525TDSA Skrevet September 11, 2023 Share Skrevet September 11, 2023 (endret) Vurderer 2 biler med bensinmotor som har gått ca 100k. Den nyeste har vel Euro 6 motor og 8-trinns kasse, men er det verdt 70.000 NOK mere? (Den eldste har 184 hk den andre har 245hk). Og er ikke bensinmotorene litt mere problemfrie enn diesel? Selv om de er litt dyrere i drift? Noen synspunkter i menigheten? Endret September 11, 2023 av 525TDSA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 11, 2023 Share Skrevet September 11, 2023 Du vurderer to vidt forskjellige biler i mine øyne. Pre-facelift 20i mot facelift 28i. Er flere forskjeller her enn motor og girkasse, men det det avhenger jo litt av hva du ønsker å bruke. Videre er ikke N20 direkte skuddsikker heller, men vet ikke med B48 som sikkert står i den nyeste. Jeg ville bok uansett vurdert en 2015+ med B47-motoren også (altså diesel). Disse er nok en del mer lettsolgte. Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525TDSA Skrevet September 11, 2023 Forfatter Share Skrevet September 11, 2023 1 hour ago, awt said: Jeg ville bok uansett vurdert en 2015+ med B47-motoren også (altså diesel). Disse er nok en del mer lettsolgte. Ja, det er sant, de er nok mere lettsolgte. Har bare inntrykk av at det er mye tull med EGR ventil, men det koster vel ikke alt for mye? Uansett, takk for innspill 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 11, 2023 Share Skrevet September 11, 2023 Finnes nå tull med bensinmotorer også, men man leser eller hører ikke like mye om det når 70-80% av de solgte bilene her på berget er diesel. 525TDSA reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525TDSA Skrevet September 13, 2023 Forfatter Share Skrevet September 13, 2023 On 9/11/2023 at 5:31 PM, awt said: Jeg ville bok uansett vurdert en 2015+ med B47-motoren også (altså diesel). Disse er nok en del mer lettsolgte. Hvordan ser man om bilen har B47 motoren? Kan det leses i chassisnummeret? Lurer på en 15 modell som er reg. midt i 2014. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet September 13, 2023 Share Skrevet September 13, 2023 33 minutter siden, 525TDSA skrev: Hvordan ser man om bilen har B47 motoren? Kan det leses i chassisnummeret? Lurer på en 15 modell som er reg. midt i 2014. LCI har B47, pre-LCI har N47. Mener skillet kom på biler prod 07/2014 basert på chassisnummerinfo på denne, men bilen er regga 08/2014 så mulig August er måneden å passe på her. Utifra hva jeg ser så er tåkelysene er rød tråd her. LCI fikk LED tåkelys, derhvor pre-LCI har vanlige halogen. Har du LED (som ikke er ettermontert) så bør bilen ha B47 motor, men dette kan alltids bekreftes via vin dekodere eller en kjapp titt under motorrommet. F25 N47: X3 B47: LED tåkelys vs Halogen: 525TDSA og fupsaker reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 13, 2023 Share Skrevet September 13, 2023 Skillet kom faktisk allerede i mars 2014. Hovedlyktene på facelift har et helt annet design, det er den største forskjellen rent utseendemessig. fupsaker og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet September 13, 2023 Share Skrevet September 13, 2023 54 minutter siden, awt skrev: Skillet kom faktisk allerede i mars 2014. Hovedlyktene på facelift har et helt annet design, det er den største forskjellen rent utseendemessig. Såpass tidlig ja. Ble litt lurt av denne Denne som stod oppført med 1.gangsreg 06.2014... Vin dekoderen avslører den som 01/2014 bil - ergo Pre Lci. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 13, 2023 Share Skrevet September 13, 2023 Kan også gå inn på GS og skrive reg.nr. og deretter gå på "Væskemengde". fupsaker, 525TDSA, ///M-ini95 og 1 annen reagerte på dette 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet September 13, 2023 Share Skrevet September 13, 2023 (endret) …eller bare se på bilen. Som det nevnes over her. Hovedlyktene er de største forskjellene - de har et helt annet design og går helt inn til nyrene på LCI. Alle LCI 20d har B47-motoren. Ang. EGR så fikk vi byttet den en gang (på garanti) på vår 420d med B47 pga den ble tilkokset. Nå skal den inn igjen for bytte av ventil og kjøler på recall. Det gjelder nok de fleste B47 ute der, så dersom du kikker på en slik bil vil nok bilen enten 1) ha fått byttet EGR på recall ganske nylig eller 2) ha et planlagt bytte i nær framtid. Endret September 13, 2023 av papertiger fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525TDSA Skrevet September 15, 2023 Forfatter Share Skrevet September 15, 2023 (endret) Takk, jeg var bare ikke sikker på om alle LCI med de nye lyktene har B47 moteren. Og hvis EGR er byttet vil sansynligvis ikke tilkoksing skje igjen? Ingen som har hatt problemer med dette etter recall? Endret September 15, 2023 av 525TDSA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet September 15, 2023 Share Skrevet September 15, 2023 4 minutter siden, 525TDSA skrev: Og hvis EGR er byttet vil sansynligvis ikke tilkoksing skje igjen? Ingen som har hatt problemer med dette etter recall? Koksingen har vel mer med kjørestil å gjøre, så kan absolutt skje igjen. Men kjøper du en som nylig er bytta, så har du mange ti-tusener med km å kjøre før den er koksa ned i den grad at den må byttes, selv med "uheldig" kjørestil. Recall går mer på brannfare som følge av den gamle typen kan lekke kjølevæske internt. Dette var kjølere produsert av Korens. De nye fra BorgWarner skal visst rette på dette. Werther og 525TDSA reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525TDSA Skrevet September 20, 2023 Forfatter Share Skrevet September 20, 2023 On 9/15/2023 at 2:20 PM, ///M-ini95 said: Koksingen har vel mer med kjørestil å gjøre, så kan absolutt skje igjen. Men kjøper du en som nylig er bytta, så har du mange ti-tusener med km å kjøre før den er koksa ned i den grad at den må byttes, selv med "uheldig" kjørestil. Recall går mer på brannfare som følge av den gamle typen kan lekke kjølevæske internt. Dette var kjølere produsert av Korens. De nye fra BorgWarner skal visst rette på dette. Vet du hva som er vanlig å betale for skifte av EGR hvis den er kokset? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 21, 2023 Share Skrevet September 21, 2023 13 timer siden, 525TDSA skrev: Vet du hva som er vanlig å betale for skifte av EGR hvis den er kokset? Disse kan renses også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525TDSA Skrevet Oktober 6, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2023 On 9/13/2023 at 3:16 PM, awt said: Skillet kom faktisk allerede i mars 2014. Hovedlyktene på facelift har et helt annet design, det er den største forskjellen rent utseendemessig. Det ser ikke ut som de nye lyktene betyr ny motor også. Her er en 2015 modell med nye lykter, men fortsatt N47 motoren. Finn kode 321348662 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå