Gå til innhold

KristianEkren - F11 Individual Rauch-Topas Metallic


Anbefalte innlegg

10 minutes ago, KristianEkren said:

Ble rett og slett skrudd av via ECU ja. 

Får du eliminert det med brannfare også da? Er jo veldig greit å kunne la den stå på ved for eventuelle EU kontroller og div😊 Mulig å få gjort selv med noen av de vanlige programmene?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Larssoyl skrev:

Får du eliminert det med brannfare også da? Er jo veldig greit å kunne la den stå på ved for eventuelle EU kontroller og div😊 Mulig å få gjort selv med noen av de vanlige programmene?😅

Det tryggeste er nok og fyskisk fjerne EGR kjøler. Eller blende den av da. Og skru av EGR ventil elektronisk. Usikker på om dette går med esys/ista osv. Har ikke brukt de selv enda. Har en kjenning som gjør slikt for meg pr nå.😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Larssoyl skrev:

Får du eliminert det med brannfare også da? Er jo veldig greit å kunne la den stå på ved for eventuelle EU kontroller og div😊 Mulig å få gjort selv med noen av de vanlige programmene?😅

Brannfaren kommer som følge av intern lekkasje fra EGR kjøler, ikke nødvendigvis selve ventilen. Glykol har mye lavere antennelsestemperatur enn sot, som fører til at du får smeltet innsug eller i verstefall brann. 

Så hvis du stenger EGR ventilen komplett, så vil du iallefall ikke ha sot/eksos som kan føre til brann, men selve problemet oppstod som følge av kjøleren :)

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, ///M-ini95 said:

Brannfaren kommer som følge av intern lekkasje fra EGR kjøler, ikke nødvendigvis selve ventilen. Glykol har mye lavere antennelsestemperatur enn sot, som følger til at du får smeltet innsug eller i verstefall brann. 

Så hvis du stenger EGR ventilen komplett, så vil du iallefall ikke ha sot/eksos som kan føre til brann, men selve problemet oppstod som følge av kjøleren :)

 

Så stengingen skjer i innløpet til EGR kjøleren, og da egentlig godt nok å kun stenge den av?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Larssoyl skrev:

Så stengingen skjer i innløpet til EGR kjøleren, og da egentlig godt nok å kun stenge den av?🤔

Uten at jeg vet med 100% sikkerhet, så vil jeg anta det ja. Kjøleren skal jo gjøre nettopp det, kjøle ned eksos gassen før den går inn i innsuget, så den må sånn sett være montert etter ventilen. 

Er EGR stengt slik at du ikke har noen eksos som går igjennom ventil og til innsug, så burde man vel være safe. 

BMW er dog ikke vanskelige med å bytte egr kjøler om dagen, så man kan jo ringe inn og høre hvis man er bekymret. 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, KristianEkren skrev:

Begynte og preppe m434 for og ha dem klare til jeg skal legge om. Gikk 4 timer på rengjøring igår. Og 4 timer idag på en runde med litt lakk korrigering. Og selvsagt en runde med swisswax autobahn etterpå. 

Autobahn anbefales på det sterkeste. Rengjøring blir som en lek etterpå.

Synes faktisk det er trist hvor lite sjel som er lagt i lakkering på org bmw felger.

20230410_140405.jpg

20230410_152538.jpg

Gratulerer med ny bil, tross bismaken den kanskje kommer med... 😕 Råtøff individual-lakk og stor motor gjør vel opp for det hele 😃 

Så du polerte med Gul Rupes på felgene, hva bruker du for å påføre poleringsmiddelet, mikrofiber eller pute for hånd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, Saltkjelen said:

Du har åpen aksjon på både EGR-kjøler og rattairbag på din bil. EGR byttes ved kundeklage (som blant annet utløses av feilmelding på lavt kjølevæskenivå). 

Min bil?🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Saltkjelen skrev:

Du har åpen aksjon på både EGR-kjøler og rattairbag på din bil. EGR byttes ved kundeklage (som blant annet utløses av feilmelding på lavt kjølevæskenivå). 

Har fått time 12 mai for og bytte rattairbag😄 glemte og nevne det. 

Tror du jeg får ny EGR hvis jeg kommer med den jeg har liggende i garasjen?👀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, HakonLimseth skrev:

Gratulerer med ny bil, tross bismaken den kanskje kommer med... 😕 Råtøff individual-lakk og stor motor gjør vel opp for det hele 😃 

Så du polerte med Gul Rupes på felgene, hva bruker du for å påføre poleringsmiddelet, mikrofiber eller pute for hånd? 

Brukte bormaskin og en slik konisk rondell👍 og swisswax pad for og legge autobahn. Og tørket over med microfiber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det byttet frontrute. Og sommerhjula er kommet på plass.

Skvettlapper bak monterte jeg på den i høst. De fulgte med fra ingvaldsen. Måtte justere dem for og få de montert. Virker som det var en støpekant som jeg måtte ta med tapetkniv for og få 100% passform.

 

Ble en etterlengtet håndvask idag også. Har bestillt meg noe mere varer så jeg får tatt en lakkbehandling på selve bilen også. Og en runde coating👍

 

legger ved et lite bildedryss.

20230416_190642.jpg

20230416_191339.jpg

20230416_191433.jpg

20230416_191857.jpg

20230416_191414.jpg

20230416_191523.jpg

Endret av KristianEkren
Ekstra bilde.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autobahn-voksen er herlig, særlig om den har vært på felgene fra dag 1 og kunne feste seg skikkelig til helt rene felger. Jeg vil si at møkka klistrer seg litt lettere på felger med voks kontra de uten, men de med voksen er til gjengjeld mye lettere å spyle av (kontra på felger uten voks). Jeg har hatt Autobahn gjennom vinteren på det ene felgsettet her i huset og er stadig imponert over hvor lett møkka spyles av, tross for at jeg kun har brukt vann i selvvasken gjennom vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...