Gå til innhold

Min 02 525D M-Sport


 Share

Anbefalte innlegg

IMG_9674.thumb.jpeg.8fd0fe18ec75297f2d111f1774ab965c.jpeg

bestemte meg for å fjerne bremseskjoldene framme, siden jeg har hatt kronisk småstein bak bremseskivene siden jeg bytta til sommerhjul, det er vel prisen man må betale for såpass åpne felger😅

IMG_9625.thumb.jpeg.ebac827a0c0c57623d93559d6d30c8f7.jpeg

 

når jeg kom til venstre fram, oppdaga jeg at hjullageret i tilleg til å høres ut som et skateboardhjul, var skjevt som bare juling. Ingen merkbar slakke, men om du dunker til bremseskiva en tur, så ligner det på at det er kast. Dunk en gang til, då spinner den rett igjen.

 



IMG_9641.thumb.jpeg.87bf59f86481da4ed206c45d8329b8ae.jpeg

så da ble det hastebestilling av nytt OEM hjullager, så får bilen bare stå på bukker frem til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, E.C. said:

Samme her, veldig ofte grus mellom bremseskjold og skiva med påfølgende skrapelyd på min E39. 

Sånn som jeg ser det, så ligger mesteparten av problemet i ringen rundt hjullageret, er ihvertfall der det var mest bulker og riper på mine. Ble såpass lei i denne omgangen at jeg bare fjerna hele greia på begge sidene, så får jeg heller ta konsekvensen av mer bremsestøv og at bærekulene blir utsatt for litt mer varme over tid. Er jo egentlig ikke sånn at jeg bremser supermye heller sånn som jeg kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Endelig kan jeg legge ut noe hakket mer spennende enn bytte av slitedeler😅

valgte å stjele idéen til @RemyNG og bygge mine egne contour-stoler

Plukka opp et billig sett comfortseter og frakta dem hjem

IMG_9725.thumb.jpeg.3a5063d17b03f27fcf530d041a07d99d.jpeg
 

Så var det rett på å plukke av ryggen og ta av skinnet og puta, samt ta av det jeg trengte av ledningsnettIMG_9726.thumb.jpeg.728de8bf2d6a326c91ca776a88e722d0.jpeg

IMG_9746.thumb.jpeg.ac0a14278e704585e0994d8874746eea.jpeg

verste jobben var faktisk å kombinere ledningsnettene sammen, tok meg gode 4 timer å finne ut av det😅

 

men bra ble det til sluttIMG_9753.thumb.jpeg.4633aa38a9ca3daad6a2475f3a93ff36.jpeg

 

Gjorde også et spontankjøp på ei ZHP-girkule med lys i, ikke helt fornøyd med spredninga i lyset, og måtte lodde på en motstand for ikke å bli blenda ihjel av den😂 men skal ikke klage for 200kr på ali.

IMG_9714.thumb.jpeg.b43159483eb0e8a0e4c97c1a46fa7f06.jpeg

 

 

Endret av bronstad_98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint stykke arbeid. Det ser ut til at du har beholdt seteryggen også? Hvordan fungerer den med knekken i den øvre delen når ryggekselet ikke er todelt og skinnet egnet/sydd for knekk? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Saltkjelen said:

Fint stykke arbeid. Det ser ut til at du har beholdt seteryggen også? Hvordan fungerer den med knekken i den øvre delen når ryggekselet ikke er todelt og skinnet egnet/sydd for knekk? :) 

Blir litt skrukkete i knekken om jeg kjører det fullt ut, men så langt fram tror jeg aldri setet blir å gå i praksis. La merke til at skinnet på comfortstolene hadde et par strikk for å stramme opp i akkurat det området, noe som det sikkert går an å sy på i ettertid 

IMG_9754.thumb.jpeg.af17c71e4394e99084956c87fd6e32dd.jpeg

Valgte å beholde puta og skinnet fra sportssetene da de har litt mer bolstring i sidene, noe som kommer godt med, da jeg er glad i å ta et par livlige kjøreturer i ny og ne😅

 

26 minutes ago, sveigis said:

Du gjør en fin jobb på bilen din og veldig gøy å følge her .

E39 i denne denne standen er morro å se på 😊

Takk for det! Noen av de må jo holdes ved like også😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Her er sånn fort og gæli i dagslys med ryggen knekt helt fram, blir noen rynker, men når den er så langt fram, så er det ikke akkurat noen god sittestilling😂 kunne sikkert ha stramma opp det litt om jeg absolutt villeIMG_9758.thumb.jpeg.99ebd1fc4646b4b6df7fe46d684551e7.jpeg

 

selve dekselet bakpå tok jeg fra comfortsete, har ikke bygd om passasjerstolen enda. Ble ganske tight helt øverst, så tror jeg blr fjerne litt skum bak dekselet

 

tenker å bytte ut skinntrekket en gang i nær fremtid, da stolen har sett bedre dager, og jeg har en passasjerstol liggende som er så og si slitasjefri😁

Endret av bronstad_98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Ja, jeg var spent på hvordan du løste ryggdekselet, men det gir god mening at du måtte bruke de todelte dekslene og at passasjerstolen ikke var ferdig. Ser du bruke der manuelle nakkestøttene fortsatt - er det noe i seteryggen som gjør at du fortsatt må/vil bruke de manuelle? Godt arbeid, spent på å se flere bilder etter hvert. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte nakkestøttene fra sportsstolene da jeg liker utseendet hakket bedre enn de på comfortstolene, har lest en del plasser at de ikke passer, men det viste seg at det ikke stemte, så da ble det sånn😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte forsåvidt å bygge om passasjerstolen nå på søndag, så får jeg se om ikke jeg får tatt noen flere bilder av prosessen/ferdig produkt, må gjerne komme med forslag om dere føler noe burde avbildes. 
 

artig fakta: stolene jeg skaffa hadde både preface og facelift-plugg😂IMG_9729.thumb.jpeg.0d9b938f3b6c3e95dec6910a264ae39e.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Siste stolen ble montert sammen så kjapt at jeg aldri rakk å ta noen bilder😅

men! Bestilte meg android-radio, siden jeg ble lei av å høre på støyen fra blåtann-adapteren. Har gjort en del tesearch, og landa på at man får beholdt kjørecomputeren om man i tillegg kobler på en resler-modul og installerer ibus-appen. Denne komboen lar deg også starte DSP-forsterkeren i bilen, så man har lyd i mere enn 30 sekunder.

når radioen dukka opp tok det ikke lange tida før hele interiøret var demontert en tur.

IMG_9834.thumb.jpeg.f933846d49177e18db047bf1b2d84d6c.jpeg

kobla meg også inn på den originale mikken i takkonsollen, så ble derfor mye demontering på en gang. IMG_9839.thumb.jpeg.4162954f34eb06d321717ba6acef90bf.jpeg
 

samme gjengen som lagde ibus-appen har også en idrive-launcher, som integreres sømløst med appen.

IMG_9840.thumb.jpeg.a5a1925a3e65bde71258494b2c725655.jpeg

 

Denne appen gjør såpass mye at man lett kunne lagd en egen tråd om det, E39'en min har nå for eksempel:

• parklys, skiltlys og tåkelys som welcome lights

• comfortblink

• tåkelys som kurvelys når man svinger

• angel eyes og tåkelys som DRL, så auto-funksjonen på lysbryteren fungerer som jeg ønsker

Den bruker også sensoren i bunnpanna til å gi deg en oljetemperatur, som kan vises i displayet i instrumentpanelet om man vil. Der kan du forsåvidt også vise sanginformasjon fra Spotify, navigasjonsinfo fra Google Maps osv.

Den fikser også min største kvielse med automatisk låsing over X hastighet-instillingen til E39: dørene låser seg automatisk opp når du setter på håndbrekk eller skrur av tenninga.

 

alle disse funksjonene er 100% konfigurerbare til dine ønsker.

 

glimrende fornøyd med denne saken altså, E39'en blir fort 10-15 år nyere med alle disse funksjonene! Venter bare på et ryggekamera nå, så er denne tech-oppgraderinga ganske fullkommen.

Endret av bronstad_98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

galskap på jord å bruke sportsnakkestøttene, komfårstøttene er jo 10 ganger mer komfårtable å du kan faktisk legge hodet på de.  samtidig kan du knekke rygge helt fram å få verdens beste sittestilling. 

du hadde også spart deg for my arbeid om du hadde flyttet over seterygg på sportspute og bare koblet til lårstøtta til ledningsnettet på komfårstol.  men smak og behag dette :P

Galleribilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, bronstad_98 skrev:

Den bruker også sensoren i bunnpanna til å gi deg en oljetemperatur, som kan vises i displayet i instrumentpanelet om man vil.

e39 har ikke oljetemp, det er bilen som kalkulerer oljetemp basert på utetemp og kjølevesketemperatur :P

du har fått nesten alle funksjonene og beholdt alt originalt med bluebus adapter.

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...