Haug530D Skrevet Oktober 25, 2023 Share Skrevet Oktober 25, 2023 For å få godkjent tuning i vognkort må du ha Tuv papir på det, det holder ikke at man har ett sertifikat på at bilen er tunet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Oktober 25, 2023 Share Skrevet Oktober 25, 2023 1 minutt siden, Bimmerhenrik skrev: Han har da fått det inn i flere vognkort som lastebiler og andre personerbiler🤔 Ikke uten Tuv papir iallefall, så her har du enten misforstått noe, eller at tuner påstår ting som ikke er sant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerhenrik Skrevet Oktober 25, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2023 6 minutter siden, Haug530D skrev: Ikke uten Tuv papir iallefall, så her har du enten misforstått noe, eller at tuner påstår ting som ikke er sant. Da er det tuneren🤬 jeg har sendt han melding nå å spurte om mitt oppsett går igjennom hos vegvesenet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet Oktober 25, 2023 Share Skrevet Oktober 25, 2023 4 minutter siden, Bimmerhenrik skrev: Han har da fått det inn i flere vognkort som lastebiler og andre personerbiler🤔 Da synes jeg du skal spørre om dokumentasjon og få regnr. Jeg har gjenomført dette, og de krever dokumentasjon. Her ser du hva du må søke om. Hva er kjøretøykontroll? Kjøretøy kan få mangler i en EU-kontroll, som gjør at det må bli kontrollert hos Statens vegvesen. Det kan for eksempel være at bilen din ikke er bygd om etter riktige standarder eller at du har montert utstyr på bilen som ikke er godkjent. Hovedregelen er at bilen da må fremvises for trafikkstasjon. Statens vegvesen utfører ikke reparasjoner, men sjekker og godkjenner/endrer informasjon innen disse 5 kategoriene: Førstegangsgodkjenning — kjøretøyet er ikke registrert i Norge Ombygging — godkjenning av endringer på kjøretøyet Tilleggsgodkjenning Korreksjon — endring i teknisk informasjon eller status Forvaltningskontroll — kontroll av teknisk tilstand Omfattende ombygginger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerhenrik Skrevet Oktober 25, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2023 (endret) Dette fikk jeg pr mai. Endret Desember 20, 2023 av Bimmerhenrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Oktober 25, 2023 Share Skrevet Oktober 25, 2023 Akkurat nå, Bimmerhenrik skrev: Dette fikk jeg pr mai. Det betyr bare at du har fått ett sertifikat på at det er Sedox tuning på motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerhenrik Skrevet Oktober 25, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2023 (endret) 😊 Endret Desember 20, 2023 av Bimmerhenrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerhenrik Skrevet Oktober 25, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2023 Etter jobb i dag skal jeg ha mine penger tilbake av han gjøken der. Da er det bedre å legge litt ekstra penger for å få det gjort normalt. Takk til dere som. Fikk opp øyne mine her🤜🤛 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Oktober 25, 2023 Share Skrevet Oktober 25, 2023 1 minutt siden, Bimmerhenrik skrev: Etter jobb i dag skal jeg ha mine penger tilbake av han gjøken der. Da er det bedre å legge litt ekstra penger for å få det gjort normalt. Takk til dere som. Fikk opp øyne mine her🤜🤛 Det er veldig få som opererer med godkjent tuning (les Tuv) og da må du nok noe ned i effekt og får ikke godkjent fjerning av egr og/eller dpf. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet Oktober 25, 2023 Share Skrevet Oktober 25, 2023 5 minutter siden, Bimmerhenrik skrev: Etter jobb i dag skal jeg ha mine penger tilbake av han gjøken der. Da er det bedre å legge litt ekstra penger for å få det gjort normalt. Takk til dere som. Fikk opp øyne mine her🤜🤛 Skal du ha godkjent turning med Tuv, koster fort 40 +. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerhenrik Skrevet Oktober 25, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2023 6 minutter siden, Haug530D skrev: Det er veldig få som opererer med godkjent tuning (les Tuv) og da må du nok noe ned i effekt og får ikke godkjent fjerning av egr og/eller dpf. Ja riktig! Er forbanna på han. Men får gjøre det opp igjen og heller finne noe. Som kan hjelpe meg med det😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerhenrik Skrevet Oktober 25, 2023 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2023 Han skal få sitt, jeg skal rydde opp i der, har sendt mail til sedox om at dem har en her som sier det bare er å levere med papirene du får etter bilen er ferdig. Jeg skal ha di pengene tilbake også skal jeg legge dem i tüv godkjent tuning 😁🤛🤜 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 25, 2023 Share Skrevet Oktober 25, 2023 (endret) Skrivefeil. Endret Oktober 25, 2023 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Oktober 26, 2023 Share Skrevet Oktober 26, 2023 7 hours ago, Bimmerhenrik said: Ja riktig! Er forbanna på han. Men får gjøre det opp igjen og heller finne noe. Som kan hjelpe meg med det😊 Du får M Performance Kit fra BMW til din bil, men det koster en fot og en arm (regn med rundt 20-30k ferdig installert) - der følger det med TÜV-papirer som du kan bruke for å få det godkjent i vognkortet hos Biltilsynet. Ellers hadde jeg Sedox tuning på min forrige BMW med samme motor som du har (steg 1), og var veldig fornøyd med det. Det var faktisk han som står oppført som CEO med signatur på sertifikatet ditt som utførte det på min bil, men det var aldri snakk om å kunne få det godkjent i vognkort. fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Oktober 26, 2023 Share Skrevet Oktober 26, 2023 10 timer siden, Ampera skrev: Skal du ha godkjent turning med Tuv, koster fort 40 +. Er det verkeleg så dyrt med TÜV godkjent tuning for BMW? For eit par år sidan hadde eg ein mk7 Golf GTi, som eg fekk tuna frå 220 til 305hk med TÜV frå O.CT Tuning, for 8000,- For 5000,- ekstra fekk eg ny programvare til DSG kassa og. Fikk lagt det inn i vognkortet utan problem. Det kostar jo litt med TÜV, men det blir jo fordelt på eindel bilar etterkvart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå