Mykledust Skrevet April 12 Forfatter Skrevet April 12 Då har eg komt meg etter all festinga i romjula😜😜 Sett meg lei av å irritere og misunne alle som allerede har leita fram bilane sine, so IDAG! Blei det ei solid garasjeøkt ilag med god hjelp kompisa Dei gjekk laus på frambremsene og fekk bytta over til m5 skjever og calippera🫡 Eg gikk lause på noke minst like skummelt: Først bytte av drev og kjede til oljepumpa Vanskelig å få fram på bilde, men her har det gått skeivt/feil stramming eller noko slikt. Tennene var heilt oppetne på utsida. Og over til det skumlaste av alt: MONTERE REGISTER kompis med 3d printer kjøyrte ut noken låseverktøy til kamaksling i hardplast. Imponert over alt en kan få til😂 kjede montert. Motor i Tdc Alt på plass, so far so good! 6mm slækk på kjeden. Skrape pakning på deksel, bytte simmeringen også skrekken kom under montering av nedre deksel! Særs dårlig original festemateriell. (12nm på momentnøklen) Heldigvis er ein føre var og har kjøpt inn bøttevis av m6 boltar til akkurat slike situasjonar! Nærma seg tid for hermetisk lukking av register og begynne å leve etter «out of sight, out of mind» Definitivt jobben eg grua meg mest til, men motor tørna som en draum og eg kan ikkje anna å sei en her e alt som det skal være time wil sjølvsagt tell. Fortsatt god helg. Xoxo Ampera, Ingvaldsen, sveigis og 2 andre reagerte på dette 5
Olaandref Skrevet April 12 Skrevet April 12 Hard festing ned i Nordfjord skjønner jeg 😂 Men kjekt å se fremgang her, blir spennende å se hvordan dette blir 👌 Mykledust og sveigis reagerte på dette 2
Mykledust Skrevet April 13 Forfatter Skrevet April 13 Driven datt ikkje ut etter ei økt!! idag blei bunnpanne montert etter dobbeltdobbeltsjekk av stramminga og mutter på oljepumpe! Ditta visste eg om, men truleg gløymt med vilje… Lita økt med den trådlause borremaskina og ein gjengetapp: So var det bunn-bunnpanna sin tur oooog montert med ny Oljenivåsensor Det nærma seg bil! viggo E34 og Ingvaldsen reagerte på dette 2
Mykledust Skrevet April 14 Forfatter Skrevet April 14 Går so det grine no kara! Idag e vassrør komt på plass har skrapa endå meeir pakning montert nok ett deksel! Her gikk jo paknigane i vinkel og alle himmelretninga! Totalt 5 pakninga kun på det dekselet der!! Vasspumpe på plass! Ett lite sidesprang: Her blir det tatt noken vurderingar fram og tilbake, veit hvertfall eg vil ha kvite innsug… Syns det blei skikkelig kult, men ekje so veldig synleg når motor er komplett… I tilleg ser dåkke en rykande fersk termostat (til 700kr🥲) montert ooooog litt meir pakningskraping til slutt… In other news: Ledningsnett ifrå ein e38 750il er på veg frå Store Brittannia til min lille postkasse Er fjørbein frå m5 lik som dei mindre modellane? Om dei e forskjellig- noken som har for salg? Treng fortsatt m5 3.6 eller 3.8 bakbremser. GtiGtr, sveigis og Ingvaldsen reagerte på dette 3
viggo E34 Skrevet April 14 Skrevet April 14 Drar seg til her nå 🤩 har ett sett fjørbein liggende om det er intresant Mykledust reagerte på dette 1
Mykledust Skrevet April 15 Forfatter Skrevet April 15 9 timer siden, viggo E34 skrev: Drar seg til her nå 🤩 har ett sett fjørbein liggende om det er intresant Meeget intresant ja! Sende deg dm
sveigis Skrevet April 15 Skrevet April 15 Bra jobbet .😊 Blir gode greier med v12 i e34 . Mykledust og Ron Jeremy reagerte på dette 2
gnilb Skrevet April 16 Skrevet April 16 (endret) Et tips er å kjøpe kalipper og klave fra E32 750, billigere enn alt som har bokstaven M i seg. Jeg gjorde det på min 525 også kjøpte jeg skiver til E34 da E32 skivene er for dype. 540 og M5 har samme skiver bak 😁 Endret April 16 av gnilb sveigis og Markus E30 reagerte på dette 2
Mortenej Skrevet April 17 Skrevet April 17 Flott å se innsattsen du legger ned i M70'n her før du setter den inn i E34. Blir herlig å se E34 med grom motor under panseret.
Mykledust Skrevet April 17 Forfatter Skrevet April 17 På 15.4.2025 den 9.49, sveigis skrev: Bra jobbet .😊 Blir gode greier med v12 i e34 . Tusen takk! På 16.4.2025 den 10.45, gnilb skrev: Et tips er å kjøpe kalipper og klave fra E32 750, billigere enn alt som har bokstaven M i seg. Jeg gjorde det på min 525 også kjøpte jeg skiver til E34 da E32 skivene er for dype. 540 og M5 har samme skiver bak 😁 Takk for tips! Ser det e myyyykje vanskeligare å få taki bakbremse enn frambremse😂 14 minutter siden, Mortenej skrev: Flott å se innsattsen du legger ned i M70'n her før du setter den inn i E34. Blir herlig å se E34 med grom motor under panseret. Gleda meg som berre juling! Målet e treff 10. mai Fyllesjuk idag… kanskje formen blir grei nok til å komme seg i garasja utover kvelden😂
Olaandref Skrevet April 17 Skrevet April 17 Har komplett sett M5 bremser som jeg vurderer å selge, men sliter litt med å bestemme meg 😅 Mykledust reagerte på dette 1
opeth84 Skrevet April 18 Skrevet April 18 På 8.9.2024 den 23.56, Ingvaldsen skrev: finst det ikke replika av alpina sitt display i ene luftdysa til e34 da ? runde målere ser jo grufult ut i en slik bil. dette fåes vell som replika til en ok pris til e30. Det der såg faktisk knall ut! Men røde tall gav meg veldig Audi 100 assosiasjoner 😆 Ingvaldsen reagerte på dette 1
Mykledust Skrevet April 18 Forfatter Skrevet April 18 På 17.4.2025 den 12.05, Olaandref skrev: Har komplett sett M5 bremser som jeg vurderer å selge, men sliter litt med å bestemme meg 😅 Joaa, trenger kun bakbremser no då. Har to sett framme😂 Andre nyheter Kom på 35. plass av 36 lag på årets påskequiz. Samme resultat som ifjor sjølv om det var færre lag med då…😅 Kjøpte noke felga idag Tok ikkje bilde, men prøvde dei på bil. Må nok ei runde på biltema og skaffe meg noke mm med spacer. Var neeesten perfekt då🤩 Forøvrig 8,5 og 10 breie. Skrudd litt i tillegg, få bilde der heller då det var fullt kaffislabberas i garasja ikveld Fekk testa litt med svinghjul og girkasse osv. Meir om dette seinare Motivasjon e der endå so prøve å danse litt meir enn en drikke imåra so kan det hende det står en heil motor på fòrbrettet før påska e slutt😂
Mykledust Skrevet April 21 Forfatter Skrevet April 21 Noken som har hatt samme utfordring med adapter frå PMC? berre å sette vinkelsliparen på girkassa?
Mykledust Skrevet April 21 Forfatter Skrevet April 21 Liita oppdatering Montert adapterplate, svinghjul, clutch og bytt ut vipparen te gaffelen Dieselkassa sklei fiiint på Blit litt custom på girkassa og må få frest ut større spor i adapteren. Strengt tatt en startmotor frå 3L diesel, men den passa overens på blokka. Bør vel gå greit å holde momentet oppe so maskina fyre😂 Sjekka sporing på ledningsnett og Posten hakje vore på latsida i påska! E her iløpet av veka! Kan vel rekne at en e halvvegs med bygget no?😜 Olaandref, viggo E34 og tennbrikket reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå