Gå til innhold

BMW E61 UTVIDENDE VEDLIKEHOLD


Positiv
 Share

Anbefalte innlegg

Fin tråd med en fin bil! Digger sånne tråder, alltid morsomt med diy og spesielt når det funker. Lurer også på hva slags repair-kit du har kjøpt, skulle gjerne også trekt om mitt eget ratt, men lurer på om kvaliteten er bra og om det kommer til å minske effekten på rattvarmen. 

Hvordan er e61 sett bort ifra det mekaniske, er alt det elektriske i henhold. Har selv hatt en med masse problemer med moduler og div. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/14/2022 at 10:11 PM, Evopower said:

Bra prosjekt :) koselig med flere slike hverdagsbiler som blir reddet fra huggern. Når det gjelder m54 så hadde jeg selv en slik. Og erfaringen er at det svært skjelden skjer noe med toppakningene. Jeg tror du kommer langt med toppdekselpakning, det leak stop godsakene og bytte kjølevæske og olje. Det med tikking hadde jeg også i min på 0w30 og 0w40 olje. Byttet til 5w40 og tikking forsvant :)

Kjekt med grasroot tråd! Liker heller å se på slike tråder enn de som poster look-at-me bilder med høyglanspolerte biler foran villaen. 

Artige historiske bilder også. 

 

Ja, hadde jeg ikke kjøpt bilen, for og fikse den opp. Hadde den nok blitt solgt, som en dele bil. Men jeg så potensialet, med at dette fortsatt kan bli en god bruksbil. Vel det vil nå kreve noe arbeide. Men det er jo grunnen, til at jeg kjøpte den. Liker og skru på bil, da det er en hobby for meg. 

Endret av Positiv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/14/2022 at 10:41 PM, HakonLimseth said:

Fin tråd med en fin bil! Digger sånne tråder, alltid morsomt med diy og spesielt når det funker. Lurer også på hva slags repair-kit du har kjøpt, skulle gjerne også trekt om mitt eget ratt, men lurer på om kvaliteten er bra og om det kommer til å minske effekten på rattvarmen. 

Hvordan er e61 sett bort ifra det mekaniske, er alt det elektriske i henhold. Har selv hatt en med masse problemer med moduler og div. 😄

Det var nå hyggelig og høre, Hakon. Så da får jeg vel ikke skuffe deg. Men å gjøre en ikke gjennomført god jobb. :) 

 

Endret av Positiv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vel, da har jeg så vidt, startet på prosjektet. Med å demontere speilene, for og rengjøre, pusse og lakkere dem. Samt skifte ut dekslene. Så har det ankommet noen flere deler. Blir til at jeg bla.a. kommer til og skifte ut, det meste iht. kjølesystemet.

Endret av Positiv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Positiv changed the title to E61 525IA PROSJEKT
  • Positiv changed the title to BMW E61 UTVIDENDE VEDLIKEHOLD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...