Gå til innhold

Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & en E91.Skruing på e91 .Lørdagen og tingene der .Upd

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 timer siden, viggo E34 skrev:

Kanonbra dette Jan, godt det ordner seg med wi hjelpende hånd av å til å :bmw:

Takk Viggo 😊

Ja er ikke mye jeg spør ,men av og til må man bare gjøre det og når de kommer og tilbyr,ja da må man si ja 😊

Skrevet

Herlig å se at du jobber på :). Både en 3 serie som skal opp å gå, så kommer lille sorte og trenger kjørlighet. Må si at fiksen du gjorde her var utrolig bra.

Som andre sier, å være bil i hos deg må være fantastisk. 

Og utrolig kjekt når naboene stiller opp så du kommer et skritt nærmere målet om ferdig bil.

Skrevet
22 minutter siden, Mortenej skrev:

Herlig å se at du jobber på :). Både en 3 serie som skal opp å gå, så kommer lille sorte og trenger kjørlighet. Må si at fiksen du gjorde her var utrolig bra.

Som andre sier, å være bil i hos deg må være fantastisk. 

Og utrolig kjekt når naboene stiller opp så du kommer et skritt nærmere målet om ferdig bil.

Ja takk for det Morten 😊

En serien var igrunn bare en koslig jobb og hyggelig å gjøre synes jeg .

Angående tre serien så går det mot enden her og håper jeg nå ,er et par irritasjonsmomenter som jeg sliter med ,men som du sier takk for gode naboer og venner som stiller opp .

Haha ja håper bilene har det bra her ,men jeg er litt stresset for tiden egentlig .
plass er en ting ,men kona er igrunn irritert og for tiden da hun mener jeg må roe ned .Ja hun er klassisk kjerring sur faktisk .

Men som jeg sa senest igår at den grønne forsvinner bort ,en av de andre selges like sikkert som Amen i kirka .

Så nå i påsken reiser vel e34en til Mini Sveigis men hun vil ikke levere e61 tilbake 😂😂😂,hun mener strengt talt at den har ikke vi bruk for og det holder med 1 serien for oss .

Den er visst bare noe herk kontra den 530d hun har nå .

Sendte en melding til henne her og spurte når jeg fikk den tilbake ,men der var det ikke fasitsvar gitt 😅

Skrevet

Morsomt å se innsatsen som legges ned her. Ser ut som om du har hatt nok av morsomme bmw utfordringer. Ikke noe tvil om at arbeidslysten er til stedet 🥳

Skrevet
12 timer siden, CHNilsen skrev:

Morsomt å se innsatsen som legges ned her. Ser ut som om du har hatt nok av morsomme bmw utfordringer. Ikke noe tvil om at arbeidslysten er til stedet 🥳

Takk @CHNilsen .

Jada her er nok av utfordringer her ,men sakte men sikkert så kommer jeg i mål her ,ikke minst gøy og lærerrikt .😊

Angående arbeidslyst så er den der ,men må ta det Nice and slowly her .

Hadde ei økt  igår kveld her og skal skrive litt om det senere idag .

Planen er mer nå idag ,men må se hva jeg må piskes med først 😅

Skrevet

Sånn da er det endelig på bakken etter mye frustrasjon😊:

IMG_5075.thumb.jpeg.ab37b9132820d65cfedcc8f5f561899c.jpeg

Men jeg starter forfra dvs igår kveld .

Fruen skulle ut med jobb ,jeg har fått totalforbud mot å bare lukte på alkohol lenge ,så da må man gjøre det man kan og liker .

Så ville fortsette med bilen og fremdeles i luften :

IMG_5067.thumb.jpeg.74e663fe99a7cd76fb1092ea6cd1671a.jpeg

Jeg gjorde egentlig klar for å pakke om vakuumpumpe så demonterte alt av deksler sånn at det var klart til idag 😊

Var og under bil ofte igår for å se om det hadde kommet mer oljesøl akkurat ved pumpen ,men det var minimalt .

Hvertfall så lot jeg bil stå å gå igår kveld en 30 min tid med både rusing og tomgang og var igjen under ,men igjen lite som kom dryppende der nå og ,spm er kan det ha vært rester fra dekselpakning ?

Uansett lot dette stå til idag da det skulle skrues .

Som sagt så byttet jeg valvetronic på den og har denne feilen her :

IMG_5063.thumb.jpeg.eb1450e2f7cf8c18c063b5c55739208e.jpeg

Den nye naboen min driver og med Bmw og har kjøpt seg et dyrt apparat ,så fikk han opp og spurte om han kunne kalibrere / kjøre adapsjoner på valvetronic .

Lang historie kort det gikk ikke ,dvs han trodde den jeg hadde kjøpt var gåen .

Dette var jo veldig rart for den virket et sekund før jeg satte den inn 😩.

Kjente jeg ble oppgitt og tenkte at dette får jeg se litt nærmere på .

Så koplet ut kontakt til eccentric sensor da den har sammenheng med med valvetronic .

Da fikk jeg opp feilkode på den samt den samme som jeg har hatt .

Satte på plass kontakt igjen slettet feilkode og den kom ikke tilbake ,så da må jo den delen være iorden altså eccsentric sensoren ?

Fant og sikring til og relé oppi en boks som var til tronicen og alt var greit .

Tenkte så jeg lå flat nå ,hmmmmm….Mens jeg satte og trykte på den lille dignosedingsen min dukket denne opp i bunn av meny :

IMG_5070.thumb.jpeg.7e83749bbe8898b44cfa80528d638174.jpeg

Oi!!

Skal vi prøve med denne da tro ?

Fulgte meny og hørte foran i motor en lyd og stille igjen .

Så dukket denne opp :

IMG_5064.thumb.jpeg.447c5fbea23653d1c414d786e96a1ee0.jpeg

Så inn og lese av feilminne og nå…Finally 🫡🫡:

IMG_5069.thumb.jpeg.523542f0634841cf7b0f42cf18e3923a.jpeg

Vel utrolig !

Startet og stoppet flere ganger og den dukket ikke opp igjen 😊

Det sagt så er ingenting iorden før jeg får kjørt ,likevel en lettelse å vite at den er borte nå.

Så idag .

Var under bil og tittet opp på pumpe og der var det heller ikke noe drypp å se ,kun litt svetting fra lokket ,så vi konkluderte med at jeg lar pumpe være for nå og heller følge med 😊

Er nok rester fra dekslet som sitter igjen og om det kommer fra nevnte del ,så blir det Bavariamat.

Kjølelekkasje fra plugg i blokk så jeg heller ikke noe til etter at jeg løsnet på bolt ,vasket rent irr osv og dro til så mye jeg turte igår .

Summen av alt nå 

Denne :

IMG_5065.thumb.jpeg.484fcd6b7d8521bd493ba5da282c29d5.jpeg

Er nå mer eller mindre klar for pkk etter påske .

Om der dukker opp motor lampe igjen ,så får det stå sin sak .😊

• sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & en E91.Skruing på e91 .Lørdagen og tingene der .Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...