Tony Soprano Skrevet Februar 13, 2023 Skrevet Februar 13, 2023 https://dinside.dagbladet.no/motor/forste-som-gjor-dette/78455128 Marius2002 reagerte på dette 1
Tony Soprano Skrevet Februar 13, 2023 Forfatter Skrevet Februar 13, 2023 https://poletopoleev.com Marius2002 reagerte på dette 1
ehaugsnes Skrevet Februar 13, 2023 Skrevet Februar 13, 2023 «Chris Ramsey, som leder ekspedisjonen, har vært spesielt opptatt av at bilen de kjører skal være så original som mulig» han kan ikke være såå opptatt av at den skal være så orginal da😂 men uansett kult! Hadde jeg hatt tid og penger hadde jo dette vært en opplevelse for livet. Roadtrip med bil er virkelig en fin måte å feriere på BMWE39turbo og Tony Soprano reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet Februar 13, 2023 Skrevet Februar 13, 2023 Denne ekspedisjonen kommer vel til å ta 8 år den da… Lurer på hva rekkevidden bli i -45 grader med de dekka der…på snø underlag. De må nok ha litt mer enn ett lite solpanel og en vindmølle for å komme frem 😅
Marius2002 Skrevet Februar 13, 2023 Skrevet Februar 13, 2023 Tøft Utrolig hva Arctic Trucks får til, bilen som i utgangspunktet er megakjip ble faktisk tøff. Men skjermbreddere og store hjul er vel en sikker oppskrift uansett merke bår det kommer til off-road. Arctic Trucks kan sitt. Ellers skal jeg være vrang og lese firehjulstrekksystemnavnet bokstavelig heretter: e-4ORCE = e-Fourorce 🤔 Men, spent på å se hvordan dette går Her står det også litt mer om hva AT har gjort og litt til om samme prosjekt: https://arctictrucks.com/blog/2023/02/01/adventure-ready-nissan-ariya-at39-electric-vehicle-unveiled/ Tony Soprano og fupsaker reagerte på dette 2
Øyvind L. Skrevet Februar 13, 2023 Skrevet Februar 13, 2023 Hvordan er lade mulighetene i Antarktis? Blir det ikke litt feil å lade med dieselaggregat hvis formålet med turen er å sette fokus på klimaendringene? Spør for en venn. fupsaker reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet Februar 13, 2023 Skrevet Februar 13, 2023 15 minutter siden, Øyvind L. skrev: Hvordan er lade mulighetene i Antarktis? Blir det ikke litt feil å lade med dieselaggregat hvis formålet med turen er å sette fokus på klimaendringene? Spør for en venn. Sol- og vindkraft Om det blir tilstrekkelig gjenstår å se. Artig at noen tør prøve. For min del kunne de gjerne brukt aggregat også, hele turen er jo et prosjekt. fupsaker reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Februar 13, 2023 Skrevet Februar 13, 2023 24 minutter siden, Marius2002 skrev: Sol- og vindkraft Om det blir tilstrekkelig gjenstår å se. Artig at noen tør prøve. For min del kunne de gjerne brukt aggregat også, hele turen er jo et prosjekt. Jeg skjønner ikke helt hvordan en henger med solpanel og vindmølle skal kunne lage nok strøm til å drive bilen. Synes det lukter PR stunt av hele greia, espresso maskin i bilen liksom? fupsaker, Øyvind L. og Marius2002 reagerte på dette 3
Marius2002 Skrevet Februar 14, 2023 Skrevet Februar 14, 2023 8 timer siden, Fredrik 90 skrev: Jeg skjønner ikke helt hvordan en henger med solpanel og vindmølle skal kunne lage nok strøm til å drive bilen. Synes det lukter PR stunt av hele greia, espresso maskin i bilen liksom? Jeg er ikke uenig Fredrik Som jeg skrev, om det blir tilstrekkelig gjenstår å se. Jeg synes uansett det er sprekt at noen vil prøve seg, PR-stunt eller ei. Forøvrig liker jeg Arctic Trucks og drømmen var lenge Hilux AT. fupsaker reagerte på dette 1
Øyvind L. Skrevet Februar 14, 2023 Skrevet Februar 14, 2023 9 timer siden, Marius2002 skrev: Sol- og vindkraft Om det blir tilstrekkelig gjenstår å se. Artig at noen tør prøve. For min del kunne de gjerne brukt aggregat også, hele turen er jo et prosjekt. Synd ikke de skriver hvor mye rekkevidden er redusert med de svære dekka og all annen modifikasjon som er blitt gjort. Bør jo ha noe å si.🤔 Marius2002 reagerte på dette 1
fupsaker Skrevet Februar 14, 2023 Skrevet Februar 14, 2023 1 time siden, Øyvind L. skrev: Synd ikke de skriver hvor mye rekkevidden er redusert med de svære dekka og all annen modifikasjon som er blitt gjort. Bør jo ha noe å si.🤔 Neineineinei. Nå skal det sies at den visstnok skal kunne klare ca 500km med e-4orce eller hva det heter, men det er vel i 20 pluss, slak nedoverbakke og vinden i ryggen. De skal jo mye nedover, men samtidig har voldsomme dekk med mye motstand, ikke minst i form av rullemotstand, Så kanskje 25 mil på en god dag med henger? Det som hadde vært spennende var om den ladet samtidig med at den kjørte, men da forsvinner jo hensikten muligens. Marius2002 og Øyvind L. reagerte på dette 2
Øyvind L. Skrevet Februar 14, 2023 Skrevet Februar 14, 2023 3 timer siden, fupsaker skrev: Neineineinei. Nå skal det sies at den visstnok skal kunne klare ca 500km med e-4orce eller hva det heter, men det er vel i 20 pluss, slak nedoverbakke og vinden i ryggen. De skal jo mye nedover, men samtidig har voldsomme dekk med mye motstand, ikke minst i form av rullemotstand, Så kanskje 25 mil på en god dag med henger? Det som hadde vært spennende var om den ladet samtidig med at den kjørte, men da forsvinner jo hensikten muligens. De får håpe på tørr asvalt hele veien. 😛 Og er vel oppoverbakke fra nordpolen til ekvator. Også er det vel nedoverbakke fra ekvator til sydpolen. 😛 Er jo fare for at internett er skrudd av før de når helt frem så håper de kommer oppdateringer underveis. fupsaker reagerte på dette 1
CrZyWiz Skrevet Februar 14, 2023 Skrevet Februar 14, 2023 (endret) Bare å se på globusen, det er jo nedoverbakke hele veien fra nord til sørpolen 😛 Kan jo regenerere hele turen nesten Endret Februar 14, 2023 av CrZyWiz Lars89, Fredrik, ahj og 2 andre reagerte på dette 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå