Gå til innhold

Sveigis sin e61 530 d 2005 mod .Lufting av bil.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Morgentrim 🙏

Gårsdagens snøfall snudde om idag og har blitt til regn ,så da måtte det måkes .

Hvis ikke bare slaps og sørpe 😩.

Jeg skal på det årlige barndoms kamerat julebordet og hadde igrunn håpet på å slippe å kjøre opp dit i ettermiddag .

Men når halvparten av gjengen og var på julebord igår og ikke orket tanken på og kjøre ,ja da måtte jeg måke frem e61en:

IMG_1212.thumb.jpeg.0bce1ccb8b42f55b2ae64105704c05e5.jpeg

Tror jeg har fått fire meldinger om :Jan kan du være så snill og ta din bil idag og vi kan sitte på pga julebord ,fyllesyke osv 😅😅.

Null stress bare hyggelig og fylle bilen opp med festglade venner og reise på tur senere .

Fått fjernet snø overalt sånn at bagasjeromsluke går fint opp uten og ødelegge noe:

IMG_1214.thumb.jpeg.8d9ce078adbabb8ecbf63dc7cfd2fd1c.jpeg

Merker på humøret mitt at det er godt med mildvær igjen ,det gir meg mange fordeler feks med denne fremover :

IMG_1213.thumb.jpeg.aea9aafecdcc9473656de17abf953f9b.jpeg

Ellers ikke mer og si her igrunn .😊

Det vittige her nå at nøyaktig ifjor på denne tiden så husker jeg konemor sa at tenk til neste jul om vi hadde hatt en sort e61 igjen .

Og hva skjedde ?Jo nå har vi en her .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 mod .Upd
14 minutter siden, sveigis skrev:

Morgentrim 🙏

Gårsdagens snøfall snudde om idag og har blitt til regn ,så da måtte det måkes .

Hvis ikke bare slaps og sørpe 😩.

Jeg skal på det årlige barndoms kamerat julebordet og hadde igrunn håpet på å slippe å kjøre opp dit i ettermiddag .

Men når halvparten av gjengen og var på julebord igår og ikke orket tanken på og kjøre ,ja da måtte jeg måke frem e61en:

IMG_1212.thumb.jpeg.0bce1ccb8b42f55b2ae64105704c05e5.jpeg

Tror jeg har fått fire meldinger om :Jan kan du være så snill og ta din bil idag og vi kan sitte på pga julebord ,fyllesyke osv 😅😅.

Null stress bare hyggelig og fylle bilen opp med festglade venner og reise på tur senere .

Fått fjernet snø overalt sånn at bagasjeromsluke går fint opp uten og ødelegge noe:

IMG_1214.thumb.jpeg.8d9ce078adbabb8ecbf63dc7cfd2fd1c.jpeg

Merker på humøret mitt at det er godt med mildvær igjen ,det gir meg mange fordeler feks med denne fremover :

IMG_1213.thumb.jpeg.aea9aafecdcc9473656de17abf953f9b.jpeg

Ellers ikke mer og si her igrunn .😊

Det vittige her nå at nøyaktig ifjor på denne tiden så husker jeg konemor sa at tenk til neste jul om vi hadde hatt en sort e61 igjen .

Og hva skjedde ?Jo nå har vi en her .

Da skjønner jeg at snøen er tung ja 🙂 Noen av de beste festene vi hadde i ungdommen var i baksetet på en bil, kjørte rundt til langt ut på morgenkvisten, Måløy, Nordfjordeid, Stryn, Volda, Ørsta, Ulsteinvik og Ålesund. Husker en lørdagsformiddag jeg kun skulle på butikken å kjøpe øl, plukket opp en kompis på veien som kom direkte fra Nach, og jeg hadde selv vært ute kvelden før. For å gjøre historien kort, 3 timer senere satt vi i Stryn og drakk utepils, da var vi to biler som hadde kjørt innover med hver vår sjåfør, og der noen har vett har andre mindre vett, så når sjåføren min ville hjem byttet vi sjåfør med den andre bilen og kjørte videre til Oslo. Ingenting var planlagt, og hjemme satt et par illsinte foreldre. 😅

Endret av Olaandref
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, sveigis skrev:

Tror jeg har fått fire meldinger om :Jan kan du være så snill og ta din bil idag og vi kan sitte på pga julebord ,fyllesyke osv 😅😅.

Null stress bare hyggelig og fylle bilen opp med festglade venner og reise på tur senere .

