Gå til innhold

Kode vekk tpms for godt?


Kennethbang
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! 
Helt ny i Bmw-verden..så har et par spørsmål.

Nr. 1: Er det mulig å kode vekk tpms?

Dette gjelder en f31. Bytter en del hjul og felger, å er ikke innteressert i å ha dette.. Samt at jeg helt ærlig ikke ser behovet for det heller. (Mulig jeg er begynnt å bli gammel)

 

Nr. 2: har kjøpt en obd wifi module som jeg i første omgang har beyttet til x delete. 
men viss jeg skal ha noe diagnose/kodingsapp på tlf, hva er da det beste å ha? og gir mest muligheter? IMG_7689.thumb.jpeg.4064e93af9fffccd771d13da51c51b13.jpeg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2: Bimmergeeks ProTool. Har full lisens der og vil si at det er gode greier. Mener at det er kun til Android og med WiFi-adapteren deres (Thor) så bør man være i flymodus, så noen ulemper er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Bare å ha, kjøp billig og klone de. Krav på EU at biler som har dette utstyrt skal ha fungerende TPMS. Spurte om ca. det samme på Bavaria da TPMS på min gamle F46 var tom for batteri og fikk dette svaret. Min problemstilling var svært nærstående EU-godkjenning og leveringstid på rimelige TPMS, men fant noen som solgte i nærheten likevel. BMW skulle ha en nyre og ei arm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Marius2002 skrev:

1: Bare å ha, kjøp billig og klone de. Krav på EU at biler som har dette utstyrt skal ha fungerende TPMS. Spurte om ca. det samme på Bavaria da TPMS på min gamle F46 var tom for batteri og fikk dette svaret. Min problemstilling var svært nærstående EU-godkjenning og leveringstid på rimelige TPMS, men fant noen som solgte i nærheten likevel. BMW skulle ha en nyre og ei arm. 

Hmm.. Ja, regner med det blir problem dersom det ligger inne som feilkode.. derfor eg er interessert i å få kodet det helt bort..men er kanskje ikke mulig..? 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Marius2002 skrev:

1: Bare å ha, kjøp billig og klone de. Krav på EU at biler som har dette utstyrt skal ha fungerende TPMS. Spurte om ca. det samme på Bavaria da TPMS på min gamle F46 var tom for batteri og fikk dette svaret. Min problemstilling var svært nærstående EU-godkjenning og leveringstid på rimelige TPMS, men fant noen som solgte i nærheten likevel. BMW skulle ha en nyre og ei arm. 

Trenger ikke å kjøpe fra BMW, de fleste dekkbutikker selger dette, de koder til hvilken bil som helst. Jeg har brukt dette flere ganger. Har betalt det samme for alle 4 som BMW skal ha for 1. Totalpris har vært ca. 1200.- for alle 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Ampera skrev:

Trenger ikke å kjøpe fra BMW, de fleste dekkbutikker selger dette, de koder til hvilken bil som helst. Jeg har brukt dette flere ganger. Har betalt det samme for alle 4 som BMW skal ha for 1. Totalpris har vært ca. 1200.- for alle 4.

Ja, det var det jeg skrev 😊Fikk tak i rimelig til omtrent prisen du skriver til slutt, men det var leveringstid den gang da der jeg hørte. BMW skulle ha mellom 6 og 8 enplass ferdig kodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa sin F45 er 8,5 år gammel og fortsatt på originale sensorer så disse holder tydeligvis lenge.

Generelt sett er tpms noe herk da det er mange særdeles knotete biler der ute, men på Bmw er det så enkelt å resette at det bare er moro. 

Ser ut som de kan kodes bort

https://f30.bimmerpost.com/forums/showpost.php?p=19264758&postcount=24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kennethbang skrev:

Hmm.. Ja, regner med det blir problem dersom det ligger inne som feilkode.. derfor eg er interessert i å få kodet det helt bort..men er kanskje ikke mulig..?

Du får bare en 1,er feil om lampa lyser.

Utdrag fra kontrollinstruksen Mangelmerknad k) bedømmes med 1 dersom feilindikator indikerer feil, bedømmes med 2 dersom system for lufttrykk-overvåkning åpenbart er defekt.

Hva som menes med åpenbart har jeg ikke fått noen forklaring på, får spørre neste gang Biltilsynet kommer på stikkprøve kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...