær det er mens du kjører. Men litt pent estetisk at det vises istedenfor bare en jordklode.

5A8B5410-A8FE-4612-8FC9-3700A1AAA330.jpeg.b482b75f97dbe8599a93f4397b7ef658.jpeg
 

Og nyheter hører du på radio eller sjekker mobilen når du har stoppet, du kan ikke drive å lese mens du kjører uansett :) Men samme som over, kjekt estetisk at det virker.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg kjøpte connected booster i fjor til min 5 serie 2016 modell og da var RTTI og usb map update inkludert, det var også klart beskrevet at dette inngikk i pakken. I tillegg var prisen nede på 500-tallet.

Årets pakke er veldig vagt beskrevet hva som inngår.. Jeg kan også velge å kjøpe RTTI og usb map update som separate pakker. Det er vel angrefrist på disse pakkene så man kan teste det ut og se hva som skjer?

Screenshot_20221124_112912_Chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...