Riktig svar på en slik forespørsel er enkel. Jeg kan gjerne kjøre, bare dere måker fram bilen min.😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Olaandref skrev:

Da skjønner jeg at snøen er tung ja 🙂 Noen av de beste festene vi hadde i ungdommen var i baksetet på en bil, kjørte rundt til langt ut på morgenkvisten, Måløy, Nordfjordeid, Stryn, Volda, Ørsta, Ulsteinvik og Ålesund. Husker en lørdagsformiddag jeg kun skulle på butikken å kjøpe øl, plukket opp en kompis på veien som kom direkte fra Nach, og jeg hadde selv vært ute kvelden før. For å gjøre historien kort, 3 timer senere satt vi i Stryn og drakk utepils, da var vi to biler som hadde kjørt innover med hver vår sjåfør, og der noen har vett har andre mindre vett, så når sjåføren min ville hjem byttet vi sjåfør med den andre bilen og kjørte videre til Oslo. Ingenting var planlagt, og hjemme satt et par illsinte foreldre. 😅

Ja man fikk myket seg opp nå faktisk 😊

Alt det du skriver der er så gøy og minner for livet .

Kjenner til det med sure foreldre ja .😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ny tur .😊

Når man har familie spredd over hele Østlandet ,da må man ta på seg sjåførbriller og bytte gaver .

Passet fint da jeg ville til Sverige en tur og samtidig .

Diesel ble bunkret opp ,kamerat plukket opp i Tvedestrand og avgårde til Sandefjord først .

Så ned til ferje og ta båt over til Strømstad .

God mat og selskap da går tiden fort .

Men dette var ikke rette dagen å reise på da det var mye folk og kø ,men det tåler jeg lett sånn sett.

Der var såpass mye folk at jeg måtte parkere på utsiden av sexleketøy butikken på Svinesund 😅:

IMG_1232.thumb.jpeg.af27cfa0e75a41c945a7c826a66c8510.jpeg

Fikk meg en god latter da jeg passerte inngangspartiet der .

Kom en flott kvinne ut fra butikken med en pose derifra ,da bryter det ut fra kompisen min ,dæven Jan skulle likt å vært ei flue på veggen hjemme hos henne ikveld 😅🙏.

Fikk nå handlet det jeg trengte på div butikker og fikk kommet meg til Fredrikstad for mer bytte av gaver .

Så litt mer påfyll :

IMG_1234.thumb.jpeg.5734b68f0ff3b4d9b7fc174c46b9b6b2.jpeg

Og nå er bilen så møkkete at den ser matt ut :

IMG_1235.thumb.jpeg.670a17ade397827d6f4dd96fd64fc2a9.jpeg

Hvertfall trygt hjemme igjen etter mange mil og kø .😊

Som vanlig leverer på alt bilen og virkelig en fin bil og dra på tur med .

Fikk og med meg litt e34 deler ,men det tar jeg i tråden imorgen .😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 mod .Østfoldtur .Upd
4 minutter siden, sveigis skrev:

Ny tur .😊

Når man har familie spredd over hele Østlandet ,da må man ta på seg sjåførbriller og bytte gaver .

Passet fint da jeg ville til Sverige en tur og samtidig .

Diesel ble bunkret opp ,kamerat plukket opp i Tvedestrand og avgårde til Sandefjord først .

Så ned til ferje og ta båt over til Strømstad .

God mat og selskap da går tiden fort .

Men dette var ikke rette dagen å reise på da det var mye folk og kø ,men det tåler jeg lett sånn sett.

Der var såpass mye folk at jeg måtte parkere på utsiden av sexleketøy butikken på Svinesund 😅:

IMG_1232.thumb.jpeg.af27cfa0e75a41c945a7c826a66c8510.jpeg

Fikk meg en god latter da jeg passerte inngangspartiet der .

Kom en flott kvinne ut fra butikken med en pose derifra ,da bryter det ut fra kompisen min ,dæven Jan skulle likt å vært ei flue på veggen hjemme hos henne ikveld 😅🙏.

Fikk nå handlet det jeg trengte på div butikker og fikk kommet meg til Fredrikstad for mer bytte av gaver .

Så litt mer påfyll :

IMG_1234.thumb.jpeg.5734b68f0ff3b4d9b7fc174c46b9b6b2.jpeg

Og nå er bilen så møkkete at den ser matt ut :

IMG_1235.thumb.jpeg.670a17ade397827d6f4dd96fd64fc2a9.jpeg

Hvertfall trygt hjemme igjen etter mange mil og kø .😊

Som vanlig leverer på alt bilen og virkelig en fin bil og dra på tur med .

Fikk og med meg litt e34 deler ,men det tar jeg i tråden imorgen .😊

 

Jaja, det ble vel noen leksaker og tenker jeg ;) Helt grusomt å kjøre nå, var til Jevnaker i helgen, bilen ser virkelig ikke ut, men den er like ille igjen så snart man har vasket litt og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Olaandref skrev:

Jaja, det ble vel noen leksaker og tenker jeg ;) Helt grusomt å kjøre nå, var til Jevnaker i helgen, bilen ser virkelig ikke ut, men den er like ille igjen så snart man har vasket litt og.

Ja det ble lekkasjer fra systemet hvertfall 😊

Huff ja er grisete nå her ,men ikke bønn forbi jeg må vaske bil nå .

Ikke vært vasket mange uker .😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det endelig en skikkelig god vask på bilen idag ,noe som var helt nødvendig og totalt bortkastet om man skal si det sånn 😊.

Nå er det jo så klissete ute at bil er like møkkete etter kort tid .

Edit ,nei egentlig ikke bortkastet da det ikke blir hull i en tann som er ren 🙏.

Ikke mye som ligner sort og blank bil her :

IMG_1237.thumb.jpeg.47b1864a21468984ae5c9e5e1d77c591.jpeg

Front :

IMG_1238.thumb.jpeg.19f09b77c9dcfecef8bcfbebfcf20d4d.jpeg

Blandet Surfex på flaske :

IMG_1239.thumb.jpeg.c306f586bd5d56c6bcd31b20dad04d9d.jpeg

Og dynket bil opp til vinduer og lot det trekke inn i møkk en fem minutter .

Det hjalp etter avspylining :

IMG_1240.thumb.jpeg.0c63617e49df547feef6ae0c853ca48f.jpeg

Deretter ble hele bilen håndvasket skikkelig og var morro å se ren e61 igjen .

Så fant jeg frem denne her som jeg fikk av datteren min og ville teste ut:

IMG_1241.thumb.jpeg.29df1b098f6c4d667bcbfde888382a73.jpeg

Ser den har fått gode skussmål og tenkte ,hvorfor ikke ?

Spray på tynt lag og spyl av med en gang .

Lagt på :

IMG_1242.thumb.jpeg.4a7a734e9f2e335b7803683b31fc239e.jpeg

Så var det å spyle av og jo dette funket jo !

Vann preller fint av og ble blank og fin :

IMG_1243.thumb.jpeg.98df7518bfbc6aab26cd7dd38dd76249.jpeg

Etter denne jobben var det å tørke bil og tilslutt et resultat som var godt å se :

IMG_1245.thumb.jpeg.4fefe89790de76a75b9d9c7a487eb56c.jpeg

Nå står den og godgjør seg i solen :

IMG_1247.thumb.jpeg.5035062236f0d016c3980e68bb3ba159.jpeg

Dette :

IMG_1249.thumb.jpeg.2a87fe9a9f84cdd2736e40643924bf71.jpeg

Blir selvsagt litt skrot innvendig og :

IMG_1244.thumb.jpeg.aca2b78706ba5c3c329abbd412e892aa.jpeg

Men det to 20 sekunder og ordne oppi så var det greit der og .

Nå blir den nok ikke brukt noe særlig mer før jul før det er selskap og div i mellomdagene .

Inntil da kjører vi Opel fremover .

Liker og spare på denne her faktisk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 mod .Bort med salt og møkk.Upd

Da får man ta en liten oppdatering her.

Ble noen mil igår for siste finnish hva gaver og dill.

Rett og slett behagelig å sette seg i den og farte rundt .😊

En tur innom Bondekompaniet for kjøp av for til hest og kaniner :

IMG_1289.thumb.jpeg.d3e7b57111fa82034fc3d7f15ea35626.jpeg

Så er datteren min (Mini) på besøk her noe som alltid er koslig .

Og hun har fått seg kjæreste og han måtte ta 116en til sine gjøremål .

Siden hun har hest som må sin daglige trening og foring ,lurte hun fælt på om hun kunne låne e61en idag ,noe jeg selvsagt sa ja til 😊

Men før hun tok avgårde måtte jeg fylle litt diesel på den :

IMG_1295.thumb.jpeg.a5ae50157f3331e9652c5801913d746d.jpeg

Grei pris i utgangspunktet ,så fikk slanket litt på lommeboken samtidig da den skal på langtur til Vestfold og indre bygder ellers i julen .

Så er det jo så morro med disse jentene mine som er glad i Bmw .

Dette er gøyere enn pakker at jeg skal ha denne idag så hun før hun vinket farvel 😊

Og nå er minsten i full gang med å spare til bil og hun er gjerrig som fy 😅

Til og med tomflaskene tar hun og putter pengene i en boks .

Og her er det en ting som gjelder for henne .

Sort e91 og absolutt ikke noe annet visstnok og det skal vi klare å finne .

Om det blir bensin eller diesel vet jeg ikke ,her er det kun et krav om å finne en god en 😊

Ellers vil jeg bare si god jul til dere alle her inne og kos dere masse .🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 mod .Oppdatering .

Jeg var i hvert fall veldig godt fornøyd med den jeg hadde, 320D 11 modell, fint forbruk, kompakt og fin å kjøre, greit med plass, ikke mye, men plass til det meste, og den tok seg overraskende nok veldig godt frem på vinteren, selv med 2wd, og jeg var vant til Audi Quattro som jeg må si har et utrolig bra 4wd konsept. Så E91 kan anbefales. Måtte skifte turboen tidlig, men det var garanti sak. Ellers må du ha God Jul Jan 🎅🏼😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Olaandref skrev:

Jeg var i hvert fall veldig godt fornøyd med den jeg hadde, 320D 11 modell, fint forbruk, kompakt og fin å kjøre, greit med plass, ikke mye, men plass til det meste, og den tok seg overraskende nok veldig godt frem på vinteren, selv med 2wd, og jeg var vant til Audi Quattro som jeg må si har et utrolig bra 4wd konsept. Så E91 kan anbefales. Måtte skifte turboen tidlig, men det var garanti sak. Ellers må du ha God Jul Jan 🎅🏼😃

Ja sitter igjen med at disse er kjekke og greie dvs har ikke noe valg ,hun vil ha en sånn eller Volvo ,men jeg kan ikke skru på Volvo tror jeg 😅

Takk det samme @Olaandref

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering her .

E61en har fått på seg mer mil i julen bla til Sandefjord og områdene der .

Ikke noe å si bortsett fra at man kunne kjørt enda mer 😊.

Comfort stoler ,Dynamic drive osv gjør det veldig stas å ratte rundt må jeg si .

Det er kommet mer snø her og måtte først spa frem den viktigste bilen her :

IMG_1297.thumb.jpeg.3069ecf5098b2a527088289ba263f3a4.jpeg

Denne stod jo godt nedsnødd:

IMG_1298.thumb.jpeg.78a975c6434143a37502aca1195a73f1.jpeg

Men siden jeg vasket bil forrige uke og la på et jukselag med voks var det bare å dytte det av :

IMG_1299.thumb.jpeg.dcbdfda872c0a71c5c360bc816203b4d.jpeg

Noe sier meg at jeg burde vasket bil idag :

IMG_1300.thumb.jpeg.6a2b288c6b6a074ffa5d589e2ecb15b4.jpeg

Men skal avgårde snart så da er det ikke tid til det .

Og tydeligvis har jeg vært snill i år med de rundt meg og .😅

Jeg er så gammel at gaver bryr jeg meg null om og skal folk på død og liv gi ,så la det bli noe billig .Har alt i livet og mer til .

Hvertfall fikk beskjed om å åpne en gave og der lå et fint kort :

FullSizeRender.thumb.jpeg.ee57112a09952fff0a7ef5e8b24e4fe2.jpeg

Og jaggu lå det en maskin jeg har sjesket på i lengre tid ,nemlig Bosch støvsuger:

FullSizeRender.thumb.jpeg.774f393d58fed23d9a318dabd0db82b8.jpeg

Min gamle våtstøvsuger fra Claes Olson fra 2010 synger på det siste .

Og denne var jeg og så på en gang i høst og tenkte den vil jeg ha og ble veldig glad når denne var på plass.

Det stopper ikke her .

Som dere vet så samler jeg jo Bosch produkter .

Akkurat som noen skal ha Makita eller andre ting ,liker jeg dette godt og passer perfekt til mitt lille amatør verskted i grus og snø.

Fikk flott 220 drill ifjor og det er så rart alt sammen .

I høst så hørte datteren min at jeg tilfeldigvis sa at jeg må få kjøpt meg en dyr Bosch 18 v på sikt da denne dritt Black/ deckeren er ferdig .

Vel kan vel si jeg ble satt ut når denne ble pakket frem fra eldstejenta :

IMG_1305.thumb.jpeg.831d229bccc89917efb2a4c052eac9ec.jpeg

Dette er en av Rolls Roysene fra Bosch og jeg vet den koster altfor mye .

Uansett ble veldig glad ja satt ut heter det 😊

Så nå kan nyåret starte med borring og støvsuging .

Nå gjenstår det egentlig bare å få liv i e34en her så er man fornøyd .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 mod .Lufting av bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...