Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her ligger mye av forstillingen. Valgte og gå for Febi Bilstein, i håp om at dette holder. Bakstillinga blir litt mere forskjellige merker pga jeg ikke fant helt sett, men det blr jo holde det også. Det mest kritiske blir jo uansett satt inn med powerflex. Hjullager fremme ble komplett med M5 nav fra SKV, mens bak er SKF. Valgte og prøve SKV, siden det tydeligvis er produsert i tyskland, og ikke kinavare. Så vi prøver. Har lave forventninger. 
Den lille Elring eska der, er ventiltettninger
IMG_2144.thumb.jpeg.24100a292f79a1e10854fdd088763c1e.jpeg

har også valgt og bytte ut alle pakninger jeg er innom i motor, samt alt av skruer og muttere som blir demontert, blir byttet ut med ny oem hardware. 
IMG_2145.thumb.jpeg.7df9559f457e5972fde8bd91febd53dd.jpeg

M5 speila jeg fikk tak i! Automatisk avblendbare, oppvarmede og innfellbare! Selvfølgelig org M5. 
IMG_2146.thumb.jpeg.74505b2dd8438928dd906aef1ca83314.jpeg

Her et alt fra forstillingen som ikke er nytt. Dette skal sendes til vannpolering, sammen med det som snart blir demontert i bakstilling. Inkludert travers. Hørt at sandblåsing åpner porer i aluminium, mens vannpolering holder detta lukket, og fører til bedre holdbarhet. Blir nok uansett behandlet med noe før det blir montert igjen. 
IMG_2147.thumb.jpeg.9302e892c182f22c805a0ab12a233311.jpeg

har også fått lånt meg verktøy av @idapederse og @CHNilsen for og få ut foringer fra traversen bak. Tenker at når det finnes et verktøy som er egnet til kun traversforinger på E6X, så sier det seg selv at detta er greier jeg også bør bruke riktig verktøy til, så tusen takk for lånet der. 
IMG_2148.thumb.jpeg.3f34a4131c3ae2787f55c69450ab923f.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2024 den 12.09, CHNilsen skrev:

Blir rått dette! Godt å se pengener og arbeid som puttes i gamle BMWer 😍

m5 speilene kommer virkelig til å bli toppen av herligheten 

Tror det blir bra ja! 😂 M5 speilene gjør så utrolig mye med looken 🤠

På 31.12.2024 den 18.39, sveigis skrev:

Her var det skjedd mye både med handel av biler osv .😊

Ellers så blir denne bilen meget bra nå vil jeg tro og gøy å se litt herifra igjen .

Blir litt kjøp og salg når man har muligheten til og sikre seg en bra deal, som man kan få litt ut av og legge i prosjektet. 😁

godt vi er flere som har troa på at dette blir bra! Nå er det jo tross alt bare resten igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, herregud som jeg koser meg med å bla gjennom denne tråden her jeg ligger med en liten en som har formiddagsluren sin. Humoren er så tørr og midt i blinken for min del at det nesten er vondt, skremmende hvor like vi er der. Holdt på å le mini av puppen her når jeg leste om bøtta med kjølevæske og hvordan du greide å treffe denne både ved tapping og ved demontering av radiator. Og tørrfisken… Gud hjelpe meg. 

Spennende prosjekt som jeg virkelig gleder meg til å se ferdigstilt. Og morsomt med disse kuppene av noen biler (og interiør) du kommer over og flipper videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, idapederse skrev:

Haha, herregud som jeg koser meg med å bla gjennom denne tråden her jeg ligger med en liten en som har formiddagsluren sin. Humoren er så tørr og midt i blinken for min del at det nesten er vondt, skremmende hvor like vi er der. Holdt på å le mini av puppen her når jeg leste om bøtta med kjølevæske og hvordan du greide å treffe denne både ved tapping og ved demontering av radiator. Og tørrfisken… Gud hjelpe meg. 

Spennende prosjekt som jeg virkelig gleder meg til å se ferdigstilt. Og morsomt med disse kuppene av noen biler (og interiør) du kommer over og flipper videre. 

Humoren er jo rent knekkebrød, er faktisk bekymringsverdig. Men jeg skylder på gode gener og dårlige holdninger. Har foresten også gått til innkjøp av ny bøtte. 

setter pris på gode og motiverende ord. når det kommer til at man har gjort seg noen scoop på biler og deler, så er det jo ikke uten en pris. Når jeg drar for og hente noe som jeg har fått en god pris på, så tar jeg det ikke som en selvfølge at jeg drar hjem uten og ha fått meg juling, pga skambud.

Har gått tom for unnskyldninger på hvorfor jeg ikke har fått gjort mere, så tror jeg går ut og rydder garasjen. Så jeg får ut traversen og kan få vekk alt jeg skal ha vekk til vannpolering. For det også, er jo noe jeg ikke trenger og vente med. Jeg venter jo bare på ventilfjører nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det fra E60 eller E61 de M5-bremsene du kjøpte? E60 og E61 har litt annen innfestning på calipere bak, så litt spent på hvordan det evt. blir med E60 M5 caliper bak (som er litt enklere å få tak i enn E61 M5 sin). Og hvordan det blir med felger. Jeg kjøpte Style 135 i 18" fra en kar som nettopp hadde gått over til M5-bremser og da passet visst ikke de lengre. Så interessant å se om det finnes noe i 18" som passer eller om man må over på 19". (Style 184 i 18x8J ser ut til å være original vinterfelg på E60 M5, så mulig noen få i 18" går).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, E.C. skrev:

Var det fra E60 eller E61 de M5-bremsene du kjøpte? E60 og E61 har litt annen innfestning på calipere bak, så litt spent på hvordan det evt. blir med E60 M5 caliper bak (som er litt enklere å få tak i enn E61 M5 sin). Og hvordan det blir med felger. Jeg kjøpte Style 135 i 18" fra en kar som nettopp hadde gått over til M5-bremser og da passet visst ikke de lengre. Så interessant å se om det finnes noe i 18" som passer eller om man må over på 19". (Style 184 i 18x8J ser ut til å være original vinterfelg på E60 M5, så mulig noen få i 18" går).

Dæven, det var godt du sa ifra, for da passer det helt sikkert ikke 😅 får legge nye i handlekurven på KOED da.. når det kommer til felgvalg, så er det ikke opp til diskusjon om jeg får på 18" uansett. Jeg skal jo ha 400x36 skiver fremme, med F10 M5 kaliper, og da må jeg lete litt etter riktig felg for og i det heletatt få på 19" 😅 men jeg skal ha 19". 
Kan slenge med et bilde av E60 med samme bremser jeg har gått for. Denne står også med 19"

IMG_1455.thumb.jpeg.a288002cd6eaa1f68519d8ef80354ea2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som @E.C. nevner over her så ser det ut til at bremseslange kan bli problematisk. Bilen skal ned på KW V3 og kortere dempere, så tror ikke slangen blir noe problem. Men blir enten nye kalipere eller så bestiller jeg stålomspunnede slanger med en liten 45 grader bend. Prøvemonterte ihvertfall uten stor skuffelse det passa. Så kunne jeg demontere igjen.. planen er jo også F80 kalipere bak, og det møter jeg på samme problemet. Så blir nok en 45, 60 eller 90 graders hardline vinkel på slange. IMG_2194.thumb.jpeg.7e4da933d23b737616917f69290c9213.jpeg

pakka ut hjullager fremme for og sjekke status der, og om "pinsa" på M2 skiva matcher M5 pinnene. 
IMG_2191.thumb.jpeg.e8ad9b2c173d9995eeac9144ae87c1bb.jpeg

ble smånervøs da de ikke var symmetrisk, men de skulle vist ikke være det 

IMG_2188.thumb.jpeg.6710a6c78ba3555123ea827ba532a3d4.jpeg

like a glove 🫶🏼 

var snakk om at skiva kanskje måtte dreies i navhull, detta stemmer ikke. Perfekt fitment 

IMG_2195.thumb.jpeg.1f8331a9193a2c2d3fe285fa41b67e36.jpeg

Den 530’en jeg flippa, var jo en 231 hk motor. Aka akkurat samme motor som jeg har i min 235hk. Så jeg fikk med den havarerte motoren. Denne blir bygget opp på siden, så den står klar til jeg gjør noe veldig dumt. Denne blir nok satt opp med litt grommere deler. Topp bolter og boltene til hovedlager i motor blir borret opp fra M12 til M15 osv. blir bygget for og tåle litt mere. Men jeg får fortsette med ryddinga i garasjen. Kanskje jeg får begynt på demontering av bakstilling og travers idag

Endret av Rullator
Lita retting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...