Gå til innhold

Tanklokk F15 X5 problemer.


sst079
 Share

Anbefalte innlegg

Nå er det like før fruen kjører denne bilen i elva. Hun ringer...står og skal (må) fylle bensin, og tanklokket vil ikke åpne (igjen!!). Tåler ikke denne mekanismen Norsk vinter? Komplett udugelig patent med denne hydraulisk(?) styrte låsepinnen. 

Min mor har hatt akkurat det samme problemet på en 225xe.

Den manuelle utløsermekanismen fungerte sist, men ikke nå. Noen som har et tips om hvordan det skal gå an å fylle bensin i temperaturer under -10?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker at forrige eier av min F11 har hatt det samme problemet - der ser det ut som at den delen av låsepinnen i plastikk som kommer ut og låser tanklokket når du låser bilen er sagd av. For når tanklokket står åpent og jeg låser bilen så kommer det ingen pinne ut. Så fungerer da upåklagelig i all slags vær :) 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Mistenker at forrige eier av min F11 har hatt det samme problemet - der ser det ut som at den delen av låsepinnen i plastikk som kommer ut og låser tanklokket når du låser bilen er sagd av. For når tanklokket står åpent og jeg låser bilen så kommer det ingen pinne ut. Så fungerer da upåklagelig i all slags vær :) 

Høres ut som en fiffig og varig løsning😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laffe skrev:

Du får snu på det og se på det positive i situasjonen: Frua fyller bensin selv😅

Ja jøss, hun er rimelig selvgående der!  Men hun var relativt klar i talen rundt hva hun syns om bilen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Reef89 skrev:

Skjedd på alle mine BMWer også, men det har alltid løst seg ved å låse bilen Så låse opp igjen.

Her også. Om ikke alle så noen, til og med min ganle E36. Lås/lås opp igjen og det har fungert 🤔 Selv i mange minusgrader. Dog ikke vært et gjentagende problem…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke alltid, men det er forskjell i design på lokk, eller rettere sagt der tappen skal inn. Det finnes de som har (drenerings)hull og de uten. Når det først satt fast på min kunne du låse og låse opp 20 ganger uten at det hjalp, selv om man banker litt på lokket samtidig. Beste da er en pose med varmt vann og holde inntil 1-2 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...