Gå til innhold

Uoriginal PDC sensor - Fungerer det over tid?


*MrB*
 Share

Anbefalte innlegg

Som emnet tilsier. Uoriginale koster smuler sammenlignet med originale. Men virker de? Og virker de over tid? Hvor følsom er de for lakktykkelse når man lakker de selv? Og er noen merker bedre enn andre?

 

Prøvde å søke litt, men fant ikke ut allverden, så drister meg til nytt emne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer nok litt. Jeg har lest litt angående supply faults på PDC-moduler på E6x og der er det særlig en transistor som visst sliter med å levere nok strøm og ender med å brenne opp. Dette skjer med de originale sensorene også, men var visst mer vanlig med uoriginale som trakk mer strøm. Slik informasjon tas med en klype salt, men erfaringsmessig så er det jo ikke utenkelig at det er forskjellig klasse på elektronikken som er OE vs. Ebay. For å ikke snakke om at man ikke alltid helt vet hva man får med de billige. Kan både være bra og dårlig.

Samtidig er det ikke all verden med innsats å lakkere et par sensorer og stappe de inn, så pengemessig kan man gå på en del smeller til lavere pris enn én original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo en bråte med merker der ute, samt noe «unbranded», men opphavet er kanskje samme fabrikken i Kina(?)

Det lille jeg fant av info/erfaring selv samsvarer forøvrig greit med tilbakemeldingene her, så tenker jeg prøver noe uoriginalt. De billigste koster jo ned mot en tidel av originalt, så har rom til å feile litt sånn sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God erfaring med uoriginale ferdig lakkerte p-sensorer til min E61. Kjøpt fra tysk selger (sikkert kinesisk vare uansett) på ebay. Ikke hatt problemer med at den varsler for tull og har holdt ut i snart litt over et år. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du Valeo eller tilsvarande OEM deler billig på ex. autodoc trur eg du er ganske trygg. Har liggande ei kasse med slike sensorar men har berre ikkje skifta nokon endå sidan dei fungerar fint så lenge det ikkje er frykteleg vått ute.

BMW lagar ikkje desse delane sjølv, dei får dei berre frå ein underleverandør alikavel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valeo og Bosch er vel hoffleverandør på mye av dette ja. Uansett skal jeg ha av fangeren og rengjøre alle sensorene skikkelig før jeg gjør noe annet. Fukt i kontakten og skitt mellom sensor og gummihylse er visst ganske vanlige feil, og det kan jo repareres om det ikke er korrodert i stykker. Er sensoren brent innvendig blir det jo noe annet såklart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lese av original produsent på sensorene med BMW-logo er lurt. Kvaliteten uten BMW-logo kan potensielt være noe lavere, men det er meget usannsynlig å få noe som ikke fungerer (fra samme produsent).

Jeg har ikke fått ut fingeren til å fikse min PDC, men jeg har fulgt med på finn når originale ubrukte sensorer dukker opp. Så har anskaffet meg to originale i feil farge til en spiselig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutes ago, E.C. said:

Å lese av original produsent på sensorene med BMW-logo er lurt. Kvaliteten uten BMW-logo kan potensielt være noe lavere, men det er meget usannsynlig å få noe som ikke fungerer (fra samme produsent).

Jeg har ikke fått ut fingeren til å fikse min PDC, men jeg har fulgt med på finn når originale ubrukte sensorer dukker opp. Så har anskaffet meg to originale i feil farge til en spiselig pris.

Om kvaliteten skulle vere dårlegare så tvilar eg på at forholdet pris/kvalitet er i disfavør til OEM sensor.

Klart, eg har nokre bak eg kan skifte berre med å rulle inn på grava, då kan en no montere mest kva som helst berre det er billig nok. Foran derimot er det vesentleg meir arbeid å skifte nokre av dei så då kan det jo lønne seg å legge litt meir kroner i delane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demonterte fanger for å komme til bunns i PDC-problemet mitt. Leste nemlig ut feilkode, og den gikk på signal, så håpet på skitten kontakt. Dessverre var det kabelbrudd, og alt var sprøtt som kjeks. Ikke noe å lappe på, med andre ord. Bare å krype til korset og bestille nytt. Jaja. Ikke noe galt med sensorene i det minste…

 

IMG_4386.thumb.jpeg.2bf3adb452a046901cf4459fd5ba0ff2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del erfaring med uorginale sensorer på min E39. I starten da jeg begynte å bytte (i 2011-2014 kanskje) da virka uorginale sensorer greit.
Me med åra har sensorer jeg har kjøpt på ebay blitt dårligere, til det punkt at de ikke funker skikkelig i det hele.
Nå har jeg 8 uorginale sensorer og ingenting funker helt sånn det skal.. Om jeg står og skal ut på veien så kan den pipe forran når en bil kjører forbi, selv om det er et par meter fra fronten.. Og det har vært tilfeller av at de begynner å pipe sporadisk når jeg opner døra og kupelyset kommer på, slår jeg det av så slutter det.

Har gått over ledningsnett, bytta ledningsnett og PDC modul men problemene vedvarer. Så jeg har en dyr rep. med nye skikkelige sensorer der etter hvert.. 🙄
Alle disse har vært ulakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...