Gå til innhold

Olas E34 S38B36 prosjekt


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, sveigis skrev:

Dette blir enormt bra og denne motoren vil bli bra 😊

Liker at du er så nøye og det er jo bra ,da varer det jo lenge og .

Forresten takk for praten i ettermiddag ,alltid like koslig 😊

Dette skal bli bra, har en del planer for den, må prøve å få det meste av maskinering gjort før siste flyttelasset går opp over mot slutten av juli 🙂

Takk det samme Jan 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakke fra Gasolin i dag, lakk til blokken, plenum og topplokk, fristet veldig å begynne, men det får vente til neste uke, to dager til Tønsberg på jobb nå før turen går til Sunnmøre med første flyttelasset, der i blant M30 motoren jeg har hatt her nede.

Men først skal topp, ITB, bunnpanne, kjølerør, motorfester og sikkert noe annet jeg har glemt leveres til LSX garasjen for vannpolering på torsdag. Gleder meg til å se resultatet.

IMG_4187.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man kommet til Sunnmøre igjen, tok en liten tur innom @Eystein Ose og hentet M5 instrument han tok i mot for meg, dessverre var det ikke mye tid til overs siden jeg måtte rekke en ferge, men en liten tur innom garasjen ble det tid til.

Dette prosjektet her er det virkelig høyt nivå på 🤩 

IMG_4200.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rovderacing skrev:

Delesanking e kjekt :) Kjem innom å kika en dag Ola. Kansje allereide imorga

Berre å komme innom, men pip gjerne på om du teke turen, blir nok ut på Syvdsneset en tur i løpet av dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig gjort litt annet enn å kjøpe/selge deler, fått gjort rent topplokk for gammel lakk og skitt og satte av litt tid mellom bleieskift og annen moro til lakkering nå i helgen. 
Prøvde først på M30 lokket siden jeg ikke har brukt krympelakk før, og det var i grunnen veldig greit, for å lakkere mot en vegg er dømt til å bli vanskelig når kriker og kroker skal dekkes med lakk. Så jeg rigget meg opp så jeg kunne bevege meg rundt når S38 lokket ble tatt. På M30 lokket klarte jeg å glippe boksen mens jeg sprayet, så der ble det litt tykt på et sted, det ble litt sig i lakken, men det ble ikke så halvgalt når lakken krympet.

Nå gjenstår det å pusse over/fjerne lakk på detaljene og skriften, så er det bare å pakke det bort til det skal monteres. 
 

Tror det blir bra 🙂

IMG_4297.jpeg

IMG_4296.jpeg

IMG_4305.jpeg

IMG_4332.jpeg

IMG_4334.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to Olas E34 S38B36 prosjekt. Lakking av topplokk.

Bedre enn nytt nå jo 😊

Så forøvrig du hadde skaffet deg mer verktøy ,du kan jo snart starte eget firma og overhale maskiner nå 🥳

Men jeg må helt ærlig si at jeg ser frem til du virkelig begynner på e34en nå etterhvert .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, sveigis skrev:

Bedre enn nytt nå jo 😊

Så forøvrig du hadde skaffet deg mer verktøy ,du kan jo snart starte eget firma og overhale maskiner nå 🥳

Men jeg må helt ærlig si at jeg ser frem til du virkelig begynner på e34en nå etterhvert .

Det ble faktisk veldig bra, blir ikke gjort mer med det før det skal monteres nå 🙂

Haha, nei, jeg er nok ikke helt der, jeg har tenkt at jeg har hatt greit med verktøy, men fikk fort innsett at når man skal bygge opp eller sjekke en motor er man avhengig av en god del mer enn det man finner i den vanlige garasjen. 🙂

Ja, det gleder jeg meg til og, det blir så mye enklere når man bare kan tusle ut i garasjen og jobbe litt. 🙂

Slenger ved et par bilder til av ferdig herdet lakk 🙂

F522C12D-BBD5-402E-B8EB-682E940456D8.jpeg

72CA6460-3808-4D8C-9386-03B0867B00E3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kjekt å hente slike deler, nå er det bare å plukke ned og få fjernet glass, topp og ITB skal uansett overhales/sjekkes. Ble veldig godt fornøyd med resultatet, og det blir virkelig kjekt når jeg kan begynne å sette sammen igjen.

 

IMG_4546.jpeg

IMG_4545.jpeg

IMG_4543.jpeg

IMG_4541.jpeg

IMG_4547.jpeg

Endret av Olaandref
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Olaandref changed the title to Olas E34 S38B36 prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...