sveigis Skrevet Oktober 23 Forfatter Share Skrevet Oktober 23 Black Zaphire’en : Får virkelig dratt på seg km om dagene nå .😊 Den har gått hver dag som jobbfrakter nå i nærmere 20 dager og går som den skal visstnok . Tror egentlig denne trives best med å være i aktivitet faktisk . Fruen behandler den med respekt og det er en sann glede å se hvordan den holder seg innvendig .😊 Tror den har bikket 1100 km på denne tid og det er jo ny rekord . Som dere fikk med dere før helgen ,så ble det jo anskaffet et nyttig verktøy for meg . Har brukt endel tid nå de siste dagene og lest meg opp litt selv om det er en lang vei og gå enda . Men er nå inne og trykker i ny og ne og ser litt : Og det ekstra gøye er jo når man kan bruke noe av det på gæmlis bilene og: Og utifra det jeg har skjønt så er dette de skumle programmene for en nybegynner ,men kanskje de mest nyttige iht til koding osv : Hadde en kamerat på tråden igår som hadde kjøpt noe tilsvarende til en Mercedes og han hadde trykket så vilt at bil måtte på verksted for å få start på den 😅 Uansett så ser jeg frem til å ta i bruk dette og få lært meg det meste . @E.C. har jeg vært i dialog med og han har sagt hvilke kabler jeg må ha for å få brukt det til e34en . Typisk nok så har jeg ikke fått brukt den noe på bilen min da der utrolig nok ikke har dukket opp feil på den de siste 14 dagene 😅 Får jo opp Restraint system i ny og ne ,men nå har fruen hatt passasjerer i alle slags fasonger hele uken og fritiden ,men ikke et GONG på noe men det kommer nok gonger fremover ja 😅vær man sikker . Ellers ble det kjøpt veske til Laptop nå her i helga : Her ligger kabler og alt trygt og godt . Jeg mener en grusmekaniker som meg må jo ha en ekslusiv væske og 🥳😅 Det ble nevnt vinterhjul snart men er jo så varmt og kjekt enda så vil vente litt til med det på den . Men finner de nok frem og få de klare snart . Olaandref, Gnusmas123, RemyNG og 10 andre reagerte på dette 13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 26 Forfatter Share Skrevet Oktober 26 Sånn da har e61 fått på seg hviletøflene etter uker som transportør og nå som det er høst setter det sine spor . Dette måtte jeg jo gjøre noe med idag syntes jeg 😊 Begynte innvendig : Og sånn så det jo ut overalt ,noe som er helt normalt etter vanlig bruk 😊 Men det ble støvsugd og vasket overalt og det endte sånn: Seter og områdene der : Bak: Atter tilbake der vi skal ha den 😊 En eldre bil bruker ofte å ha slitte Innstegslister ,men på denne er de fine : Likevel på det grå feltet var det antydning og her tok jeg enkelt 2500 papir og mattet forsiktig ned ,polerte opp og ble da sånn: Dette gjaldt kun fører og passajerside foran . Dørsidene ble vasket grundig og fikk bort sminke og fingermerker : Fikk ryddet ut forrige helgs 90 talls fest 🤢🤢🤢😩😩: Utvendig ble dette funnet frem : Og her er det kun ferdigbilder : Bak: På disse bilene er det store flater på sidene og de ser fort blasse og fæle ut om de ikke er blanke ,men jobben i sommer holder seg : Panser og skyene fra himmelen : Etterhvert ble man jo ferdig og nå står den for lading : Det er fordi jeg skal leke litt med laptopen jeg kjøpte nå en av dagene og batteriet er dårlig nå merker jeg . Nytt må på plass og kodes inn og dette skal jeg nå gjøre selv .😊 Og nå har den stått siden Torsdag og en tur idag poppet det opp feilkode på aktiv steering . Altså står den mer enn en dag så er det GONG orkerster . Ting å dra rundt og på starter . Så må vel få noe orden på strøm nå ja før vinter . skoglund, BimmerFan!, tambur4 og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Oktober 26 Share Skrevet Oktober 26 Dårlig batteri kan gi litt random feil her og der, så bare å få skiftet ja. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 26 Forfatter Share Skrevet Oktober 26 26 minutter siden, *MrB* skrev: Dårlig batteri kan gi litt random feil her og der, så bare å få skiftet ja. Ja det er vel årsaken til mye grums ja ,bla så virker ikke viften innvendig heller på fullt ,dvs men er ikke forskjell på nivå tre eller fullt og det har visst løst seg med et batteri som er iorden . Kan selvsagt være noe annet her men batteri av type nytt må inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Oktober 26 Share Skrevet Oktober 26 Husker når det ble ryddet etter fest i bilene før, kunne fort fullt to slike poser med tomgods da 😅 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 26 Forfatter Share Skrevet Oktober 26 40 minutter siden, Olaandref skrev: Husker når det ble ryddet etter fest i bilene før, kunne fort fullt to slike poser med tomgods da 😅 Ja kjenner til det ja 😅😅 Eller om noen våknet i bilene dagen etter og startet med kokvarm Ringnes 🤢🤢😂 Den posen som jeg hadde her sa jeg på søndag hiv DEN og innholdet så langt du får sendt det ,men det skjedde jo ikke . Det gikk hardt for seg der oppe . Klart det det het 90 talls fest og de fleste var jo mellom 40 og 50 år der og på enkelte så var ikke dansemovesa på alle helt inntakt kontra når de var 20+ for 30 årsiden . Damer på stilleto som gikk på trynet ,mannfolk som trodde de var Justin Bieber som igjen resulterte ribbeinsbrudd osv ,men du og du hvor herlig alt var ❤️❤️ Ampera og skoglund reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 1 Forfatter Share Skrevet November 1 Ikke så mye å skrive her sånnsett men her men kan skrive litt .😊 Som nevnt tidligere har bilen gått kontinuerlig nå den siste månenden og utrolig har det vært Avensis hverdag på den og ikke e6x hverdag . Og hva mener jeg med det? Jo går og går som en Toyota og uten pling om diverse feil i I driven som jeg føler er mer vanlig på e6x. Nå skal sant sies at disse såkalte plingene hos meg er jo lite bruk og dårlig batteri . Sa her at viften ikke virket på fullt ,men leste på Facebook at et godt ladet batteri som oftest løste dette ,noe det har gjort 😊 Alt virker her nå så alt er bare kos. Har fått leket meg litt med Insta og de andre programmene her og utrolig gøy å ha dette . Men typisk nok så har jeg ikke noen feilkoder inne enn de jeg har nevnt : -Et par glødeplugger -Fogging sensor -Oil level sensor Og glad er jeg for det 😊 Som dere vet så elsker jeg jo e6x bilene for alt de er verdt og angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte en. Her inne : Har jeg alt jeg trenger oversiktelig og fint ,lett å betjene alt som er på den . Kart som virker og BT: Trenger ikke mer for min del !😊 Og jeg kan ikke få sagt det mange ganger nok ,takk Gud og @E.C. for sorte lister og at jeg fikk på 124 felg : Nå holder jeg på å sanke glødeplugger ,relé og kabel til den sånn at vi får dette og på stell .😊 Har og fått testet dette med Dynamic drive i svinger og pokker ,denne slødda sitter godt i svinger det må jeg si . Totalen er at vi alle her er fornøyde . Minsten sparer som en gal til e91 nå eller e61 og nå det blir gøy . Hun skal ha M47 bil . Godt at de skjønner at skal de ha skruhjelp og en blid pappa så må det være Bmw .😊😊 BimmerFan!, E.C., tennbrikket og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Onsdag kl. 08:57 Forfatter Share Skrevet Onsdag kl. 08:57 Gårsdagen . Jeg fikk en tlf her for en stund siden angående noe greier som trigget meg og bestemte meg for å ta en tur opp i de indre bygder igår. Det jeg derimot ikke tenkte på at der var det kuldegrader og våt vei . Har jo fremdeles sommerdekk så tok det rolig oppover . Først en stopp for noe brus på Coop : Så en liten fortsettelse for prat og div før hjemturen ble tatt igjen . Totalt nesten 16 mil ble det : Ikke noe å melde foruten jeg fikk en klaprelyd i motor ved tomgang og tenkte ,herregud hva er dette ?? Ruste bil og lyden forsvant men så fort den falt ned på tomgang så kom den.. Vel der ligger et rundt Plastlokk som står montert på plastdeksel i nærheten av dynamo . Tok dette bort og lyd borte 😊😊 To plastørene her var gått i stykker så det satt ikke fast . En sånn tur setter jo sine spor på bil : Så det ble gjort enkelt med skum og spyling og ferdig : Dette: Sjekket og vann da det er lenge siden sist: Og som det skal . Noe jeg er glad for i denne bilen er at den blir fort varm og god inni ,så her må vel alt av termostater og lignende være iorden vel ? Likevel selv om det ikke er så lenge siden det ble byttet i følge kvitteringer ,så vil jeg montere alt nytt av OEM termostater . Ser det har vært byttet på et Meca verksted og da vet jeg ikke hvilket merke det er . Sitter igjen med et inntrykk av disse liker beste originale termostater . Fremdeles varmt og godt sånn at jeg ikke har planer om vinterhjul enda 😊😊,men november er lunefull desverre så mye kan skje . viggo E34 og mslello reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå