Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Bruker samme pasta som på bremsedeler, Bosch Superfit. Veldig praktisk med innebygd kost og pumpefunksjonalitet. Da er det veldig enkelt å ta på rundt navet, uten å kline på for mye og bli seendes sånn her ut:

image.png.a55bc6628d306973dd75570d468f86f7.png

Endret av E.C.
Skrevet
11 timer siden, *MrB* skrev:

Alupasta på navet ser jeg ingen grunn til å fraråde. Dessverre har Biltema sluttet med den fine sprayen de hadde. Alternativt er keramisk pasta bra. Kobberpasta er ikke bra for felgen, og tørt nav er genialt om du liker å slå løs hjulet hver gang det skal byttes.

Nei jeg ser og bare fordeler med å bruke ting som gjør at ting løsner .

Jeg var rå på kobberpasta før ,brukte på alt men fant ut etterhvert at spesielt på bremser ,så ble det ikke bra etter en stund .

Akkurat det jeg har unngått til nå sånn at det ting løsner 😊

Skrevet
8 timer siden, E.C. skrev:

Bruker samme pasta som på bremsedeler, Bosch Superfit. Veldig praktisk med innebygd kost og pumpefunksjonalitet. Da er det veldig enkelt å ta på rundt navet, uten å kline på for mye og bli seendes sånn her ut:

image.png.a55bc6628d306973dd75570d468f86f7.png

Genial den der ,dvs jeg har kjøpt noe av det samme med kost bare det er fra CrC eller hva det heter .

Det bildet der illustrer mange av de videoene som ligger på YT på enkelte How to filmer 😅.

Ekstremt og de sauser inn.

Men apropos sausing / smøring på enkelte hånbrekkdeler ja der måker jeg på med smøring ,for der nytter det ikke med sminking føler jeg.

Skrevet

Kona legger merke til ting ..

Jeg hadde jo en god økt på e61 igår og tenkte at idag skulle det bli bilfri .

Det var helt til idag på morgenkvisten det 😅

Måtte hente noe i Opelen før hun dro ,da hun ser på den sorte og sier :Gud hvor glad jeg er at vi har denne Jan (E61en),er så gøy at den er hel og blank men du ?Du må fikse det stygge nederst !

Jaha tenkte jeg hva da ?

Aha hun mente dette :

IMG_4876.thumb.jpeg.5332b27cc18dfc142c764aad9d09e3a5.jpeg

Her er det rett og slett slitt lakk på skjørtet som måtte gjøres noe med tenker jeg .

Og da begynte det å kverne ,hvorfor ikke få det på stell?

Så frem med bøtte og div papir og våtslipe .

Har og fått ei ripe der i vinter som måtte gjøres noe med på døren ;

IMG_4877.thumb.jpeg.8a972bb53cae26171d42356731ebe454.jpeg

Etter puss ,så var det frem med maskin og div og joda den lille jobben ga resultater den .

Nå ble det blankt skjørt igjen :

IMG_4883.thumb.jpeg.ec4947765946b2944e7ba4bbb2038273.jpeg

Ferdig og fikset :

IMG_4884.thumb.jpeg.2dceaaa140af32f898c60951252ba85c.jpeg

Farvel ripe på dør :

IMG_4882.thumb.jpeg.2148338686dd3c375f6e0bc4f7691007.jpeg

Så da tok jeg like godt og la på voks på hele siden sånn at ting står i stil :

IMG_4885.thumb.jpeg.1e85734847bfc4c3b7ad07d477dd6047.jpeg

Så nå må hun være fornøyd vel?

Fikk og vasket og lagt bort vinterhjul :

IMG_4874.thumb.jpeg.df855f24349e0f98effaea14a988001c.jpeg

Her ble det overhode ikke lagt vekt på finish så kun vask og hengt på plass .😊

Tenker disse kommer for salg til høsten da ønsket om 17 toms er enda større som nevnt tidligere .

Og ufattelig hva man har .

Disse dukket opp :

IMG_4875.thumb.jpeg.a6c80642a4e2f46674effae3f0c8c308.jpeg

Disse kjøpte jeg til en serien da jeg trodde de måtte byttes .

Det kjekke er at disse er omtrent som nye og jeg mener disse er like til e91 og .

Kjekt og ha sånt på lur uansett.

Ble litt bil idag og men 😊😅

• sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & en E91.Litt mer vårstell på 530d.Upd
Skrevet

Har nå lest gjennom e91-oppussingen din (blir dessverre litt rykk og napp-lesing for min del), og som vanlig må man bøye seg i hatten og støvet og det meste igrunn.

Resultater og arbeidsmot er virkelig noe å se opp til. Hadde du hatt Youtube-kanal hadde dette vært høydepunktet på fredagskvelden. :D

Skrevet
16 timer siden, awt skrev:

Har nå lest gjennom e91-oppussingen din (blir dessverre litt rykk og napp-lesing for min del), og som vanlig må man bøye seg i hatten og støvet og det meste igrunn.

Resultater og arbeidsmot er virkelig noe å se opp til. Hadde du hatt Youtube-kanal hadde dette vært høydepunktet på fredagskvelden. :D

Tusen mange takk for hyggelige ord @awt 😊🙌🙌.

Ja som nevnt tidligere prøver jeg og gjøre så godt jeg kan utifra de premissene jeg har av skrumuligheter her .

Alt kan selvsagt gjøres mye bedre ,men jeg kommer som regel i mål med tingene her ,selv om det til tider kan være en kamp .

(Vanskelig å ligge i grus i regn og snø feks ) ,men det har blitt biler av det og det beste de fungerer .😊

Angående mot og vilje så går mye av det på at hvis ting butter imot ,så får jeg ikke fred før det er fikset på en eller annen måte .

Ja en YT kanal ja ,da måtte jeg hatt et egnet verksted med tilhørende utstyr ,så skulle jeg kjøpt det ene prosjektet etter det andre og fikset .

Kom til å tenke på noe her forresten .. Året 2002 hadde min fars kamerat et svært verskted bygg jeg kunne overta for småpenger .

Pauserom og innlagt toalett med smøregrav .

Jeg angrer ikke på det idag nei at det ikke ble mitt 😓😓😓😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...