Ingvaldsen Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden (endret) Siden termostaten presterte dårlig så måtte jeg se etter løsninger, heldigvis var mahle tilgjenglig på autodoc nå. helt annet design på innmaten bm54 hadde bestemt seg for spille kun på høyre side, så fikk tak i en ny brukt. og siden det er fin vintertemp hjemme så er det for dårlig med enkeltglass, dobble skal inn her flyttes skrapelist over fra kromlistverk til shadowline. glemte å ta flere bilder men nå er de på plass med untak av lilleruta som skal limes inn senere. jeg og en kamerat spøkte om en tur til nordkapp siden det var så kaldt å fint vær over hele landet, det ble ikke med spøken. første tanking ble mo i rana, ingen vits å kjøre under kvart tank i 30 blå. Fine forhold over saltfjellet. her ser man hensikten med dobbeltglass, nå kan man ha armen i karmen uten å få forfrysninger. har kjørt nordover flere turer i jobbsammenheng, men aldri tatt drag-kjøpsvik ferga. etter denne kjører man igjennom stetind pitstop i narvik diesel må den få! framme ved hotellet i alta, her ble det også noen øl. noen har det nok ekstra morsomt på tur! og så var det høydepunktet for turen vell fremme ved nordkapp i gammel bmw!. fra lindesnes til nordkapp😂 folkevogn ildsjeler, legg merke til skiltet. Også returen til honningsvåg, langt finere om vinteren enn sommeren. framme ved hotellet, i god til både litt sightsieeng, mat og øl. etter en vellykket kveld i honningsvåg gikk turen hjem igjen, gjennom vinter idyllet i finnmark. pitstopp i lakselv, limosinen følger etter oss skulle egentlig bli 40 minus i karasjok som jeg gledet meg til, men været snudde så ble bare 32minus. det er ikke noe sted i norge som er øde sammenlignet med finnmark. kjapp urinering etter å kjørt inn i Finland bilen går feilfritt men ett problem irriterer meg og det er at så snart det bikker ned mot 30 blå så dugger/rimer det på innsiden av frontruta, løsningen er å kjøre vifta nesten på maks. dette tapper bilen for mye varme og webasto jobber mye, og når tempen bikker under 30 blå så blir det ikke nok varme så måtte dessverre ty til pappplate. årsaken til problemet tror jeg er en kombinasjon av møkkete rute og at jeg kjører helt uten grusplater for øyeblikket, slik at all snøen som virvler opp i motorrom fordamper inn i klima. hadde det ikke vært for dette så kunne jeg nok kjørt hele turen uten pappplate, for termostaten klarte fint å holde 88 grader selv i 28 blå. på slutten av returen ble det helt slutt på duggingen, sikkert fordi det ble mer bare veier kanskje. ble lite bilder på returen, kjørte e45 nedover. alt i alt så var det en vellykket tur, utrolig mye trivligere å kjøre nordover uten alle turistene og myggen. og du kan holde veldig bra snittfart på når det er saltfrie veier, slipper å gjette om det er salthinne eller ikke. bilen sitter som støpt på hakka 10, og når det først slipper så er det bare å slippe gassen å ratte litt uten noe dramatikk. men det er overraskende mye turister for sesongen å være, men ikke i nærheten av å være et problem. brukte 0,74 totalt og 0,78 nedover. snittfarten er 78 for hele turen tross mye tomgangskjøring, det er flott med skikkelig vintervei å 90 sone uten turister. ingen tekniske feilslag på bilen etter nesten 400 mil og store parten av turen i 30 blå. Endret 9 timer siden av Ingvaldsen tennbrikket, K.F, laffe og 17 andre reagerte på dette 19 1
Otis Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Det både så og føltes ut som en flott tur! Helt nydelig vintervær! Apropos øde, så er strekket fra Utsjoki - Inari meget øde. Men du tok jo innlandsveien. Og da er jo Kautokeino - Kivolompolo også meget øde. Uansett. Faktisk fint å se den turen i bilder, selv om jeg har kjørt den turen mange ganger selv. Flott! Ingvaldsen reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Herregud for et vakkert vinterland vi bor i! Godt E39 leverer. Jeg hadde ikke trodd det skulle være så stor forskjell på rutene. Får man dobbelrute på de bakre siderutene også eller er det kun på dørene?
Ingvaldsen Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden 4 minutter siden, Saltkjelen skrev: herregud for et vakkert vinterland vi bor i! Godt E39 leverer. Jeg hadde ikke trodd det skulle være så stor forskjell på rutene. Får man dobbelrute på de bakre siderutene også eller er det kun på dørene? ja de gjør underverker, men det er nå å forvente da det blir som med å uten isolerglass i et hus. kun i dørene dessverre.... og det var kun e38 som fikk dobbel bakrute, men det er ikke helt krise siden mesteparten av fukt oppstår fremst i kupeen og det er også der du ikke vill ha kaldras. men litt kjedelig visuelt at det mangler bak. 1 time siden, Otis skrev: Det både så og føltes ut som en flott tur! Helt nydelig vintervær! Apropos øde, så er strekket fra Utsjoki - Inari meget øde. Men du tok jo innlandsveien. Og da er jo Kautokeino - Kivolompolo også meget øde. Uansett. Faktisk fint å se den turen i bilder, selv om jeg har kjørt den turen mange ganger selv. Flott! ja skjønner ikke hva folk driver å roter her om sommeren for, du bader jo også i nordlys om vinteren. ja det var i overkant ensformig etter e45, men var litt redd for salt etter kystruta. var på jobbtur til adamselv kraftverk på laksevidda i lebesbyen for noen år siden, det var også særs øde.
Olaandref Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Flott tur du har vært på her, tror ikke folk flest tenker over for noen avstander vi snakker om når man kommer til Finnmark, men det er ikke rart det blir litt øde. Har vært mye på Finnmarka den tiden jeg var på fiskeri, lagt igjen noen tusen på diverse barer langs hele kysten der oppe, og folket er virkelig noe for seg selv, vi ble stort sett godt tatt i mot, kanskje spesielt av den kvinnelige delen av befolkningen, noe som kanskje ikke falt i like god jord hos den mannlige, det fløy noen flasker gjennom luften fra tid til annen, men slik er det vel når alkoholen går inn og vettet ut. 😅 Husker vi hadde noen anløp i Båtsfjord, og etablerte mer eller mindre fast base på Skuta pub, en lørdag vi hadde startet tidlig kom det to karer i 40-50 årene inn, begge fint kledd, ikke noe tull liksom, og der tar de begge av buksene og setter seg i bokseren i baren og bestiller drikke, jeg skulle ikke være noe verre, går bort, kaster buksa og setter meg ved siden av, får trampeklapp fra et par bord med andre gjester som har kommet til, to drinker påspandert av de to karene i baren, noe kompisen min fra båten fikk med seg, så han var rask og kaste buksa og slå seg ned i baren selv i håp om en drink eller to. Så nå sitter vi der altså 4 menn, to finnmarkinger og to sunnmøringer, bukseløse i baren og drikker og forteller røverhistorier. Blir aldri glemt 😂 Har lenge tenkt på å ta en roadtrip nordover for å se litt mer av den delen av landet og, men det frister lite med en så lang tur om sommeren med alt som måtte forflytte seg nordover i sinkefart av bobiler og lignende, men som du skriver, det er fantastisk flott på vinterstid og. viggo E34, Ingvaldsen, Otis og 1 annen reagerte på dette 4
Ingvaldsen Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden 12 minutter siden, Olaandref skrev: Flott tur du har vært på her, tror ikke folk flest tenker over for noen avstander vi snakker om når man kommer til Finnmark, men det er ikke rart det blir litt øde. Har vært mye på Finnmarka den tiden jeg var på fiskeri, lagt igjen noen tusen på diverse barer langs hele kysten der oppe, og folket er virkelig noe for seg selv, vi ble stort sett godt tatt i mot, kanskje spesielt av den kvinnelige delen av befolkningen, noe som kanskje ikke falt i like god jord hos den mannlige, det fløy noen flasker gjennom luften fra tid til annen, men slik er det vel når alkoholen går inn og vettet ut. 😅 Husker vi hadde noen anløp i Båtsfjord, og etablerte mer eller mindre fast base på Skuta pub, en lørdag vi hadde startet tidlig kom det to karer i 40-50 årene inn, begge fint kledd, ikke noe tull liksom, og der tar de begge av buksene og setter seg i bokseren i baren og bestiller drikke, jeg skulle ikke være noe verre, går bort, kaster buksa og setter meg ved siden av, får trampeklapp fra et par bord med andre gjester som har kommet til, to drinker påspandert av de to karene i baren, noe kompisen min fra båten fikk med seg, så han var rask og kaste buksa og slå seg ned i baren selv i håp om en drink eller to. Så nå sitter vi der altså 4 menn, to finnmarkinger og to sunnmøringer, bukseløse i baren og drikker og forteller røverhistorier. Blir aldri glemt 😂 Har lenge tenkt på å ta en roadtrip nordover for å se litt mer av den delen av landet og, men det frister lite med en så lang tur om sommeren med alt som måtte forflytte seg nordover i sinkefart av bobiler og lignende, men som du skriver, det er fantastisk flott på vinterstid og. arti historie ! fikk erfare noe av dette i honningsvåg, flesteparten var jo fiskere så ble litt på utsiden når de ble i form å skulle fortelle sine røverhistorier til en som aldri har satt sin fot på fiskebåt og beste dagen for utelivet var vist første fredagen etter den 12. i vær måned, og den traff vi bra på Otis reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå