ehaugsnes Skrevet November 17 Forfatter Share Skrevet November 17 Da var bilen innendørs! Fått vaska av den grønske og mose, og fått på den kledelige style5 😄 tidlig og begynne med hjul, men er litt mer motiverende uansett! skal begynne demontering av alt interiør og forbrede litt rustsveising nå! viggo E34, Ampera, KKME30 og 13 andre reagerte på dette 16 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet November 18 Forfatter Share Skrevet November 18 Ble ei økt idag og! Ivrig nå som det endelig skjer ting😅 begynte og bytte ut vakumslanger på x5’n, fikk på trykkrør og innsug! Oppdaga litt fukt ved den bakerste dysa. Tok den opp og rengjorde, men alt så greit ut der. Mistenkte da returlinja på toppen. Kom på at jeg hadde ny returlinje liggende fra en e46 320d jeg hadde for lenge siden… så jeg fikk bytta 4 av 6 om ikke annet! Så kutta jeg opp nye biter imellom de to siste. Panseret på e23’n var fint som arbeidsbenk🤪 Så gikk hodelykta tom for strøm, så da gikk jeg over til e23’n i stede, siden den står der det er bedre lys. Begynte smått med og ta ut interiøret og gjøre klart for rustsveising! Etter og ha fått ut begge framsetene kjente jeg noe rart under gulvteppe bak. Det var som ei vannseng😂 tok opp matta og fjerna dreneringspluggen i gulvet. Var 3-4cm med vann der! Så mye verre ut enn det var heldigvis, alt som ligner på rust er bare råtne støydempingsmatter. Her må hele gulvteppet ut, rengjøres og vaskes, før det legges nye matter Dreneringshullet i gulvet var absolutt ikke ille! Gøy😄 fupsaker, Ampera, E.C. og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 19 Share Skrevet November 19 Er en befrielse å ta opp tepper på en eldre bil når det er hel ved Erlend.😊 Angående vann i gulv så tenker jeg du bør se på pakninger rundt dører feks . Vet ikke hvordan det er på e23 ,men når vann kommer inn i gulv bak så er det ofte pakninger rundt baklykt eller koffertlokk som er ødelagt . På min e28 er det pakning ved lokket samt rust rundt den ene falsen som holder list. Uansett ikke vær redd for å oppdatere ofte på e23en din .😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 19 Share Skrevet November 19 Kult at det var du som endte opp med den E23, jeg håpet at den gikk til noen som ville få den på veien fremfor å trenge en delebil. Kult med norsk historie og utrolig kult at den har forhandler emblemet bak ennå, sånt synes jeg er stilig. Sånne biler som dette er det uhyre viktig at vi entusiaster tar vare på og bevarer for ettertiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet November 19 Share Skrevet November 19 De blir alltid våte de skumgummimattene der, det er jo rene svampen. Etter 40 år så har det alltid kommet inn noe vann og det har jo ingen måte og komme ut på igjen. Du letter bilen sikkert 25 kg bare med og henge de opp til tørk. Der du kan lete innvendig rust er rundt pedalene og opp langs torpedoveggen. Tilsvarende på andre siden, også langs med kanalene. Utvendig bør du ta av framskjermene før du leverer den til sveising. Jeg vil bli veldig forbauset hvis du ikke finner rust der. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet Mandag kl. 22:35 Forfatter Share Skrevet Mandag kl. 22:35 Kanskje på tide og oppdatere litt her igjen! Bilen nærmer seg omsider klar for EU. Rulla jo inn i garasjen 14. oktober for og bare bytte girkasse, men det har eskalert litt. Var av med fronten for og bytte el-vifte. Da var de ten gyllen mulighet til og få fikse frontlyktene litt 😄 fikk en kompis til og våtslipe de og legge ny UV-klarlakk. Dette ble mye bedre! Ser det nå i ettertid at blanke lykteglass er en stor oppgradering😄 tok de indre baklyktene bak også, da de fleste av disse fort blir matte på mange bmw’r klarte selvfølgelig og miste en skru til baklykta INNI bakluka. Dette verktøyet fra biltema har tjent seg igjen mange ganger😂 så begynte jeg og pusse opp et ekstra sett speil jeg har. De som står på bilen nå har sett sine bedre dager, da det er mye slakk i førerspeilet, samt at innfellinga funker ikke på noen av de. men disse var ikke fra bil med pianoblanke lister, så måtte lakkeres. Ble ikke helt strøken piano-finish, men greit nok til og være gjort av en rørlegger😝 neste feil (og forhåpentligvis den siste) var ytre drivakselmansjetter foran. Den på høyre side var defekt, og den på venstre side var veldig morken kjekt med skrustikke i hiacen når jeg enda ikke har fått laga meg arbeidsbenk i garasjen😎 ny mansjett på plass! (Ja jeg klipte stålstripsa) så ble de rengjort. Alltid triveligere og montere da 😄 ..men nå skulle jo alt vært rengjort!! så var det eksosen sin tur. Her hadde jo begge boltene knekt ved demontering, så det var tilbake til hiacen og borre de ut! det var pinbolt som sto i fra før, men nå ble der gjennomgående bolter innsatt med Copaslip. Får håpe de løsner lettere neste gang. så var det på med hjul. Hadde jo før 4x10,5 hjul på sommeren, og 4x9,5 på vinteren. Men etter at jeg monterte is-bredding, så forsvant 9,5 felgen helt i buen bak selv med spacer. Tok med hjula i dekkverksted og bytta tilbake til orginalt oppsett. og nå ikveld så begynte jeg på den nye automaten 😄 ut med ventilblokka og bytte pakningene over den først! disse er det som er anbefalt og bytte på disse kassene. her har jeg bytta de to til venstre, mens de to til høyre er gamle. Tetter nok litt bedre nå. Bilen skal på EU-kontroll på onsdag, så håper det går greit. Skal til Åre på julebord i helga, og jeg klør etter en langtur med e53’n igjen😊 hvis ikke blir det Tesla…. sveigis, mslello, RemyNG og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå