Gå til innhold

Mykle sin e34 525 (V12 Motor godkjent søknad!)

Mykledust
 Share

Anbefalte innlegg

Litt smådill idag. Legge ved før og etterbilde. Bruka internett flittig for å finne deler og løysningar til bygget.

blir ikkje heilt klok på korleis motorfeste eg trenge, og finne lite på om noken har brukt heimelaga🤔IMG_5206.thumb.jpeg.892f955c4d873d09ab8060e9cd742786.jpegIMG_5209.thumb.jpeg.6284417751a9ae4c66abfb4a29cc4638.jpeg

Har også bestilt lakk til motorrommet😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit ikkje om det e heilt sunt, men det kjennes ut som eg har pissa ut alle pengane mine siste to dagane. Godt kjennest det hvertfall!😉 myyykje bra snax på veg til motoren!

Imåra blir det rånetur med hiluxen og hente seg ei gs6-53dz som skal pare seg med m73’en og bidra til menneskelig ekstase i bakgrunn av en symfonisk motorballade på den norske landevegen!

For å bidra til ein endå kjekkare fredag fikk eg svar frå saksbehandlar! Her har de ett utdrag:

«Montering av veltebur er mulig å få godkjent, men dette må vurderes av SFOOR i hvert enkelt tilfelle. Det må dermed sendes ny søknad om veltebur dersom dette skal kunne la seg godkjenne.

Du kan montere oljekjøler, servokjøler og eventuelle målere. Om disse er digitale eller analoge legger vi oss ikke opp i. Det må tenkes på plassering av disse målerne slik at de ikke er forstyrrende eller hindrer sikten din.

Ved endring av gasspjeld vil ikke lenger avgasskrav være ansett som dokumentert. I og med at bilen din er før kravet om styrt avgass så kan vi ta avgasstest ved sluttkontroll.

Vi kan dermed godkjenne ombygging av gasspjeld under forutsetning av avgasskrav gjeldene for ditt kjøretøy er tilfredsstilt.»

Meeeen! Det kan jo sjølvsagt være for godt til å være sant! Prosjektet har gått urovekkande enkelt so langt😂😂 Who knows what happens next!😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mykledust skrev:

Eg veit ikkje om det e heilt sunt, men det kjennes ut som eg har pissa ut alle pengane mine siste to dagane. Godt kjennest det hvertfall!😉 myyykje bra snax på veg til motoren!

Imåra blir det rånetur med hiluxen og hente seg ei gs6-53dz som skal pare seg med m73’en og bidra til menneskelig ekstase i bakgrunn av en symfonisk motorballade på den norske landevegen!

For å bidra til ein endå kjekkare fredag fikk eg svar frå saksbehandlar! Her har de ett utdrag:

«Montering av veltebur er mulig å få godkjent, men dette må vurderes av SFOOR i hvert enkelt tilfelle. Det må dermed sendes ny søknad om veltebur dersom dette skal kunne la seg godkjenne.

Du kan montere oljekjøler, servokjøler og eventuelle målere. Om disse er digitale eller analoge legger vi oss ikke opp i. Det må tenkes på plassering av disse målerne slik at de ikke er forstyrrende eller hindrer sikten din.

Ved endring av gasspjeld vil ikke lenger avgasskrav være ansett som dokumentert. I og med at bilen din er før kravet om styrt avgass så kan vi ta avgasstest ved sluttkontroll.

Vi kan dermed godkjenne ombygging av gasspjeld under forutsetning av avgasskrav gjeldene for ditt kjøretøy er tilfredsstilt.»

Meeeen! Det kan jo sjølvsagt være for godt til å være sant! Prosjektet har gått urovekkande enkelt so langt😂😂 Who knows what happens next!😱

Det er da det begynner å bli fare på ferde 😅 Men det ser veldig lovende ut det der da 👌🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig så gjør du det i riktig rekkefølge og da blir tilsynet mye enklere og ha med å gjøre. Det er nok av de tullingene som bygger først og spør siden også kan de ikke skjønne hvorfor det skal være så vanskelig og få det godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre driv med sauesanking, eg driv med delesanking!

Va å handla girkasse, hadde griseflax og fekk med en heilt ny Av/på brytar til bakhjula på kjøpet!IMG_5227.thumb.jpeg.2ed3f94a3a2f9e664b7b7bff7a8a2ada.jpegIMG_5226.thumb.jpeg.5d00928f53bc6d51e2d9d934856ddde3.jpeg

Ecuane kom i posten idag! Dei går på ventehylla solenge, motorfester og ledningsnett e på veg🤩

Har også en god kompis med 3d printer. Han lagde en prototype til meg

IMG_5228.thumb.jpeg.1ae0da83e10fa1681d8f308ec6f9fe58.jpeg

dårlig passform, men vi endra litt på tegninga og den nye blir printa ut as we speak! Tar jo sjølvsagt lang tid før ditta kjem i bilen, men greit å være føre var og ha det liggande når ein plutselig finne ut at det skal monterast🤟🏻😁

Stikke på Monza til helga! Skrik ut om det ve sjå noke bilde frå der;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare å lufte andre forslag når du først ser på løsninger for målere ☺️20200823_145355.thumb.jpg.2e79a6e0758dbfdba38461e2dea8e9aa.jpg

slik var mitt oppsett på 535turbo, hadde samme tanke om å ha det der nede men ble rådet til å flytte det opp så det var lettere tilgjengelig å lettere å holde øye med.

Bare å få på bilder fra monza 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite dryss frå Ferrari museum og monza😁

F3 race: 

ferrari museum- gjett om eg hadde lyst å ta den 12’aren i lomma dåIMG_5287.thumb.jpeg.07ed3f57f044a5b401cf62021838542d.jpeg

F1 motor type v10IMG_5304.thumb.jpeg.3e6193f56a54890bf72aa87770086fb9.jpegIMG_5307.thumb.jpeg.de7425fd0628c3af2c21b84c22b9c2d0.jpegIMG_5315.thumb.jpeg.efddc74188dcf92b88a71de0647f50cc.jpeg

Anbefalast på det stærkaste og ekstra deilig med Ferrari 1. og 4. på søndag🤩

Utrulig spennande mot slutten med Piastri som tok inn nesten fleire sekund på dei siste rundene, tross 30+ runder gamle dekk klarte Leclerc å ro seieren inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   2 medlemmer

• Opprett ny...